1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford bevestigd lancering de 4e generatie Ford Focus 2018

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 23 dec 2017.

  1. je hebt helemaal gelijk [MENTION=948]Kees37[/MENTION]
    ik heb begin vond ik de :focus3: erg wennen en kon er geen warm gevoel van krijgen totdat....er een forumlid met zijn zwarte wagon langs kwam op de indoor poetsmeeting in Hoofddorp :schater:
    man man man, wat een beauty was dat zeg :rock: toen wist ik als het een :focus3: moest worden dan moest die er zo uitzien :thumbs:
     
  2. Hahahahahahahaha [MENTION=7922]gerardTDCI[/MENTION]. Wist niet dat die auto zo'n verpletterende indruk op jou had achtergelaten
     
  3. ja echt wel.
    ik had het geld helaas niet toen je 'm verkocht anders wist ik het wel :D
     
  4. Er is wel weer iemand die zich heeft aangemeld hier op het forum en in het bezit is van die auto
     
  5. #25 Marco Morello, 24 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2017
    En als ik je zeg dat ik zelfs gekeken had naar de door mij niet zo gewaardeerde 1.6 ecoboost, val je waarschijnlijk helemaal van je stoel. ;).

    Echter het budget wat ik had (€10.000,-) was toen niet toereikend voor een fris exemplaar. Daarbij als je dan eigenlijk de uitvoering, kleur en motorisering in een Focus II vindt zoals je ‘m zelf ook had samengesteld wanneer je ‘m nieuw had gekocht, dan is de keus niet heel moeilijk.

    Mijn oude MKI heb ik verkocht aan een collegaatje, dus zie ‘m regelmatig. Elke keer dat ik ‘m zie denk ik, f*ck wat is het toch een tof ding.

    De Focus I blijft mijn favoriet, zeker een mooi exemplaar. Qua scherpte en onderstel is ie de MKII de baas, maar voor de rest is de MKII beduidend de betere van de 2. Stoelen zijn gewoon goed, ergonomisch steekt ie prima in elkaar, qua opties heb ik niet meer nodig en die 2.0 duratec is helemaal een juweeltje.
     
  6. Toen de Focus 3 uitkwam was ik hevig teleurgesteld in het uiterlijk van deze auto. Ik heb mijn kritiek dan ook niet onder stoelen of banken gestoken, vooral op het Autoweek forum.De laatste serie van de Focus 2 vind ik namelijk wel erg mooi.
    Ik was toen in het bezit van een Skoda Octavia (model 2, prefacelift). Mijn dealer destijds, Broekhuis Hoogeveen, was dus naast Skoda ook Ford en Volvo dealer. Als ik dan bij de garage kwam voor onderhoud of een reparatie (en dat moest helaas af en toe bij de Octavia), dan liep ik ook altijd nog even naar de nieuwe Fords in de showroom. En gaandeweg begon ik de Focus 3 steeds meer te waarderen, vooral toen de 3.2 kwam. Niet dat ik die neus nu heel veel mooier vind, maar in mijn ogen altijd beter dan die van de 3.1 met zijn hoekige openingen. En na het lezen van zoveel mogelijk reviews besloot ik toch maar eens een proefrit te maken. Toen werd ik enthousiast. Ik had inmiddels besloten dat ik mijn Octavia TDI niet wilde inwisselen voor een VAG 1.2 TSI ivm het risico op dure reparaties, dus had ik mijn keuze beperkt tot een Focus (of C max) 1.0, een Peugeot 308 hatchback, of het nieuwe model Renault Megane. Mijn echtgenote had geen goed gevoel over een Peugeot of Renault en toen ik in de buurt (Sutherland Gorredijk) een jonge Focus zag met zeer weinig kilometers werd de knoop doorgehakt. Er zijn in deze klasse mooiere auto's, maar de Focus rijdt wel erg goed, is zuinig en ik heb wel vertrouwen in de kwaliteit.
    De Focus 4 zal ook wel weer wennen zijn. Zo op het eerste gezicht niet een al te schokkend verschil met de 3, dus rij je straks met de 3 niet met een verouderd model.
    Ik hoop wel dat ze een paar minpunten van de 3 hebben aangepakt, namelijk de interieurruimte en de vormgeving van de voorstoelen. De stoelen mogen best iets forser en een veel langere zitting hebben. Ook mag de stoelrail wel iets langer zodat de stoel wat verder naar achteren kan. En de ruimte achterin is gewoon krap. Nu was ik een Octavia gewend en die is achterin bovengemiddeld ruim. Maar de achterbank wordt bij ons bijna niet gebruikt dus voor mij is het minder belangrijk. Om in deze klasse concurrerend te blijven mag de Focus best iets ruimer worden.
     
