1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe zomerbanden MK4

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door BarendBotje, 13 mrt 2023.

  1. Verder heb ik nog een issue met mijn vering achter. De auto is een oud bedrijfsauto, er zijn extra stijve vering achter geinstalleerd wegens zware belading in achterbak bij gebruik. De originele vering heb ik nog wel, twijfel of ik deze terug wil laten zetten of gewoon door rijd met deze stijve vering, heeft dat enig effect of banden slijtage?
     
  2. Dit kan effect hebben op de banden. Dit ivm auto achter iets hoger staat en de opha ging daardoor andere hoeken krijgt.
    Wat kan resulteren in meer slijtage.

    Als je auto meer dan 60.000km heeft gelopen is het ook geen probleem om direct de schokbrekers mee te vervangen. Dan veert hij achter stukke fijner.
    Simpele test, open achterklep en ga dan op de dorpel van achterklep leunen. Zorg dat het keer goed inveert. Auto moet terugveren en direct op de hoogte stoppen.
    Als het nog beetje op en neer gaat, zijn de schokbrekers achter mindere staat.

    Tevens zorgt schokbreker ervoor dat het wat minder rolt in de bochten. En na drempel de achterkant direct rustig is.
     
  3. #23 BarendBotje, 14 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2023
    Ja als ik nu met vaart een drempel neem voel ik hem nog een keer na stuiteren. Tot nu toe dacht ik altijd dat dat kwam door de stijve veren die achter geinstalleerd zijn. Wordt wel een duur grapje zo.. :schater: Enig idee of ik kan testen of het de veren of de schokdempers zijn? De veren zijn immers zelf wel te monteren had ik gezien: https://mad-automotive.com/documents/VH0620391.pdf
     
  4. Zie dat je 1.5 hebt dus heb je idd deze veersysteem. 1.0 heeft een torsie achteras.

    Als je de veer zo eenvoudig los kan maken. Schokbreker zit vast aan zelfde arm en zal onder los moeten.
    Dan is alleen boven 2 moeren/bouten en heb je schokbreker onderuit.
    Kans is wel dat wielkuip moet verwijderen.
    Buiten dat kan het zijn dat schokbreker kaal is en dat je overtollig deel zelf moet overzetten of nieuw bestellen en monteren
     
  5. thanks zal morgen eens in de doos met veren kijken in de schuur wat voor attributen daar nog in zitten :) Net even de test gedaan, schokbrekers is niks mis mee volgens mij, puur de vering.
     
  6. Ik heb onder mijn Mondeo en nu onder de Focus MK4 met Vredestein Ultrac Vorti+ gereden, echt een topbandje in een prijsklasse onder Michelin/goodyear/pirelli.

    Een band waar ik ook meer dan tevreden over was was de Dunlop sportmaxx.

    In reed altijd met winterbanden dus voor zomerbanden koos ik dan een band met sportieve eigenschappen en veel grip op droog wegdek.
     
  7. ik kies altijd een A-klasse op grip, zowel op droog als op nat.
     
    Ecobeast vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina