1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Krakende koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Autogekkie, 11 jun 2007.

  1. Sinds ik de Focus heb overgenomen van een collega, kraakt de koppeling flink. De garage heeft nu al meerdere keren zogenaamd het probleem verholpen, maar het gekraak blijft terugkomen (meestal de volgende dag weer, 1x is het 5000km weggebleven). :angry:

    Ik heb op duitse forums gelezen dat dit een veelvoorkomend probleem is en dat er iets vervangen moet worden (was een productiefout in een bepaalde serie).

    Zijn er meer mensen met dit probleem? En heeft jullie dealer het wel op kunnen lossen?

    Als iemand de oplossing weet...
     
  2. Ben ik dan de enige in NL met dit probleem? In Duitsland is het echt een productie fout...
     
  3. nee een nieuw koppelingspedaalstelsel is de enige oplossing
     
  4. koppelingspedaalstelsel

    Bedoel je hier mee, een volledig nieuwe koppeling ?
    Ik heb er ook last van, garage heeft er al vet in gedaan, gekraak is even weg.. tot 2dagen later. Het is zo irritant :(
     
  5. Mss het veertje dat er mee voor zorgt dat je koppelingspedaal terug komt. Bij mij was het ook ooit gebroken en dit gaf een klikkend geluid telkens ik de koppeling intrapte of liet opkomen...

    Koppeling werkt trouwens even goed zonder die veer...
     
  6. mm, typisch, zon klik geluidje hoor ik ook als ikde koppeling op laat komen, net alsof ie ergens tegenaan komt

    volgens mij is die van mij op maandagmorgen gemaakt, alles wat ik ermee heb. volgende week mag die weer een dag naar de dealer, omdat ze een rammel in de achterklep er niet uitkrijgen. Rammel is makkelijk op te roepen door bij stilstaande de koppeling op te laten komen, hoppa rammel. Maar vinden? niet dus.
     
  7. is service brief van voor focus model 2005-2008
    kan je de ford dealer opvragen zoniet stuur dan ff pb
    groetjes
     
  8. Model:Focus 2004.75 (07/2004–) - Alle auto's met dieselmotor en "ST"-uitvoering (alleen vaste pedalen)Productiedatum: T/m 31.08.2006
    Productiecode: T/m 6P
    Assemblagefabriek: Saarlouis
    Assemblagefabriek: Valencia
    Assemblagefabriek: St. Petersburg
    C-MAX 2003.75 (06/2003–) - Alle auto's met dieselmotor (alleen vaste pedalen)Productiedatum: T/m 31.08.2006
    Productiecode: T/m 6P
    Assemblagefabriek: Saarlouis
    Assemblagefabriek: Valencia
    Assemblagefabriek: St. Petersburg
    Markten: AlleHoofdstuk: 308-02SamenvattingAls een klant klachten heeft over geluiden in het interieur bij het bedienen van het koppelingspedaal, dan kan de oorzaak hiervan een onvoldoende smering tussen het koppelingspedaal en de veer voor de pedaalkrachtreductie zijn.
    • N.B.: De in deze Technische Service Brief beschreven afstelprocedure heeft de voorkeur boven andere afstelprocedures en moet daarom als eerste worden uitgevoerd.
    [​IMG]WAARSCHUWING: De veer voor de pedaalkrachtreductie staat onder spanning. De veer voor de pedaalkrachtreductie MOET tijdens het aanbrengen op de montagehulp worden geborgd met een kabelklem.
    Om deze storing te verhelpen, moet de veer voor de pedaalkrachtreductie met behulp van de montagehulp worden vervangen.

