1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Focus ST-Line X Business

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Focustinus, 8 sep 2021.

  1. super mooi nu mijne nog veel veilige km
     
    Focustinus vindt dit leuk.
  2. Mijn geringe ervaring met originele software en niet compatibele hardware is dat je de software er niet ingeladen krijgt. @dutchguy en ik hebben eens geprobeerd om originle 125pk software van een Fiesta Vignale in een Fiesta ST Line (voorloopauto) te zetten. De ECU slikte dat niet.
     
  3. Ik moet zeggen dat het wel een heel onrustige auto is als je in de stad rijdt, vooral bij stoplichten en files e.d. Je moet echt heel subtiel het gas intrappen als je langzaam vooruit wil want het is een fanatiek wagentje dat graag snel vooruit wil, maar ook heel subtiel de rem intrappen want je zit meteen met je snufferd tegen de voorruit. Dat moet allemaal zo subtiel gebeuren dat ik er pijn van in mijn enkels en benen krijg. Dan ben ik blij als ik het gas weer even onorthodox diep in kan trappen zodra het kan.
    Wellicht scheelt het als ik mijn stoel wat verder naar achter schuif, dan hebben mijn benen wat meer ruimte.
     
  4. dit klopt niet. Hardware is identiek.
    In de basis is het een doorontwikkeling van de gewone 1.0 (niet hybride).
    Deze was leverbaar in 100 en 125 pk , hardware identiek. ook vaak genoeg geüpgraded.
    In de oudere focussen en fiestas zat er wel degelijk verschil in enkele componenten zoals de turbo en koppakking. Dit is vanaf de fiesta mk8 en focus mk4 generatie rechtgetrokken.

    de hybride versie heeft gewoon een elektromotor als toevoeging , verder niets. Onder water upgrade je de benzinemotor gewoon van 100 naar 125 zeg maar.

    in de focus 3 facelift kan je zelfs naar 140pk met dezelfde hardware.
    Dus 170pk moet voor een hybride haalbaar zijn met chippen.
     
  5. Gefeliciteerd met de nieuwe bolide! Blijft een mooie kleur moet ik zeggen!
    Stiekem ook wel jaloers op je digitale cockpit!

    Dit is niet helemaal waar. De Focus heeft in basis hetzelfde blok maar de Turbo is wel degelijk afwijkend van die van de Fiesta ST.
    In basis zou je de Focus (met handbak) dus kunnen uitrusten met de Turbo van een Fiesta ST en deze dan laten tunen tot +/- 260pk en 360nm (i.c.m wat andere modificaties)
     
  6. Zojuist even stukje gereden in de sport-stand. Ben behoorlijk tevreden over de kracht van deze 1.0-motor (met 125pk). Zelfs in zijn 3 merk je dat de auto je nog achterin de stoel duwt als je flink gas geeft. Moet je nagaan als je 155pk hebt zoals sommige geluksvogels hier. De auto ligt ook als een blok op de weg. Hij stuurt heerlijk strak en trefzeker de bochten in en nodigt uit om het gas extra diep in te trappen. Ik ben absoluut tevreden over deze auto!
    /edit: ik heb een fotootje van de cockpit in sport-stand toegevoegd aan de openingspost.
     
    paddo vindt dit leuk.
  7. Dat onrustige zoals jij dat noemt, herken ik niet. Misschien dat jij een meer binaire rijstijl hebt. :mrgreen:

    De 155 pk loopt ook hard. Ter motivatie een foto van mijn cockpit, onderweg in Duitsland.

    2CF0ECCF-36E9-47F7-A757-989033FB6E4B.jpeg
     
    paddo, Focustinus en Mad Cat Jr. vinden dit leuk.
  8. :D Ik denk dat ik de koppeling iets beter moet doseren. Maar het ging gisteren allemaal al weer iets soepeler.

    Sodeknetters, 216! Ik ben blij dat ik de laatste jaren juist wat rustiger aan ben gaan doen:lol:
    Maar wel mooi om te zien!
     
  9. Die software kan er bij jou ook op als je dat zou willen :cheer:
     
    Mad Cat Jr. vindt dit leuk.
  10. Die 216 was met euro 95, wellicht dat ie op 98/102 nog meer heeft.
    Op Youtube zijn er filmpjes waarbij de top op zo’n 222km/h ligt. Dat heeft wel wat aanmoediging nodig. Het is iig meer dan de krappe 200km/h die Ford opgeeft.

    Wat betreft die koppeling, ik vind ‘m wel fijn. De nwe koppeling van mijn MK2 2.0 vergis ik me weleens in wanneer ik overstap van de ene naar de andere auto. Van de MK4 kun je rustig laten opkomen zonder gas te geven, probeer dat maar eens.
     
  11. Tnx, dat zal ik eens proberen met die koppeling.

    @M.Blaak Ja, ik had al gehoord dat dat kan. Maar helaas...lease auto...en dan durf ik dat niet.
     
  12. Scheelt dit echt veel ? Ik heb met een Puma met 155pk gereden maar ik vond het wel meevallen. Het koppel is bij 125pk en 155pk gelijk.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
     
  13. Dat weet ik niet. Heb met beide Hybride versies nog niet gereden.
     
  14. Koppel is niet gelijk hoor bij 125 en 155 pk. 125 heeft 170 (zonder overboost) en 155 heeft 190 Nm (zonder overboost). Incl overboost 210 respectievelijk 240 dacht ik
     
  15. In de vergelijkingstabel op Autoweek (https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=100541&id2=100546) zie je dat er verschillen zijn, maar die zijn niet groot. Verschil in koppel inderdaad zo'n 20 Nm, topsnelheid 11 km, acceleratie 0,9 seconde. Ik denk zelf dat je met name profijt hebt van die 155pk als je vaak zwaar beladen bent of sportief wilt rijden.

    De 155pk is overigens wel een fractie energiezuiniger, maar dat zal vast tenietgedaan worden doordat je het gaspedaal van zo'n sportieve auto graag diep wilt intrappen en je hem vast ook niet op de eco-stand zet. Denk ik.
     
  16. In NL op de snelweg heb ik de auto wel
    op eco staan.
     
  17. Tja, er is ook maar weinig lol aan op de NL snelwegen met die 100 km/h tegenwoordig. Lekker doorrijden is er niet meer bij. Ik kan er nog steeds niet aan wennen.
     
  18. #38 Marco Morello, 25 sep 2021
    Laatst bewerkt: 26 sep 2021
    Precies dat. Met dagen dat ik soms 500-600km rijd houd ik me echt niet aan de 100km/u. Eerder 120. Het is niet te doen anders.
     
  19. in de stad ook?
    hoorde gisteren van iemand die een 1.5 Active rijdt (2020) dat de ECO stand geen doen was, reactievermogen vond die zo traag dat die het zelfs gevaarlijk vond in sommige situaties, even snel inhalen zit er niet bij.
     
  20. Heb jij de oogjes dicht? Er staat op de snelweg :mrgreen:. In de stad is het idd geen doen.
     

Deel Deze Pagina