1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus MK4 1.5 150 PK MIDDENDEMPER VERWIJDEREN

Discussie in 'Performance' gestart door Frozen Martijn, 9 okt 2021.

  1. Hi Allemaal,

    Zijn er hier mensen die alleen de middendemper hebben verwijderd bij hun Focus 1.5 150PK?

    Ik wil iets meer geluid maar niet overdreven. Ben benieuwd, hoor het graag!

    Op YouTube kan ik helaas niks vinden..
     
    A de Kok vindt dit leuk.
  2. Heb dit ook gedaan maar alleen hoge tonen worden hierdoor versterkt (moet je mooi vinden)
    Hou van een donker geluidje dus heb een ander klein dempertje laten terugplaatsen, vind het is een stuk beter zo.
    Moet wel vertellen dat ik de achterdemper ook heb laten veranderen dus gaat hier misschien niet helemaal op.
     
  3. Je zou eens, als je daar de mogelijkheid tot hebt, je einddemper er eens af kunnen schroeven en dan luisteren. Misschien is dat voldoende en is 't juist de einddemper die je dan vervangt door een stukkie buis.
     
  4. Heb daar ook eens over na zitten te denken. Maar hoe zit het dan met de software/ instellingen e.d.?
    Volgens mij veranderd er toch wel wat qua druk in de uitlaat.....
     
  5. hoeveel sensoren zitten er in de uitlaat?
    zolang je niets weg haalt voor een sensor is er niks aan de hand denk ik.
     
  6. Ja dat is een goede Gerard, bij de downpipe zit volgens mij een sensor en die kan dan het evt verschil meten. Morgen dan maar eens met de decoupeerzaag aan de gang [emoji23].

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    Batjuh en gerardTDCI vinden dit leuk.
  7. Bij mijn weten zitten er alleen sensoren voor en na de katalysator voor uitlaatgas meting
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  8. #8 FirstFocus, 19 okt 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2021
    Zuiniger? Nope. Schoner? Nope. Hoger irritatie niveau voor de omgeving? Yep.
     
  9. #9 gerardTDCI, 19 okt 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2021
    graag on topic houden heren.
     
  10. Een turbo motor presteert juist het beste met zo min mogelijk tegendruk. Minder tegendruk betekent een turbo die efficiënter en sneller opspoelt.

    Persoonlijk zou ik niet zoveel veranderen aan de standaard uitlaat. Heb op internet / YouTube nog geen uitlaten gehoord waarvan ik denk, dit klinkt beter dan standaard.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  11. Thanx, klopt, vandaar dat die downpipes zoveel winst leveren.
    Heb maanden geleden ook eens zitten zoeken maar geluid valt inderdaad zwaar tegen, ook al ga je voor een hele nieuwe set.
    De pops en bangs vind ik 3x niks maar dat is wel software matig te regelen. Vind de standaard einddemper bij de ST line mooi, ga je er 1 op maat laten maken krijg je er volgens mij al snel maar 1 eindstuk, stuk groter vind ik niet mooi. Past wel de ST bumper.

    Iets zwaarder geluid zou wel mooi zijn. Heb vroeger eens een Astra G gehad, einddemper van Laser, soundpipe (middendemper vervanger) van Sebring, dat geluid was gaaf, vooral bij koude start hahaha. Maar was ook een atmosferische motor.
     
  12. Neem eens contact op met Nick van NM-parts. Hij heeft tig eindstukken. Ook dubbele.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  13. Dank je Martijn [emoji106]. Laat het zo, het mooiste systeem vind ik eigenlijk dat je de kleppen kan regelen middels sport/ comfortstand. Herrie in de tent als je wilt en comfortabel bij lange ritten. Volgens mij heeft dat de ST versie?

    Geld trouwens al uitgegeven, vandaag komt de nieuwe kamado [emoji3052][emoji16][emoji108].

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  14. denk dat de bottleneck het roetfilter is in deze.
    softwarematig kunnen ze het geluid van een straaljager er wel in krijgen denk ik. :D
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  15. Even opgeschoond….

    :ontopic:
     

Deel Deze Pagina