1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk Motorstoring (lang verhaal)

Discussie in 'Performance' gestart door reef66, 4 aug 2016.

  1. Ik heb een focus 1.6 tdci uit 2011. Deze hebben wij in jan. 2014 gekocht bij een Forddealer. De eerste zomer dat we deze auto hadden gingen we op vakantie naar Oostenrijk en begonnen de problemen:
    Na de eerste stop (± 500 km gereden) wilden we verder rijden, maar bij het oprijden van de snelweg klonk er een alarmsignaal en verscheen er een groot uitroepteken in de display met motorstoring! Vermogen was weg en bij de volgende parkeerplaats zijn we gestopt, hebben de motor een tijdje uitgeschakeld en na opnieuw starten was de storingsmelding weg.
    Bij een volgende stop hetzelfde verhaal, na uit- en inschakelen motor was storing weer verdwenen.
    Op zo'n 100 km voor München kregen de storing echter niet meer weg en verscheen ook het oranje motorblokje in de display. We moesten (via de alarmcentrale) de ADAC inschakelen. Die heeft de computer uitgelezen en het bleek dat de turbodruksensor defect was. Enfin auto op de sleepwagen en naar dichtstbijzijnde Fordgarage gebracht. Daar moesten we noodgedwongen een nacht overblijven en is de boel gerepareerd. Vervolgens geen last meer gehad. Dit alles heb ik toen op de garantie teruggekregen.
    Ik ben na de vakantie nog wel naar dealer gegaan om aan te geven dat de auto naar mijn mening te weinig power had omdat ik bij het rijden op bergpassen in haarspeldbochten altijd terug moet schakelen naar de eerste versnelling. We stonden op een gegeven moment op een helling en daar kwam ik niet van de plek!

    Vorig jaar opnieuw naar Oostenrijk: na de eerste stop wil ik de snelweg oprijden en weer het alarm en de storingsmelding!!!
    Motor weer uit- en ingeschakeld, storing weg en verder geen last meer.

    Deze zomer opnieuw naar Oostenrijk en nog vóór Keulen had ik hetzelfde gezeik alweer! Zelfde procedure als voorgaande jaren, waarna ik weer een flink eind kon rijden. In de buurt van München verscheen echter onder het rijden de melding en daarna kregen we de melding nog meerdere malen vlot achter elkaar (en ook weer het mororblokje). Ik heb de auto mét storing over een bergpas op ons vakantieadres weten te krijgen en ook in de eerste week van de vakantie hebben we de storing bij het rijden op de bergpas een aantal keren gehad.
    In de 2e week niet meer, maar tijdens de terugreis begon het gedonder opnieuw: na een paar honderd kilometer ná een stop
    !

    Hoe kan het dat ik dit probleem alléén heb op lange afstanden en niet tijdens dagelijks gebruik???

    Vanochtend heb ik hem laten uitlezen bij de dealer en er bleken 2 storingen in te staan: gasklephuis en een vacuumklep.
    Na het hele verhaal aan hen uitgelegd te hebben zijn ze bereid om de reparatiekosten 50/50 te doen (voor mij is dat € 300,-).
    Moet ik hiermee akkoord gaan?

    Bvd,
    Ronald
     
  2. Ik vermoed dat de vacuumklep van de aansturing van de Turbo defect is. Als er ook een storing mbt het gasklep huis in staat zou ik persoonlijk akkoord met het aanbod
     
  3. Okee, maar hoe kan het dat ik dit probleem alléén heb op lange afstanden en niet tijdens dagelijks gebruik???
     
  4. Gewoon niet meer naar Oostenrijk gaan ;)
     
  5. Omdat ie dan door en door warm wordt, waarna het klepje gaat "kleven"
     
  6. Ik heb zelf op het moment het zelfde probleem mijn focus uit 2012 1.0 eco geeft ook af en toe een motor storing aan. Na het aan en uitzetten is deze storing weg. Hij is nu bij de garage waar ze onder garantie de bypass klep van de turbo vervange. Als het goed is vanmiddag ophalen en dan kijken of het eindelijk weg is. Is het bij jou nu opgelost?
     
  7. Jij hebt alleen dezelfde symptomen, maar niet dezelfde oorzaak en bovendien een compleet andere motor. . Deze reactie voegt dus niets toe aan het topic.
     

Deel Deze Pagina