1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

"O"- ring stuk, koelvloeistof lekkage

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door siegrofofo, 5 dec 2017.

  1. #41 Marco Morello, 3 sep 2021
    Laatst bewerkt: 4 sep 2021
    Nog een beter advies koop geen auto, van welk merk dan ook. Ze mankeren allemaal wat…. Maar wat een onzin opmerking. Er rijden 100.000en van die bewuste focussen met die motor rond, gek hè dat er dan een hoger cijfer is qua uitval/storingen. Ohja, de terugroepactie die jij benoemt voor de 1.6 Ecoboost is wel wat anders dan dat “O” ringetje van de 1.0 Ecoboost. En de opmerking over garantie voor weinig of veel rijders snap ik niet. Je hebt 2 jaar garantie, of je nou veel of weinig rijdt. Dat “O” ringetje heeft niks uit te staan met de conformiteitsgarantie waar jij op doelt. En dan nog, dan krijg je dat “O” ringetje vergoedt, een ringetje van 0,75 cent. Het is namelijk niet zo dat je blok is gaan hemelen. Maar goed ik hoop dat je het naar zin opgelost krijgt en je dan kan genieten van de auto. Een fijner rijdende auto in die leeftijd krijg je niet.
     
    focusfanrossum, gerardTDCI en RSBülent vinden dit leuk.
  2. @Bolder
    Fabrieksgarantie houdt idd op na 2jaar. Komt daarna zoiets naar voren en is de auto altijd bij de dealer onderhouden dan zijn er merken die coulance op de reparatie kunnen geven.
    Alleen advies geven aan focus rijders is denk of te laat of niet nodig. Iedereen weet dat je geluk of pech kunt hebben.
    EU recall statistieken zijn juist dingen die door fabrikant kostenloos wordt gefixed. Ivm ecboost nieuw was zijn er idd wat dingen op de lange weg naar voren gekomen die gefixed zijn.
    recall is alleen van toepassing als het gevaar oplevert. Olie lekkage op uitlaat is brandgevaarlijk en dus recall. KVS dat lekt is geen gevaar voor op de weg. Ja is vervellend maar is niet iets waarvoor ze allemaal terug zou moeten roepen.
    Als je kijkt naar het geheel dan is ecoboost een van de beste motoren onder de direct ingespoten benzine motor. THP (psa,peugeot/citroen) tfsi(vw groep) hebben beide last van vervuilde kleppen met gevolg storing.
    ecboost heeft alleen de 6cil hier last van de rest hoor je niks over. THP is in begin bij kassa en zo veel over geweest dat klanten boos waren dat al bij de eerste beurt achter kwamen dat de distributieketting te lang was en klapperend geluid veroorzaakte.

    Wel is idd zo dat het kostbaar reparatie is en dat behoorlijk wat geld kost bij de een. De ander is gelukkig goedkoper.
     
    Marco Morello vindt dit leuk.
  3. Kun je dat aantonen? Heb je een link? Ik ben namelijk wel benieuwd naar percentages. Zo maar wat roepen heeft geen enkele zin namelijk.
     
    Marco Morello vindt dit leuk.
  4. Mijn :focus3: van 2011 (waar ik al 6 jaar in rij) is probleemloos, alleen het reguliere noodzakelijke onderhoud gehad. Ik snap dat als je dit overkomt dat het zuur is, maar als je vooraf minstens zoveel onderzoek had gedaan als dat je er nu insteekt, was het misschien voorkomen?

    In elk geval succes en ik hoop dat je nog veel plezier van je focus mag hebben.
     
    Marco Morello en gerardTDCI vinden dit leuk.
  5. Vervolg lekkende O-ring achter distributiedeksel Ford Focus 1.0 ecoboost 2014.
    De Ford dealer waar ik mijn auto heb gekocht in 2015 was bereid om voor 1000 euro incl. Btw. de O- ring te vervangen. De normale prijs bij een Ford dealer voor deze reparatie is in 2021 1795 euro. Ik ben om dit aanbod ingegaan. De garage had anderhalve dag nodig voor reparatie.
     
  6. Toch wel incl distriebutie?
     
  7. Ik denk dat je in je handjes mag knijpen dat de dealer het voor deze prijs heeft willen doen. Helemaal omdat je de auto al 6 jaar in bezit hebt.
     
  8. Het is al lang geleden dat ik wat gepost heb maar heb eigenlijk vrij weinig problemen met mijn Focus gehad.( na de problemen met mijn koppeling en dubbelmassa vliegwiel)
    Al met al erg tevreden met de auto.
    Alleen verliest hij nu koelvloeistof in een maand loopt hij terug van maximaal naar minimaal bij dagelijks gebruik van ongeveer 20km per dag.
    Eerst dacht ik een scheurtje in het reservoir te zien en deze vervangen helaas heeft dit het probleem niet op kunnen lossen.
    Ik kan tot nu toe ook nergens een zichtbare lekkage vinden.
    Nu las ik over het probleem met de o-ring achter de distributiedeksel.
    Weet iemand ook of dit bij een bepaald bouwjaar verholpen is door Ford?
     

Deel Deze Pagina