  7. #27 jeroenbreuer, 26 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2017
    Ik ben juist voor de Focus MK3 wagon gegaan omdat ik dit model te gek vind. Een mini Mondeo MK4 wagon maar bijna even ruim als een Mondeo MK3 wagon. Ben genoodzaakt om diesel te rijden en Ik kon mijn huidige auto zeer scherp kopen bij een handelaar. Een ander merk was altijd ouder, minder gadgets en hogere maandlasten. Vooral een Mondeo MK4 diesel is dan een zware auto.

    Ooit wel eens voor de keuze gestaan voor een gebruikte Focus mk1.2 diesel maar uit eindelijk voor een A3 TDI gegaan. De Focus MK2 heb ik nooit interessant gevonden.

    We zijn van huis uit geen Fordrijders, ik heb voornamelijk saab’s en Audi’s gereden . (Mijn vader heeft in ‘95-‘98 wel een Mondeo mk1 1.6i lpg wagon gehad). Pas na mijn Mondeo wagon (was toen noodzakelijk) ben ik overtuigt dat Ford mijn merk is.

    Ik ben zeer benieuwd hoe de Focus MK4 wagon wordt. Hopelijk kan ik over 3 jaar weer een pareltje scoren in de handel.





    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  8. erg hoog Mazda - Hyundai gehalte qua looks...jammer...maar zal ongetwijvelt wel weer prima rijden!!
     
  9. Eerst maar eens wachten op foto's in een normale kleur. Op basis van de huidige foto's kan ik er niet veel zinnigs over zeggen. Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat als hij bij de dealer staat.
     
  10. Het lijkt wel alsof elk nieuw Focus-ontwerp weer even wennen is.
    Eerst maar eens zonder stickers zien of in een ander kleurtje.
    Vooralsnog loop ik echter niet over van enthousiasme...
    Beetje hetzelfde als bij de nieuwe Fiesta, die ik er niet erg spannend vindt uit zien.
     
  11. De Fiesta oogt ook niet spannend, maar klopt wat mij betreft wel.
    Bij deze nieuwe Focus vind ik alleen de raamlijn erg jammer, dat maakt m erg anoniem en gekopieerd overkomen.
     
  12. Persoonlijk ben ik benieuwd wat er op motorisch gebied allemaal gaat veranderen.

    Wanneer ik de informatie mag geloven die ik tot dusver in Etis heb gevonden wordt de nieuwe Focus naast de 1.0 ECOboost leverbaar met de compleet nieuwe 150 PK 1.5 ECOboost 3-cilinder motor. In de Fiesta is deze motor al aangekondigd als 200 PK versie voor de Fiesta ST. Dit doet mij vermoeden dat naast de 150 PK versie er ook een versie met meer vermogen in de nieuwe Focus geleverd zal gaan worden.

    Tevens wordt er ook een compleet nieuwe 1.5 Duratec 3-cilinder motor vermeld met 120 PK. Persoonlijk verwacht ik dat deze motor alleen geleverd zal gaan worden voor markten waar de 1.0 ECOboost niet wordt geleverd.
     
  13. Dan ben ik ook benieuwd wat dit voor het trekgewicht gaat doen...
     
  14. Ik ook, ik hoop dat de 1.5 gewoon op 1500kg blijft ook met automaat.

    En ik hoop dat ze de 6F35 automaat blijven gebruiken en niet teruggrijpen op de powershift. Er zitten zeker voordelen aan een powershift met dubbele koppeling maar qua comfort is de 6F35 door de koppelomvormer echt heel fijn.
    Daarnaast is een koppelomvormer erg fijn met het trekken van een aanhanger/caravan.
     
  15. Ik heb me nooit echt verdiept in de automaten van Ford, maar ik dacht dat Ford haar modellen alleen kon leveren met een Powershift.
     
  16. Ziet er best mooi uit zonder stickers.

    [​IMG]
     
  17. +1, ziet er prima uit!
     
  18. Ook een beetje de achterkant van een Audi, denk als je hem in 1 kleur ziet, dat het best wel een mooie wagen is, de neus vind ik wel mooi, net als de achterkant.
     
  19. Volgens mij is die hatchback een rendering die al eens eerder voorbij is gekomen maar inderdaad wel mooi.
    Ik kwam deze foto's nog tegen van de nieuwe sedan in camo: focus 1.jpg Focus 2.jpg
     
  20. De sedan ziet er niet verkeerd uit..

    Ook wel grappig zo die tekst/wrap.

    Heel benieuwd naar hoe de nieuwe Focus er uit komt te zien.
     

Deel Deze Pagina