Vandaag de auto naar Mebu gebracht voor montage van het Quaife differentieel en het vervangen van de koppeling. Daarna met het OV terug, ik reis toch liever met de Focus Woensdag de auto weer ophalen! Heb ondertussen ook een setje donkere knipperlichten voor in de spiegels binnen van Ali, maarja kan ze nu niet monteren dus En maar meteen een Airtec intercooler besteld nu we toch geld aan het uitgeven zijn.. €495,67 (!) bij All Stars Motorsport. Ben er ook over aan het denken om een OBD-slot te installeren, ter diefstalpreventie.
Ik ben benieuwd naar hoe het differentieel je gaat bevallen. Is de koppeling een versterkte versie of een vergelijkbaar met een OEM versie?
RS koppeling, dus moet net wat meer mishandeling aan kunnen als het goed is. Staat Sachs op de doos maar de koppeling zelf heeft gewoon een LuK stempel, wat Ford ook gebruikt :-)
Overigens kleine update over de motorsteun van REVO; hij is nu een beetje bedaard en trilt een stuk minder hard dan toen ik 'm net gemonteerd hard. Alleen net voor de 2500 rpm lijkt er een punt te zijn waarop de trillingen extra hard worden doorgegeven. Ik kan er goed mee leven, nog steeds blij met deze mod!
Ik heb 1,5 jaar een obd slot gekocht en ingebouwd, deze heb ik op een Duitse website besteld bij carmodule.de https://www.carmodule.de/p20010/obd-saver-fuer-ford/c-max-2.-generation.-bj.-2010-2016 Deze is met wat kleine aanpassingen binnen een half uurtje zelf te installeren. Op YouTube kun je zien hoe dit type obd slot werkt.
Top, dankjewel voor het delen. Volgens mij is dat dezelfde als die ik gelinkt had: https://shop.okcomputers.de/obd-saver-spezifisch/ford/16/obd-saver-ford?number=SW10013.2&c=18 Ga ik denk ik ook doen! Vandaag de auto weer opgehaald bij Mebu. Het is even wennen met de nieuwe koppeling, maar dat het differentieel z'n werk doet merk je echt ontzettend goed als je de auto een beetje op z'n staart trapt. Kan z'n power zoveel beter kwijt nu. Waar hij bij het standaard diff een beetje als een ongeleid projectiel voelt door de torque steer gaat hij nu een stuk zelfverzekerder vooruit. Durf ik het nu ook aan om 'm in de toekomst te chippen Kreeg van Mebu terecht de opmerking dat de voorbanden aan vervanging toe zijn. Ach, kan er ook nog wel bij Morgen eens kijken naar de staat van de achterbanden, anders kan ik er misschien net zo goed 4 nieuwe op leggen. De Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 lijkt een goede band te zijn voor een redelijke prijs.
Graag gedaan Weet niet of je keyless entry hebt , maar heb daarvoor de keyless protector laten installeren bij Fleet acces in Nuenen. Dan schakelt ie de sleutel na 3 minuten in de slaapstand en zodra de sleutel beweegt gaat ie weer uit de slaapstand. Je hebt 3 versies , 1e is zonder certificaat, 2e is met certificaat en de 3e is met dubbele autorisatie door erop te tikken om hem uit zn slaapstand te krijgen. Hieronder is het resultaat van het obd slot , het is dezelfde obd slot als uit jouw linkje.
Zojuist de zwarte LED knipperlichten van Ali erop gezet. Pasvorm valt me nog mee! En de mislicht kapjes van That FogLight Guy er (opnieuw) opgeplakt. Zit nog steeds niet helemaal perfect maar ben klaar met dat gepiel nu Twee subtiele wijzigingen die toch best veel doen voor hoe de auto smoelt naar mijn mening
Daar had ik ze oorspronkelijk wel mee vastgeplakt, maar was niet tevreden met de plaatsing. Bij poging twee heb ik er zelf een aantal strips dubbelzijdige tape voor gebruikt.
Vandaag dagje naar Phantasialand geweest en dus de Focus eens een beetje aan de tand gevoeld op de Autobahn De verkeersomstandigheden lieten het niet toe de topsnelheid op te zoeken (dat vind ik ook wel een beetje spannend hoor), maar 180 per uur tikt ie zonder moeite aan Differentieel doet z'n werk goed! Daarnaast twee nieuwe voorbanden in bestelling gezet, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 235/35 R19. En pakket met nieuwe intercooler binnen gekregen. Even bekijken wanneer ik die ga monteren.
Mooi! Voeg de downpipe dan ook maar toe aan je lijst, met alleen de intercooler ga je niet veel winst behalen (is puur voor langere tijd vol last achter elkaar, bijvoorbeeld circuitwerk. Met de standaard intercooler loopt die dan warm en reduceert die vermogen)
Downpipe staat nog op het verlanglijstje inderdaad Nu ik je toch quote, wat voor kleuren Ford gelbadges had jij op je ST? Zwarte achtergrond en grijze belettering? Zag er strak uit!