1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoog verbruik 1.0 Ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Fredhead, 25 okt 2022.

  1. Ik kan me ook niet voorstellen dat je een auto koopt met 150/182 pk en dan naar het verbruik kijkt op deze manier.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. En zelfs gezien het vermogen is het verbruik nog netjes.
    Wij hebben uiteindelijk de Ecoboost ook gekocht omdat het een prima rijdend torretje is dat redelijk in de buurt kwam van in ieder geval z'n voorganger.
    Vervolgens heeft de dame zich gek laten maken door haar vader die zuiniger rijd.

    Overigens heb ikzelf op de heenweg naar mijn werk ook steevast een hoger verbruik dan de terugweg.
    Weg loopt hier en daar iets omhoog en dat is net genoeg om op de boardcomputer een verschil te hebben van ongeveer een kilometer per liter.
    Laatste paar keren ook met strak 100 op de GPS gereden en dan is 1 op 11 net aan haalbaar op de terugweg :mrgreen:
     
    Ecobeast en Edgar Focus vinden dit leuk.
  3. ik heb geen EcoBoost dus kan hier niets zinnigs over zeggen :cool: :liar:
     
    Fredhead vindt dit leuk.
  4. Ik wel, maar die heeft een inhoud die dubbel zo groot is dan die van Fred’s EcoBoost. Dus het verbruik is “iets” hoger.
     
    Fredhead en gerardTDCI vinden dit leuk.
  5. zelfde aantal liters (2.0) en cilinders (4) zijn wel hetzelfde bij ons :schater:
     
  6. Mijn eigen "eco" is 3.2 liter :mrgreen:
    Het is de auto van de dame, maar aangezien die en niets met auto's en niets met forums heeft zit ik hier in haar plaats.

    Afgelopen weekend was ze weer op pad en staat er nu geloof ik weer 6.2 liter als verbruik in de boardcomputer.
    Kortom, het is goed zo.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Mijn ecoboost met standaard 125pk, nu 145 Pk loopt ook 1op15/16.
    Voor de grote beurt liep ie regelmatig 1op13/14.
    Goede olie doet ook wonderen.

    Zal nu wel verder terug lopen met die kou..
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. Grote beurt heeft hier niets aan het verbruik veranderd.
    Had dat ergens wel misschien verwacht omdat er ook nieuwe bougies in zijn gegaan. Olie is 5W20 van Liqui Moly in de juiste spec.
    Ik heb er een stuk aardig zuinig mee gereden, maar haal uit de reacties dat vooral mijn schoonvader eigenlijk de uitzondering met het verbruik is.
     
    Edgar Focus en M.Blaak vinden dit leuk.
  9. Gezien dat verbruik bekruipt mij steeds vaker het gevoel dat jouw schoonvader een van die gevaarlijke mensen op de weg is die gewoon 80km/h op de snelweg rijdt en wordt ingehaald door vrachtwagens, 30km/h door de bebouwde kom en optrekt alsof hij zelf moet trappen in de auto...
     
    Fredhead vindt dit leuk.
  10. Zo’n zelfde gedachte was bij mij ook al opgekomen….:schater:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Ik snap de gedachte heel goed, uit eigen ervaringen weet ik dat hij wel gewoon minimaal 100-110 rijd op de snelweg en binnen de bebouwde kom altijd de maximum snelheid.
    Wat mij bij de poging tot zuinig rijden op viel is dat de manier van optrekken een gigantisch verschil maakte ondanks dat ik ook gewoon de maximum snelheden reed.

    Moet nog eens een rondje mee in de Focus met hem, maar met de vorige auto's reed hij wel altijd vlot met het verkeer mee.
    De andere optie die ik nu zit te bedenken is dat zijn boordcomputer volledig de weg kwijt is aangezien hij die voornamelijk geloofd en amper narekend bij de pomp.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  12. Gelukkig dat mijn gedachten dan niet kloppen eigenlijk.
    Maar dat BC verhaal is sowieso al bekend dat die ALTIJD optimistischer aangeeft dan het werkelijke verbruik. BC kun je echt niet vanuit gaan dat dat klopt dus eigenlijk is daarmee het hele verhaal direct van de baan dat hij zo zuinig rijdt. Jij als praktische man sluit je aan bij het METEN IS WETEN en hij leest het schermpje wat nooit de waarheid verteld. Logisch dat je nooit uit gaat komen en zijn fictieve zuinigheid nooit gaat halen. Iets met appels en peren, iets met een klok en een klepel en meer van dergelijke spreekwoorden en gezegden schieten mijn brein in op dit moment.
     
  13. Ik heb een paar keer de BC verbruikswaarde vergeleken met het uitgerekende verbruik, en daar zat maar heel weinig verschil in.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. Enige feit dat overeind blijft is dat zijn BC ruim een liter per 100 kilometer zuiniger staat.
    Dus ja, hij zal zuiniger rijden en heeft ooit wel eens staan rekenen na het tanken.

    Ik heb zelf gezien dat die van de Focus hier er een eindje naast zit.

    Denk wel dat er bij een autowissel een hoger verbruik uit komt bij zijn auto, dus grootste deel zit wel ergens in de bestuurder denk ik. Alhoewel dat nog wel eens een leuke test zal zijn.
    Tot mijn grote verbazing ben ik momenteel degene die hier het meest zuinige weet te rijden met beide auto's :mrgreen:
    En ja, ik krijg nog wel eens het commentaar dat het wel eens iets te vlot gaat..
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. Volgens mij BC moet ik 6/100km rijden, dat komt neer op 1 op 16,66666666666667:sturen:
    Maar dat red ik nou nooit!:shrug:
     
  16. Hi, nog maar kort in bezit van een mooie Focus wagon MK3.2 automaat. Eerste indruk is een nogal hoog verbruik (mijn inziens). Gecombineerd verbruik van gemiddeld 1:12,8 volgens de BC….

    Ik meende dat de 1.0 125PK toch best zuinig zou moeten zijn….?
     
  17. Heb je al een lange rit gemaakt dan is het verbruik een stuk minder dan ritjes in de stad.
     
  18. Onze mk4 automaat rijd op de snelweg 1/19, zodra je binnendoor gaat rijden dan is het al snel 1/10. Onze Mk3 handgeschakeld reed gemakkelijk 1/17 gecombineerd.

    Klopt het dat een automaat sws een hoger verbruik heeft? Waar ik normaal boven de 2000 toeren al vrij snel doorschakelen, loopt de automaat vrij snel naar 3500 toeren. Misschien dat ik moet leren om een automaat te rijden met mijn zware voet....
     
  19. @Vincer
    Ligt er aan wat voor automaat je hebt.
    Oude automaat had nog paar procent slip in zitten door de koppelomvromer.
    Tegen woordig is het meer een geschakelde automaat met dubbele koppeling.
    Dit is dan weer hetzelfde als een handbak qua verbruik.
    Enige weerstand die je wel hebt is van de pomp die nodig is om de druk te leveren voor alle componenten aan te sturen.
     
    VdR-HJD vindt dit leuk.
  20. jazeker, vandaar dat ik ook gecombineerd verbruik aangaf.
     

Deel Deze Pagina