1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Groupsbuy chiptuning bij BR-Performance

Discussie in 'Performance tuning' gestart door hoomer, 23 sep 2022.

  1. #61 Dennis ST3, 22 okt 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2022
    Had daar inderdaad al rekening mee gehouden ja. Maar had het toch wel over asvermogen. Wielvermogen ligt echt een stuk lager ja. Bij mijn vorige auto, de Toyota corrolla tsport was het asvermogen 208pk, maar het wielvermogen maar 160pk.
     
    Frank Focus vindt dit leuk.
  2. Nette waardes ! Het schijnt dat ze allemaal iets meer dan de standaard opgegeven pk's hebben en rond de 400 nm koppel. En dat viel mij ook op tijdens de dynorun dag in juni.

    Die van mij deed tijdens de dynorun in juni 256 pk en 423nm , en voor zover ik weet is hij standaard , dus ga ik daar ook van uit.
     
  3. Zover ik het weet, hebben we nog twee kandidaten nodig om gebruik te kunnen maken van de groepskorting. Wie heeft er nog interesse?
     
  4. Ik sla over, heb toch gekozen voor Revo tuning bij Mebu. Was met BF korting ook wel iets voordeliger.
     
    Tom91 en hoomer vinden dit leuk.
  5. Jammer @DaanST, succes met de revo ;)
     
    DaanST vindt dit leuk.
  6. @hoomer zit er een maximale datum aan? Anders mag je mij voor stage 2 op het lijstje zetten :D Downpipe gaat er binnenkort toch een keer onder bij mij

    Jammer! Zie dat ze bij BR nu ook 20% Halloween korting hebben op stage 1 tunings. Misschien nog het vergelijken waard?
     
  7. dan kom je ook op €520 uit ;)

    @Frank in principe zit er niet echt een datum aan vast, je betaald €75 aan zodat ze iig de zekerheid hebben dat je komt... wanneer maakt dan niet zoveel uit als het maar geen 6 maanden wordt oid ;)
     
  8. Oh maar als die downpipe er eenmaal onder zit kan ik waarschijnlijk toch niet heel lang wachten :mrgreen: Dan doe ik graag mee!
     
    hoomer en Thieske vinden dit leuk.
  9. @Frank Focus na wat heen en weer bellen met BR doen ze onze auto's ook stage 2 voor €520 ;) en ik krijg morgen te horen of we nr 5 gevonden hebben ;)
     
    TwinTinus en Frank Focus vinden dit leuk.
  10. Nice!! :mrgreen: Bedankt voor het regelen!
     
    hoomer vindt dit leuk.
  11. Hoi,

    Ik heb ook interesse voor een stage 1 tune.

    Het gaat om een focus st uit 2016
     
    hoomer vindt dit leuk.

  12. Ik zal je erbij zetten @ralphv ;)

    Stuur me even via pb je 06 dan maak ik een groepsapp aan ;)
     
  13. @RoyNij ik had jou volgens mij nog niet beantwoord, maar hierbij dan alsnog ;)

    De prijs voor de tuning van deze wagen is een stuk goedkoper en kunnen wij aanbieden voor 390 euro BTW in

    mocht je nog interesse hebben stuur me dan even een berichtje ;)
     
  14. Hi Hoomer, is het nog mogelijk om mee te doen met deze goede aanbieding? Ik zat nog wat te twijfelen tussen de Revo of deze. (ben er nog steeds niet helemaal uit :weird:)
     
    hoomer vindt dit leuk.
  15. Kan het voor je navragen of je er nog bij kan maar dan moet je er wel uit zijn wat je wilt revo of br ;)
     
    -vince- vindt dit leuk.
  16. Haha dan ga ik voor br. Beide keren is het heel Nederland door dus dat maakt niet zo veel uit
     
    hoomer en Frank Focus vinden dit leuk.
  17. Stuur even je 06 nr via pb ;)
     
    -vince- vindt dit leuk.
  18. Inmiddels rijdt mijn Ford al bijna 1 maand met de nieuwe software van BR-Performance. Aangezien ik geen andere downpipe, katalysator of uitlaat heb werd het voor mij een stage 1 software optimalisatie. Volgens de website van BR-P zou een Focus ST mk3 dan uitkomen op ca. 270 PK en 430 nm, mooie waarden!

