1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 of v50

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Robertoal, 31 jul 2017.

  1. Beste mensen!

    Na wat onderzoek kwam ik op de volgende keuzes:

    Focus 3 uit 2012 72k km of:
    Volvo V50 uit 2012 90K km.

    Focus:
    + Meer ruimte
    + Goedkoper
    + focus :-)
    - Minder opties

    V50:
    + Stiller
    + Meer opties
    + Krijg iets meer aan inruilwaarde op huidige auto's
    - Meer km's
    - Geen focus :-)

    Iemand ervaringen met beide? Kwaliteit van de volvo lijkt wat beter voor elkaar te zijn.

    Zit nog erg te twijfelen, dus als iemand nog aanmerkingen heeft.. graag!
     
  2. Zullen allebei niet tegenvallen.
    Je zegt bij de Focus goedkoper, maar hebben we het dan over 500 euro of al een paar duizend.
    Ik gok ook dat Volvo onderhoud duurder zal zijn als Ford.
     
  3. Volvo onderhoud scheelt niet veel hoor. En de v50 is qua techniek een focus. Alleen het interieur en carrosserie is anders[emoji6]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  4. :focus3: is stuk moderner, V50 is onderhuids een :focus2:

    Ik zou voor de :focus3: gaan. Ik denk dat die stiller is dan de v50
     
  5. Dit is het zelfde als het vergelijken van appels met peren. :o

    Is het niet handiger om eerst een keuze te maken tussen de modellen? (Dus een V50 of een Focus 3.) En als je daar uit bent pas naar een wagen te gaan zoeken? Dan heb je véél meer vergelijkings-materiaal.
     
  6. -dubbelpost-
     
  7. Welke motoren?
     
  8. Dat was mijn vraag ook.

    - V50: staat op een onderstel wat oorspronkelijk stamt uit 2004 (Focus II onderstel, maar dan comfortabeler afgesteld) met kleine aanpassingen in de loop van de levensduur.
    - V50: heeft beperkte connectie qua audio
    - V50: kofferbakruimte is kleiner dan die van de Focus II of III wagon
     
  9. Kofferbak van de V50 is echt extreem krap, zelfs in vergelijking met de Focus 3 station en dat is al met afstand niet de grootste in zijn klasse.
    Als ruimte belangrijk is voor je zou ik zeker voor de Focus gaan.
     
  10. Dank voor alle reacties!
    Budget is trouwens: 10.000 tot 12.500 euro

    Was even vergeten dat de v50 inderdaad een focus 2 is.. hmm
    Nijg dan inderdaad toch meer naar de focus.

    De reden dat ik uit deze 2 moet kiezen is simpelweg inruilwaarde.
    Ik heb 2 auto's in te ruilen (x-trail benzine grijs kenteken en laguna dci) en de prijzen per auto bedrijf verschillen nogal! Zit soms wel 2000 euro tussen!

    Dus dat gaat leidend worden voor of v50 of focus. Moet zeggen dat het interieur van de v50 me meer aanspreekt, echter de focus is simpelweg weer veel moderner.

    Ik ga maar in beide proefrijden (morgen hoop ik) kijken welke het fijnste rijd.

    Bij deze kilometerstanden zal er nog niet veel mis zijn, hebben jullie desalniettemin nog punten waar ik sowieso op moet letten?

    Het gaat overigens over de 1.6 diesels (105 pk/115pk) Mocht ik een 105 pk kopen dan gaat er sowieso een chip in.

    Dank voor de moeite heren!
     
  11. Als je keuze hebt, neem de 115pk. Als je naar de V50 kijkt zorg dat je de euro5 variant hebt, met een onderhoudsvrij filter (Altans ik ga er vanuit dat dit bij Volvo ook zo is).
     
  12. Als je meer naar een focus nijgt, zou ik toch nog even rond kijken voor wat vergelijkings-materiaal. En je kunt de inruil waarde altijd aanhouden.
     
