1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aankoopadvies: benzine of diesel

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door BlauweFocus, 14 jan 2017.

  1. [MENTION=1427]BlauweFocus[/MENTION] vraag ook eens een offerte aan bij de Ford garage in Goirle. ( heb het idee dat je uit Tilburg e.o komt) misschien scheelt dat ook weer geld.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  2. #222 nctnico, 3 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2017
    Het wordt pas interessant bij kilometerstanden boven de 3 ton om te kijken of de motoren het uithouden. 170k km is niets.
     
  3. Ik heb in duitsland eentje gezien met 230 dkm. Zegt toch wel iets maar goed 3 ton gaat nog wel even duren.

    In de tussentijd maak ik me geen zorgen over de betrouwbaarheid van de 1.0 en 1.6 ecoboost
     
  4. Geen slechte inschatting: ik kom uit Waalwijk.
    Een offerte voor mijn huidige focus bedoel je? Daar zijn ze hier in Waalwijk al aan bezig as we speak.
     
  5. Ah oké ! Wat de andere zeggen klopt ook dan kan je weer fijn sturen! Je auto is ook weer wat meer waard bij inruil. (indien en voor zover natuurlijk. )


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  6. Ik verwacht er bij inruil niet veel van dat geld terug te zien, maar ik koop er tijd & rust voor om op mn gemack een andere uit te kiezen.

    Wat is er zo bijzonder aan die Ford garage in Goirle? Ga je me nu vertellen dat jij daar werkt? :D
     
  7. Hahaha, nee ik werk er niet en ook geen aandelen. Ik ben wel ooit autoverkoper geweest. Maar mijn ervaring is dat de tarieven net wat fijner zijn dan de lokale Ford dealers e.o. Terwijl ze alleen maar met Fordjes bezig zijn. Ze zijn een oud dealer.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  8. Ik heb niet zo heel goeie ervaringen bij Ford garages tot nu toe: 1x een verkeerde diagnose bij een electrische storing wat me meer dan 200 euro gekost heeft, 1x een verkeerde diagnose bij een trilling wat me 2 nieuwe banden gekost heeft en 1x hebben ze mijn vorige focus totall-loss gemaakt bij het vervangen van de distri-riem.
    Dit alles bij 3 verschillende Ford garages.
     
  9. Dat is wel echte pech natuurlijk. 3 dealers, dan heb je de hele regio gehad [emoji23][emoji85].


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  10. Ik heb december 2015 ook een focus mk3 wagon gekocht met een 1.6 ti-vct 125 pk.
    Deze bevalt mij prima, en bij wat toeren maken toch best vlot. Tuurlijk is de 1.6ecoboost sneller en sterker, maar niet perse nodig. Is ook ongeveer net zo snel als de 1.8 in de mk 2 . Had hiervoor ook een turbo diesel, 't rijd gewoon anders maar zeker niet slecht. Vind 't voor een atmosferische motor een erg soepele motor. En heb bewust voor deze motor gekozen voor de bewezen betrouwbaarheid! Dus wil alleen ook een andere mening laten horen over de ti-vct die mij prima bevalt, ook op vakantie bijv.
    Heb persoonlijk toch wat mindere ervaringen met 't bedrijf in Goirle trouwens.
     
  11. [MENTION=30286]focus88[/MENTION], gebruik jij de auto ook om een caravan/aanhanger te trekken ? Indien ja, hoe bevalt dat?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     


  12. Heb je ondertussen je auto weer terug?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  13. Nee, heb er niks achterhangen. En als ik met een caravan op vakantie zou gaan zou ik idd meer koppel willen.
    Als je er eigenlijk nooit iets achter hebt hangen, wel volgepakt vind ik het prima!
     
  14. Yep.
    fuseekogel, fuseekogelhoes, wiellager, apk, olie, oliefilter, 4.5 uur arbeid.
    480 euri.

    Vertrek liep niet helemaal vlekkeloos: na een paar kilometer rijden hoorde ik iets aanlopen en bij remmen een tikkend geluid. Ik direct terug. Monteur maakt een rondje en de focus ging weer de brug op. Bleek (volgens monteur) de remschijf te zijn die ergens tegenaanliep (ik weet niet meer wat, maar zal de remklauw geweest zijn denk ik). Dit kwam doordat er wat roest zat tussen het lager en de schijf waardoor de schijf iets te ver naar buiten toe vast zat. Werd opgelost met een vijl. Het was al buiten sluitingstijd, dus het ging vlug, vlug, vlug.

    Heb ik weer! en het was niet eens een Ford garage dit keer :)
     
  15. Mooi zo ! Nu lekker sturen met je huidige Focus. De zoekopdrachten van Gaspedaal.nl en Marktplaats z'n werk laten. Toeslaan als jij het nodig acht.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  16. Hmmm werk er zelf [emoji41]. Waar ben je nu geweest?
     
  17. Autovitel.
    Ben er netjes geholpen en die mensen daar dachten met me mee
     
  18. Een beetje dit topic kapen...

    Sinds langere tijd afwezig geweest op dit forum, kom ik toch weer terug. Speciale aantrekkingskracht hebben jullie :)

    Aangezien we in blijde verwachting zijn van onze eerste, is de Renault te klein. Ook is deze toe aan vervanging voor wat anders. En de Focus 3 staat bovenaan mijn lijst.

    Na alle pagina's te hebben doorgelezen wordt of de 1.0/1.6 ecoboost aangeraden of de 1.8 uit de focus 2.

    Helaas is mijn budget niet gigantisch hoog dus kom ik bij auto's met een hogere kilometerstand. Moet ik mij ergens zorgen om maken? Ik las dat pas bij de 300dkm er pas echte problemen voorkomen? Of zijn er al eerder serieuze problemen?

    Groetjes,

    Gerco
     

Deel Deze Pagina