    Nog ff snel V-Power in de auto gegooid en naar Raamsdonksveer gereden met mijn pa. Hij is ook een fan van snelle, maar bruikbare wagens en was ook benieuwd naar het resultaat. Dus we moeten nog eens zijn gechipte 120i (ca. 270 PK) vergelijken met de gechipte ST.

    Daar aangekomen netjes ontvangen door Geert en ik heb daar aangegeven dat niet alles uit de motor geperst hoeft te worden. Daarnaast zou ik het fijner vinden als de koppelcurve vlak en zo lang mogelijk doorgaat in het toerenbereik. Geert gaf aan dat het niet altijd mogelijk is om dit te bewerkstelligen aangezien het erg afhankelijk is van de turbo die op de motor zit. De turbo van de ST werkt net name goed in de lage en midden hoge toeren, maar kan niet genoeg druk leveren bij hogere toeren (op een betrouwbare manier). Dus mocht je na 4000 toeren nog een vlakke koppelcurve willen, dan moet je gaan shoppen voor een andere turbo tenzij je het niet erg vindt om de turbo te slopen.
    Ze zouden hun best gaan doen om aan de wensen te voldoen, maar gaven dus aan dat de hardware de beperkende factor is. Ze lieten nog een dynograph zien van een andere Ford Focus ST en hierin was duidelijk te zien dat het koppel na zo’n 3000 toeren al flink afnam. In deze grafiek was het maximale koppel wel 500 nm, erg flink dus. Ik ben benieuwd!

    De sleutels werden overgedragen en de auto werd op de rollenbank gereden. Ze begonnen eerst met een check van het voertuig voordat de eerste (nul) meting werd uitgevoerd. Dus eerst de auto wat warm draaien en een paar pulls zonder plankgas te gaan. Uiteindelijk werd de eerste meting uitgevoerd met als resultaat 253 PK, hier heb ik geen uitdraai van trouwens. Volgens de heren van BR-P was dit een net vermogen voor een standaard ST. Vaak ligt het standaard vermogen tussen de 240 en 250 PK. Een mazzeltje dus.



    Na deze run zijn werd de software gekopieerd en boven op het kantoor herschreven. Dit kost even wat tijd, maar is geen probleem want een beetje ouwe hoeren met andere klanten is ook een leuk tijdverdrijf. Zo reed er een rond met een Mercedes A45 AMG met 440+ PK en die kwam nu voor nieuwe versnellingsbaksoftware. Ook dat is mogelijk bij BR-P. Een andere klant kwam met een atmosferische Mazda 2, ook hier kon nog heel wat vermogen ‘vrijgespeeld’ worden in verband met allerlei beperkingen in de software. Daarnaast staan er in de garage nog een paar projecten van klanten van BR-P of van BR-P zelf. Erg mooi om te zien en ze te horen vertellen over de auto’s!

    Na een ruime tijd wachten was het weer zover en werd de nieuwe software geladen en getest op de rollenbank. Naar meerdere runs en tweaks was het tijd voor de laatste run met een resultaat van (afgerond) 278 PK en 468 nm. De turbodruk is in mijn geval begrensd op 1,45 bar, maar zou bij andere ST’s rond 1,5 bar zitten.

    [​IMG]

    De grafiek zag er bij mij toch anders uit dan het voorbeeld dat eerder werd getoond. Geert vermoedde dat er een verschil is qua turbo/motor met de pre-facelift ST en de het facelift model dat ik rijd. Het was ze dus wel gelukt om de koppelcurve te verlengen en vlakker te houden.

    Tenslotte werd de auto nog meegenomen voor een testrit in de buurt, om zeker te weten dat de auto het ook nog wel doet bij lage toeren en deellast. Hierbij was ik trouwens niet aanwezig. Alles bleek in orde te zijn en de auto was weer voor mij.

    Ik merk het verschil in koppel nu vooral bij inhaalacties op de snelweg, ook in de 6e versnelling gaat het nu rap. Daarnaast is gaspedaalrespons een stuk directer geworden, de auto voelt hierdoor lichter en nog sportiever aan (zonder zenuwachtig te worden). Wat mij betreft zeker een aanrader!

    Hoomer bedankt voor het starten van de Groupsbuy en BR-Performance bedankt voor de duidelijke informatie, kennis en natuurlijk de herschreven software!
     
    MKZ, gerardTDCI, Dennis182 en 8 anderen vinden dit leuk.
  19. Leuk verslag!
     

Deel Deze Pagina