  13. De 1.6 TDCI in de V50 is er nog 1 van de PSA groep... Is een motor die gevoelig is voor goed en degelijk onderhoud. Met een beetje zoeken is er een hoop te vinden over de betrouwbaarheid van deze motor. Turbo`s, lekkende verstuivers, EGR kleppen en roetfilters zijn met name de "probleem" gebieden van deze motor. Maar zolang je gewoon goed onderhoud blijft (laten) doen, is dit ook een motor die veel kilometers aan kan.
     
  14. @ kolere: heb begrepen dat de 105 en de 115 identiek zijn? Zat aan een 105pk te denken met een chip - bullpower was de beste ford tuner toch?

    [MENTION=844]Marco Morello[/MENTION]: ben de bron even kwijt, maar ik heb begrepen dat elke 'd2' volvo met 6 bak automatisch de nieuwe 8v tdci is? HIer zit dan ook een onderhoudsrij roetfilter bij... zo heb ik me laten informeren :-)

    Heb inmiddels een prachtige focus gevonden met werkelijk alles erop en eraan. Ga waarschijnlijk morgen even een proefrit inplannen! Ben erg benieuwd hoe dat rijdt!
     
  15. Heeft de 115pk niet een gewone intercooler? De 105pk in een Econetic heeft een watergekoelde intercooler met een separaat koelcircuit (eigen radiator), ongeveer hetzelfde als bij de 1.5 Ecoboost.

    Ik weet niet of dat verschil uitmaakt met tuning.
     
  16. focus 3 is ook geleverd met een 115 pk tdci. Die mag ook nog wat aan de haak hebben in tegenstelling tot de 105 pk. Heeft een hoger koppel en minder extra milieu techniek. Dus in theorie minder gevoelig.

    115 pk is een hele fijne auto en erg stil weet ik uit ervaring met mijn vorige focus 3
     
  17. [MENTION=7135]jjonkie[/MENTION] Koppel is hetzelfde volgens de specs van de brochure [emoji4]. (105 vs 115)
    [​IMG]

    Beide 270 nm.
    De 115 pk is wel sneller.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  18. [MENTION=5277]Robertoal[/MENTION] ik heb een Focus wagon titanium 1.6Tdci Econetic uit '13. Voor mijn persoonlijke situatie de ideale gezinsauto. Gebruik hem voor m'n woon-werk verkeer en heeft nu 210.xxx op de teller. Het klopt dat er meer milieu technische dingen op zitten die stuk kunnen maar bij mijn auto nog steeds heel. Rijdt verder prima ook op de autobahn met dakkoffer [emoji41].


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  19. #19 Robertoal, 1 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2017
    [MENTION=38907]jeroen[/MENTION]: dat geeft toch wat vertrouwen echter ben jij maar 1 persoon :-)
    De huidige auto heeft voornamelijk gezeik gebracht en ben toe aan eentje die het simpelweg doet!

    Weet iemand waar ik de verschillen tussen de motoren kan vinden? Eventueel dingen die vaak stuk gaan bij de 105pk?

    Edit: Interesant artikel gevonden toen ik zocht op watergekoelde intercooler: link
     
  20. #20 jjonkie, 1 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2017
    Ik meende dat de 115 pk 300 nm heeft in overboost maar kan het zo even niet vinden.

    Maar goed, ik heb 1 keer met een 105 pk gereden en ik vond de versnellingen wat aan de lange kant. 115 Pk voelde in mijn optiek veel soepeler en vlotter aan. Daarom ben ik toen echt op zoek gegaan naar een 115 pk. Mede omdat die als meest betrouwbaar te boek staat.

    Er is echter meer aanbod in 105 pk uitvoering dus er valt wat meer te kiezen.

    [MENTION=33940]jeroenbreuer[/MENTION], jij hebt toch wel wat problemen gehad met je auto ?
     

Deel Deze Pagina