1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aankoopadvies: benzine of diesel

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door BlauweFocus, 14 jan 2017.

  1. Ik vind de ti vct wel een bijzondere keuze gezien het begin van het topic.
     
  2. 11k is veeeel meer als dat ik in eerste instantie uit wilde geven. Maar eigenlijk is ie +/- 500 euro goedkoper, want dat hoef ik niet meer in mn huidige focusje te steken.

    Een ecoboost voor dat geld en die kms is m.i. niet realistisch cq verstandig

    11k, pfff, het moet nog effe indalen...
     
  3. Ja, maar ik moet iets
     
  4. #204 jeroenbreuer, 26 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2017
    Het is veel geld maar als dit hem word zou ik hen bellen of ze nog een super aanbod kunnen doen. Wellicht hou je dan nog wat centen in je zak.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  5. Eens: het is veel geld, zeker als je het niet hebt/kunt missen maar als je spijt krijgt omdat de auto uiteindelijk toch tegen valt is het ook zonde geweest van je geld. Zeker als je daardoor sneller weer een andere zou willen.
     
  6. #206 Marco Morello, 27 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2017
    Ik weet niet of een Focus III 1.6 Ti-VCT een betere "investering" is dan een Focus II 1.8. Als de 1.8 een Flexifuel is, dan zou ik niet zo enthousiast zijn.
    Een gewone 1.8 heb ik geen problemen mee.

    Je zit in eerste instantie al met het verschil in aanschafprijs (even snel; gerekend is dat zo`n €2.500,- zonder onderhandelen).
    Daar komt bij dat de Focus III 1.6 Ti-VCT nou niet bijzonder gewild is, wat je bij inruil/verkoop gaat merken.
    De 1.8 mag 1200kg trekken, de Ti-VCT maar 800kg.
    De Focus II is ruimer van binnen dan de Focus III.
    Qua betrouwbaarheid zullen ze niet voor elkaar onder doen. Beide zijn beproefde auto`s qua betrouwbaarheid.
    Qua snelheid en verbruik doen ze ook niet veel voor elkaar onder.

    Als bovenstaande je niets uitmaakt een Focus III is uiteraard nieuwer/moderner.

    Maar hoeveel heeft de beoogde Focus II 1.8 gedraaid en hoeveel de beoogde Focus III 1.6 Ti-VCT?
     
  7. De Mk 2 128.xxx en de MK3 101.xxx km


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  8. idd geen probleem met een 1.8. De focus 3 heeft 25k minder gelopen en is 1,5 jaar jonger. Dit maakt m.i. het prijsverschil goed (maar dat is een klein gokje). Én ik heb dan een focus 3.
    Nadeel is idd dat het 2500 euro meer uit mijn portomonee is.
    Qua trekkracht denk ik niet dat een probleem is. Ik heb nu 11 jaar een focus 1 gehad met trekhaak, en in die tijd slechts 1x een aanhanger getrokken (met daarin een 2-zits bankje).
    Qua ruimte binnenin heb ik nog niet op gelet. Is dit verschil noemenswaardig?
    Betrouwbaarheid vind ik wel belangrijk.

    Anyway, bedankt voor het meedenken
     
  9. Probleem is dat ik tegen een deadline aanloop: 10 maart is 2 maanden na de apk vervaldatum en wordt dus het cjib wakker.
    In het weekend van 11 maart ga ik een weekje op wintersport (met een auto is de bedoeling) dus vooraf moet het zaakje geregeld zijn.
    Grofweg gezegd moet ik deze week nog besloten hebben welke auto het wordt, daarna heb ik nog maar 1 week de tijd mijn huidige auto te laten fixen.
    Mijn huidige auto blijven rijden gaat 5 a 600 euro kosten. Hiermee koop ik alleen tijd. Ik zie dit geld niet terug bij inruil. Omgekeerde is ook waar: elke auto die ik nu koop, bespaart me een uitgave van die 5 a 600 euro.
     
