Nou en of of de buitentemperatuur invloed heeft. Zomers geeft de boardcomputer soms 72km aan. Wat ook helpt voor je actieradius is om lekker 92km/u achter een vrachtwagen hangen. Dat scheelt ook enorm.
Ik niet maar mijn vrouw wel. Als zij naar onze zoon rijdt is dat 22km heen en 22km terug. In deze periode haal ik dat niet heen en weer. Ik loop dan ook te gillen dat ze dan de auto aan de lader (onze zoon heeft een laadpaal) moet zetten voor de terugreis. Dat vertikt ze en dan heeft ze gelijk als ze terug is met nog een beetje stroom in de batterij. Moet wel zeggen dat 95km/u wel degelijk scheelt t.o.v. 105km/u. En hoeveel tijd schiet je ermee op als je 95 of 105 rijdt. Je vergroot je actieradius in ieder geval.
Mijn ervaring is dat dat met ACC dat prima te doen is (mits het veilig kan, ik zou het nooit tussen 2 vrachtauto's doen). Zonder ACC / CC is dat een stuk minder ontspannen
Collega van mij rijdt zakelijk een Tesla, model 3 met de kleinste accu, op een rit van 200km max 96km/h en dan minder dan 30% batterij over..Als hij harder gaat redt hij het niet eens tot 200km met 3 man in de auto. Alles wat je extra meeneemt scheelt ook weer in verbruik.
waarom niet? de huidige vrachtwagens zijn ook uitgerust met veiligheidssystemen zoals ACC en front collision (of hoe dat dan ook heet) heb 1 keer een personenauto vlak voor een vrachtwagen zien invoegen om de afrit te halen, die vrachtwagen stond bijna stil....ging vol in de ankers.
Zeker niet alle vrachtwagens hebben deze boorsystemen al, eigenlijk alleen de nieuwere modellen vanaf 2021 zo’n beetje en acc ook dan nog niet altijd. men noodremsystemen werken ook niet altijd even goed als er storingen in de abs van opl of aanhanger zitten dus voor de lefgozers denk daaraan als je dergelijke acties gaat ondernemen
Better safe than sorry... In het verkeer nooit op anderen rekenen en zeker niet op veiligheidssystemen.
De coating is nog super! Hoge druk spuit er over, even sponsen, afspuiten, klaar. Heel blij mee! Ecocarcleaners Zoetermeer heeft dat heel goed gedaan.
Trouwens net de melding in het dashboard dat de motor olie binnenkort vervangen moet worden. Op de FordPass app staat dat de olie nog maar 8% is. De eerste beurt is pas in november. (2 jaar) de kilometerstand is nu 8300km benzine en 9100km elektrisch. Wat is wijsheid? Direct een beurt? Of alleen de olie?
Levensgevaarlijk van die mensen die vlak achter een vrachtwagen hangen, zich niet beseffend dat zo'n ding ook echt goed hard kan remmen. Al heel vaak fout zien gaan..
Ligt er aan hoe dicht je er achter zit. Als ik de adaptieve cruise control op een normale volgafstand aan zet achter een vrachtwagen is er weinig aan de hand.
Zou het toch niet graag proberen, of de ford voldoende remvermogen geeft om op tijd tot stilstand te komen
Vandaag is de onderhoudsbeurt geweest. Ik heb aangegeven dat ik bij draaiende motor links een raar geluid hoorde. De monteur heeft het geluid ook gehoord en geconstateerd dat het niet normaal is. En dat het waarschijnlijk in de versnellingsbak zit. Er is voor nu een software update geweest. Als het geluid niet weg is (over een paar dagen) moet de auto terug voor een diagnose.
Weliswaar van het duitse kuga forum maar lijkt wel overeen te komen. ps gebruik Google Chrome, rechter muisknop en het is simpel te vertalen naar het NL. Loopgeluid (rammelend, rammelend) uit de motorruimte wanneer de verbrandingsmotor draait - Kuga Mk3 - Ford Duratec PHEV - Plug-in hybride - Ford Kuga Mk1, Mk2, Mk3 Forum (kuga-forum.de)