1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project: JDM Honda Integra Type R (Grote beurt)

Discussie in 'Mijn auto' gestart door jul, 6 nov 2015.

  1. Die remmen zijn mooi geworden!
     


  2. Ben via ebay.co.uk aan een referentie nr gekomen waardoor ik eerst bij een Engelse leverancier uitkwam en vervolgens weer bij een Duitse leverancier die ook weer een Nederlandse webshop (voorwinden Parts) heeft. Dus op die manier de remschijven gevonden in exact de juiste maat.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. :schater: dus na zo'n beetje de hele wereld over te zijn geweest kom je bij de "buurman" uit voor je schijven. Wat kan internet mooie dingen opleveren.
     
  4. Wat voor merk schijven zijn het dan? Dat kon ik niet zo snel uit je verhaal opvatten. Fijn te horen dat je via voorwinden je spullen kunt vinden. Die man heeft er kijk op en zeker ook verstand van. Mooi project dit!
     
  5. Remklauwen zien er goed uit! Zijn ze na de revisie gepoedercoat of gespoten? Bij wie heb je dat laten doen?
     
  6. Die zijn gepoedercoat door t revisie bedrijf.
    Het revisie bedrijf heet Robijn Remtechniek. Ik heb de spullen per post verstuurd en weer per post ontvangen. Alles is netjes verlopen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. Het opknappen van de Integra gaat nog steeds door. Het merkte mij op dat de achterbumper niet echt stevig was, er zat wat speling in. Dus de bumper losgemaakt en dit was het resultaat. Een zeer krokante bumperbalk...
    Logisch dat het speling had, de bumperbalk viel zowat uit elkaar.
    [​IMG]

    Gelijk maar even langs de dealer gegaan en een nieuwe besteld. Wel duur grapje. De bumperbalk kostte ruim 70,-.
    [​IMG]

    Helaas heeft de bumperbalk roestplekken veroorzaakt op de achterplaat. De boel maar gedemonteerd. Er waren meerdere oppervlakkige roestplekjes zichtaar.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Er stond een nieuw klusje op me te wachten. Ik ben gelijk begonnen en heb de achterkant geschuurd en in de epoxy primer gezet. Gelukkig waren de meeste roestplekjes oppervlakkig. Een plekje moest ik wegslijpen, dit plekje was het hoekje van de laadruimte waar water kon blijven liggen. Dit plekje ben ik niet niet van plan dicht te lassen, maar sluit ik af met een rubberdop.
    [​IMG]

    Daarna bij hobbyhal heining een spuitbus op kleur laten maken en de achterkant in kleur gespoten. Daarna met blanke lak overheen

    [​IMG]
    [​IMG]

    Dit was mijn eerste echte spuitklusje en ben niet ontevreden over het resultaat :D
    Zeer binnenkort breng ik de auto naar de spuiterij om de bumpers en steenslag op het dak te herstellen.
    Wordt vervolgd...
     
  8. Super man!!! Lekker bezig!! Gaaf projectje!!
     
  9. Dat ziet er weer netjes uit. De prijs van de bumperbalk valt me ook heel erg mee.
     
  10. Ik kwam dit project net pas tegen, en och wat vet om te lezen en te zien hoe deze origineel gehouden word. duimpje omhoog
     
  11. Ziet er echt mooi uit!
     
  12. dat heb je weer mooi voor elkaar gekregen Jul :thumbs:
     
  13. Lekker bezig!!!
     
  14. Tof project ! wordt echt een pareltje dit. Denk dat ie serieus geld waard is als je klaar bent met opknappen.
     
  15. Wow, dat ziet er goed uit Jul :thumbs:
     
  16. Bedankt voor de leuke berichten. [emoji847]

    Even een update.
    De Honda staat een paar dagen bij de spuiter. Vandaag even gekeken hoe ver ze zijn.
    Ze zijn goed bezig, de schade aan de bumpers zijn hersteld. De dakgoten zijn gekit en de rest staat in de primer.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De spuiter verwacht op z'n vroegst woensdag klaar te zijn. Ik ben benieuwd!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  17. Mooie stappen!!
     
  18. Blijft een mooie kleur... NH0 :D
     
  19. #159 jul, 5 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2017
    Hondafest 2017 was het eerste evenement van dit jaar waar ik mn Honda mee "uit" nam.
    Na de winter break waar ik veel heb gedaan en heb laten doen, staat de Honda er weer strak bij.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hondafest is een groot evenement, waar honderden Honda's bijeenkomen uit verschillende landen.
    Dit jaar was er een dyno aanwezig.
    Na aanmelden mocht ik op de dyno....spannend

    [YOUTUBE]Orc4WcdM4zs[/YOUTUBE]

    Wat mij opviel was dat de rollerbank meer lawaai maakte dan mn auto [emoji23]

    De Honda is helemaal standaard inclusief de uitlaat.
    Het resultaat viel niet tegen. De bank mat 192 PK (fabrieksopgave 200PK) en dat met een Check Engine Light van een (defecte) lambdasonde [emoji16]
    Er is dus ruimte voor verbetering. Al met al een super gezellige dag en ik heb me zeker vermaakt.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  20. Prima waarden voor een wat oudere auto. Er gaan altijd wat paarden dood in de loop der jaren. Beetje tweaken en prutsen en die lambda sensor vervangen en je gaat zo over de 200 paardjes.
     

Deel Deze Pagina