  10. Makkelijke keuze.. Liever een ecoboost zonder dan een ti vct met....
     
  11. Aan de andere kant: voor 600 euro kun je weer een jaar vooruit.. vwb afschrijving is dat net zo duur als een jongere focus ;-) Kun je 2 jaar vooruit, is dat pure winst.. De huidige zal niet zo veel meer afschrijven.
     
  12. Als dat je keuze is, dan zou ik die €600,- in je huidige auto proppen en jezelf meer tijd gunnen om de auto te vinden die je wilt. Alles wat je nu koopt is een compromis. Al rij je maar een half jaar met je auto, geeft je 6 mnd de tijd om daadwerkelijk de geschikte auto te vinden. Zoals ik al zei, alles wat je nu koopt is overhaast en met een zeer grote kans een compromis.

    Tussen de regels door lees ik dat je graag een Focus III ecoboost wil. Een Focus III Ti-VCT is dan echt niet de auto die je wilt.

    Dat zou ik doen. Zo heb ik net ook weer een klein kapitaaltje aan mijn 18 jarige focus I gespendeerd (400-500 euro) Met de gedachte dat ik dan mezelf tijd verschaf om de financiele kant voor een auto naar wens op peil te brengen.
    Dat daar een onverwachte renovatie vd badkamer bij kwam maakte de keus helemaal niet moeilijk meer. Maar ook zonder die tegenvaller had ik het gedaan om mezelf meer tijd te gunnen.
     
  13. Waar ik iig uit ben is dat het een focus 3 moet zijn. Dit is volgens mij het beste "waar" voor m'n geld.
    Waar ik nog niet uit ben is of dat een ecoboost of een VI-VCT moet worden.
    Ik weet dat ik nu voor een focus 3 met de specs die ik wil, min 11k kwijt ben en dat kan ik nu niet uitgeven.
    Ik heb dus een afspraak bij de garage gemaakt voor vandaag om mijn huidige focusje te fixen waarmee ik idd meer bedenktijd koop.
     
  14. "ecoboost of een VI-VCT" -> ga eens rijden met alle twee de versie's. Dan denk ik dat je beslissing snel genomen is.
     
  15. M'n pa had een cmax ti-vct met 125pk. Vond ik weinig mis mee hoor. Omdat je geen turbo gat hebt reageert hij sneller op gasgeven. Uiteraard is een ecoboost sneller en gaat het op met name de snelweg makkelijker, heb nu zo'n ecoboost blok in de v40. Maar om de ti-vct zo ineens links te laten liggen ben ik het niet zo mee eens. Ieder z'n eigen keuze uiteraard.
     
  16. Qua rijeigenschappen...ongetwijfeld

    Maar hoe zit het met de betrouwbaarheid, kosten en levensduur van een ecoboost? Heeft een ecoboost zich al bewezen als ie 150, 160k in de benen heeft?
    Dan kan ie nog zo prettig rijden, als ik elk half jaar met een dikke rekening de garage uit kom, wordt ik daar niet gelukkig van.
     
  17. De betrouwbaarheid ben ik niet zo bang voor. Zeker als je de bekende punten in de gaten houdt. En er zijn er genoeg die al 160.000 of meer gedraaid hebben. Qua rijeigenschappen van de auto zal er onderling niet veel verschil in zitten, wel qua driveability van de motor.

    Overigens in mijn ogen een verstandig besluit om je huidige auto weer in de benen te helpen en daardoor meer tijd te nemen om een andere auto op te zoeken die echt naar wens is. Daar komt bij dat de afschrijving op je huidige auto ook nihil zal zijn.
     
  18. Voor wat betreft de betrouwbaarheid, deze focus als voorbeeld: Ford Focus uit 2013 met 170K km
    Dat is ruim 40.000km per jaar! Dan heeft deze auto (waarschijnlijk) alleen voor regulier onderhoud bij de garage gestaan.
     

Deel Deze Pagina