    Benodigde onderdelenBeschrijvingFinis codeAantalMontagehulp1 463 5961Set - Focus 2004.75 (07/2004-) - alleen auto's met rechts stuur:Veer voor pedaalkrachtreductie (reeds ingevet)1 463 5801Terugstelveer koppelingspedaal (niet nodig)1Set - Focus 2004.75 (07/2004-) - alleen auto's met links stuur:Veer voor pedaalkrachtreductie (reeds ingevet)1 463 6121Terugstelveer koppelingspedaal (niet nodig)1Set - Focus C-MAX 2003.75 (06/2003-) - alle auto'sVeer voor pedaalkrachtreductie (reeds ingevet)1 463 6121Terugstelveer koppelingspedaal (niet nodig)1Set - Focus 2004.75 (07/2004-) - alleen auto's met rechts stuur, "ST"-uitvoering":Veer voor pedaalkrachtreductie (reeds ingevet)1 463 6211Terugstelveer koppelingspedaal (niet nodig)1Set - Focus 2004.75 (07/2004-) - alleen auto's met links stuur, "ST"-uitvoering:Veer voor pedaalkrachtreductie (reeds ingevet)1 463 6291Terugstelveer koppelingspedaal (niet nodig)1Kabelklemin de handel verkrijgbaar1ReparatietijdBeschrijving van de bewerkingBewerkingsnr. / TijdTerugstelveer koppelingspedaal verwijderen en aanbrengen16 828 0Reparatiecodes/ClaimcodesOorzakelijk onderdeel:16828ACES klachtcode:41OASIS702000, 702100, 702300
    Actie in de fabriek
    Sinds 01-09-2006 (productiecode 6B) wordt tijdens de productie een gewijzigde veer voor de pedaalkrachtreductie aangebracht.
    Instructies voor de werkplaats
    Zie onder "Samenvatting".
    Veer voor pedaalkrachtreductie verwijderen


    [​IMG]

    1. Maak de koppelingspedaalschakelaar (CPP) los van de koppelingspedaalsteun.
    2. Druk het koppelingspedaal in en druk zodoende de veer voor de pedaalkrachtreductie tot de maximale compressie samen.
    3. Plaats de montagehulp (zie onder "Benodigde onderdelen") over de veer voor de pedaalkrachtreductie (voor de duidelijkheid afgebeeld met uitgebouwd pedaal).
    4. Laat het koppelingspedaal los.

    [​IMG]

    5. [​IMG]WAARSCHUWING: De veer voor de pedaalkrachtreductie staat onder spanning.

    Verwijder de veer voor de pedaalkrachtreductie en de montagehulp als een geheel.
    • De veer voor de pedaalkrachtreductie wordt niet meer gebruikt.
    6. [​IMG]LET OP: Gebruik geen reinigingsmiddel.
    Reinig de drukhefboompunt van het koppelingspedaal alleen met een doek.

    [​IMG]

    7. [​IMG]WAARSCHUWING: De veer voor de pedaalkrachtreductie staat onder spanning.
    • N.B.: Zorg dat de veer voor de pedaalkrachtreductie volledig in de montagehulp is aangebracht.
    Breng een nieuwe veer voor de pedaalkrachtreductie (zie onder "Benodigde onderdelen") met behulp van een bankschroef aan in de montagehulp.
    [​IMG]

    8. [​IMG]WAARSCHUWING: De veer voor de pedaalkrachtreductie staat onder spanning.

    Gebruik een kabelklem (zie onder "Benodigde onderdelen") om de veer voor de pedaalkrachtreductie te borgen op de montagehulp.
    • Snijd het overtollige deel van de kabelklem af.
    Veer voor pedaalkrachtreductie aanbrengen


    1. Breng de veer voor de pedaalkrachtreductie en de montagehulp als een geheel aan.
    • Leg de eenheid zijdelings tegen het schutbord aan en bevestig deze tot de aanslag naar boven (eindpositie afgebeeld).
    [​IMG]

    2. Druk het pedaal naar voren en laat de eenheid aan beide zijden in de arreteringsopeningen van het schutbord aangrijpen.
    3. Kantel de eenheid naar voren en druk het koppelingspedaal in tot de drukhefboompunt van het koppelingspedaal op de kap van de veer voor de pedaalkrachtreductie correct is gepositioneerd.
    4. Druk het koppelingspedaal in en druk zodoende de veer voor de pedaalkrachtreductie tot de maximale compressie samen.
    5. N.B.: Gooi de montagehulp niet weg. Deze moet opnieuw worden gebruikt.

    Verwijder de montagehulp van de veer voor de pedaalkrachtreductie.
    • Verwijder de kabelklem; deze wordt niet meer gebruikt.
    6. Breng de koppelingspedaalschakelaar (CPP) op de koppelingspedaalsteun aan.

     
  9. Vadaag die veer gaan bestellen bij Ford :) volgende week gaan ze die vervangen :cheer:


    dave
     
  10. Ik heb er ook last van ( Focus 2 TDCI uit 2005 ).

    Aangezien ik deze auto pas bij de dealer heb gekocht met 6 maanden garantie laat ik er binnenkort naar kijken als ik voor mijn kleine beurt ga.

    Het lijkt dat bij warme en droge lucht het erger wordt.
    Lijkt mij iets te maken te hebben met smering ...
     

Deel Deze Pagina