1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Groupsbuy chiptuning bij BR-Performance

Discussie in 'Performance tuning' gestart door hoomer, 23 sep 2022.

  1. Mmh jammer, maar wel begrijpelijk. Ik moet nog even bekijken of ik voor die tijd al een andere downpipe eronder heb zitten, anders sluit ik misschien nog aan!
     
    hoomer vindt dit leuk.
  2. je zit niet echt aan een datum vast hoor ;) je kan gewoon een aanbetalign doen van €75 zodat je daarna zelf een datum kan pikken ;)
     
    Frank Focus vindt dit leuk.
  3. Ooh ik had de indruk dat we allemaal op dezelfde dag langs moesten komen!
     
    hoomer vindt dit leuk.
  4. 2 auto's zou kunnen maar met min 5 tegelijk gaan ze niet redden.. en al zeker met meerdere stage's 2 gaat dat niet lukken ;)
     
  5. Het is altijd de moeite waard om in je st te rijden, en al helemaal naar Groningen!
     
    SjeeleBrik, hoomer en Edgar Focus vinden dit leuk.
  6. Dus zelf een afspraak regelen met BR-Performance met een vermelding van Focusclub? Het lijkt mij juist leuk om met anderen daarheen te gaan, maar kan me voorstellen dat het lastig te regelen is.

    Ben je er zondag ook bij Hoomer? Dan kletsen we daar wel ff over hoe en wat voor het chippen
     

  7. Ik moet dit weekend eerst thuis klussen... probeer dit asap af te krijgen zodat ik nog even in breda langs kan komen ;)
     
    Thieske en Tom91 vinden dit leuk.
  8. Goed bezig heren! Lekker remappen. Ik weet niet hoe het met de ST mk3 is, maar had al in een andere topic vermeld dat het vermogen vaak niet klopt van de origineel opgegeven ST. Bij Mebu Autosport toen al meerdere ST mk3 gebruikers gesproken en je moet eerder uitgaan van 250pk en 440Nm na remappen. Testbank zeker een pre om te doen, en geen standaard software upgrade. Custom geeft je de keuze uit verschillende curves te kiezen en staar je niet blind op de maximale cijfers. Kies de curve die het koppel het langste vol kan houden. Deze curve wint het met wedstrijdje van de curve met de hoogste topwaarden van koppel en vermogen.
     
    WauW*TeR vindt dit leuk.
  9. Weet even niet hoe ik een afbeelding vanaf mijn tel kan uploaden, anders kon in de dinotest er even opzetten om het verschil in koppelcurve even aan jullie te kunnen laten zien. Standaard software verlegd alleen maar de al bestaande curve.
     

  10. 250 pk na remappen.... sorry dat is dus echt bullshit :D dat zegt meer wat over mebu.. ;)

    @petjekel
    @Eric-rally
     
  11. Volgens mij had die van @Eric-rally 262pk/409Nm standaard
     
    Focus Migi vindt dit leuk.
  12. Hoomer, bedoel dat het standaard opgegeven vermogen van Ford niet klopt. Ze geven meer op dan het daadwerkelijk is. Een ST mk3 zal bij de eerste keer op de rollerbank zo rond de 220pk gaan geven terwijl Ford wel opgeeft dat je 250pk zou moeten hebben. Het koppel klopt overigens wel wat ze opgeven. Zo had mijn ST Mk4 opgegeven door Ford 280pk en 420Nm. Dit bleek dus 249pk en 420Nm te zijn. Na remappen gekozen voor de curve die het langste het koppel vasthoud en kwam dan op 282pk en 520Nm. Als ik degene zou nemen met de hoogste piekwaarden, dan zou ik op 297pk en 565Nm komen. De ST mk3 heeft geen slipdiff, dus je aandrijfas naar je bak gaat problemen geven als je gaat hokken met te veel gas in zijn 1ste en 2de versnelling. Ook de motorsteunen van de mk3 gaan eraan daardoor. De slipdiff in de mk4 is overigens geweldig! Je kan gewoon met doorslippende wielen gas blijven geven, zonder dat je motorblok eruit stuitert :-). Maar ben wel benieuwd naar jullie dinotest en de standaard en geremapte curves.
     
  13. Mpothoven, dat lijkt me niet standaard aangezien de mk3 als 250pk en 360Nm koppel wordt opgegeven. Ik weet natuurlijk ook niet op welke bank dat is gemeten en of daar veel verschillen in zitten. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Maar mijn ervaring met Mebu was in ieder geval goed. Ja, ze hebben ook zo'n revo standaard update, maar die zou ik sowieso niet nemen.
     
  14. Hij was echt standaard, nu niet meer. ;)

    Andere ST’s kwamen die dag rond hetzelfde uit. Was toen wel met een lage buitentemperatuur
     
    Dennis ST3 vindt dit leuk.
  15. Weet iemand of er verschil zit in vermogen/koppelcurve tussen een ST hatchback en station?
     
  16. sinds wanneer komt de MK3 ST pk's tekort :confused:
    volgens mij geldt dat alleen voor de MK4 ST

    ik denk dat elke ST wel afwijkt, dus de carrosserievorm heeft er niks mee te maken.
     
  17. Bij de dyno dag een paar jaar terug zijn er meerdere mk3 ST's op de rollenbank geweest die standaard waren. Deze kwam allemaal op ongeveer 260 pk uit. Mijn eigenste had alleen een Revo luchtinlaat en kwam lager uit met slechts 252pk. De motor kreeg zoveel meer lucht dan standaard waardoor de ecu het vermogen iets terug deed schroeven.
     
    Dennis ST3 en gerardTDCI vinden dit leuk.
  18. Oh, wel mooi dan dan de meeste mk3 dan toch goed zitten. Misschien is de mk4 wel wat geknepen ivm uitstoot. Mk4 energielabel E en Euroklasse 6 om toch overal in Duitsland te kunnen rijden, denk ik dan. Maar was toen dus bij Mebu en sprak daar 2 ST mk3 station rijders. Beiden kwamen terug vanwege problemen na remappen bij een andere bedrijf en waar men het niet meer kon oplossen. Vandaar mijn verhaal van wat ik toen zag en hoorden.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  19. Vermogen komen we toch altijd te kort als er een RS6 voor je rijdt lol.
     
    hoomer en Tom91 vinden dit leuk.
  20. There's always bigger fish :lol:

    Vermogensverschillen waar je het eerder over had zijn misschien te verklaren door het verschil tussen vermogen aan de krukas en wat er aan de wielen wordt gemeten (er is altijd vermogensverlies door de aandrijflijn)
     

Deel Deze Pagina