1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Leds change: instrument lights

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door R.Zwiers, 3 okt 2019.

  1. Gaaf hoor! Nu nog alleen een keertje een groter uitlaatpijpje om het geheel af te maken?
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  2. Gaaf gedaan
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  3. Nice!! Dubbele pijp, zoals de MK3 RS focus....
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  4. Nouja andere pijp, dr zit nu al een 2.5" Magnaflow uitlaat onder, zonder midden demper. En toevallig vandaag een Miltek 4-1 evo 1 manifold op de kop kunnen tikken :)
    Dubbele sierstukken zou kunnen, maar zit je wel met je diffusor. Misschien een ander dikker sierstuk zou kunnen, maar eerlijk vind ik dit wel subtiel.
     
  5. Na de koppeling wisseling had ik al t idee dat de bestuurderskant keerring van de aandrijf as zwete. Als ik een dag niet had gereden lag er toch een drupje olie onder de desbetreffende kant. Dus bij de dealer een as seal gehaald en deze vandaag vervangen.
    Gelukkig had ik recent geoefend met dit.
    [​IMG]
    Ik had gelukkig teveel olie besteld, dus nu had ik nog genoeg en heb ik geen "oude" (lees 120 km oud) hoeven gebruiken.

    Ook direct de cat nu vervangen door de strait pipe. Uitlaatje knettert nu behoorlijk haha. Past wel bij t autootje.
     
    Duje, gerardTDCI en Henry-ST vinden dit leuk.
  6. Standaard eigenlijk bij Ford al vanaf de jaren 80 tot heden, als je de as uit de bak trekt gaat die lekken.
     
  7. Nouja bijrijder kant is kurk droog:)
     
  8. Voor alle sneeuw ellende nog een mini mijlpaal.
    [​IMG]
    CEL lampje van de Cat die nu gewisseld is voor de open pijp.
    Dan kwam Ome ali nog langs voor ventiel dopjes.
    [​IMG]
    Kleinigheidje en toch wel een leuke toevoeging.
     
  9. Wachtende tot ik weer naar boord ga toch maar weer even een klusje aangepakt waar ik me al een hele poos aan irriteerde.

    De radio van de Fiesta hing er nooit echt mooi in, bleek nou dat de persoon die het heeft gemonteerd geen frame voor een dubbel din radio heeft gebruikt maar gewoon het frame van de oude radio en daar 2 boutjes in had gedraaid..

    Heb er niet echt een mooie foto van, helaas.
    [​IMG]
    Zo zat die er eerst in, ook zat die los. Aan de zijkant zie je hoeveel ruimte je over hebt.
    [​IMG]
    Zo hing die in het frame met aan weerskanten een boutje. Wel RVS dan weer haha.

    Dus de boel gedemonteerd.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Zo'n frame moest er dus in zodat de kooi van de radio er strak in paste. Waardoor de radio ook mooi op zn plek viel, en vast zat.
    [​IMG] [​IMG]
    En dan zit die mooi op zn plek. Kleinigheidje maar vind t toch een verbetering. Snap niet waarom ze dat niet in eerste instantie hebben gedaan, bedoel zon frame kost nog geen 2 tienjes, en dan (destijds) een radio van 700 euro, maarja wie ben ik.

    Dit contract zou maar kort moeten duren, en tijdens dit contract maar eens flink upgrades gaan inslaan voor de fiesta :) Power, handeling en looks. Hopen dat de pond nog een beetje gaat zakken.. haha.
     
    Duje, gerardTDCI en Henry-ST vinden dit leuk.
  10. Dat is ook weer netjez
    Zit je in de UK?
     
  11. Ik zelf niet via via kan t wel.

    Iemand een adresje waar ik m'n asverbreders kan laten frezen naar 12 mm? Voorkeur noord nederland
     
  12. Ik zat te kijken voor naafkapjes in de UK, maar daar komt nog best wat geld bij...

    Dat deel rond de pook, moet dat los als je de middenconsole los haalt? Ik moet namelijk nog wat lampjes vervangen van de ventilatieknoppen.
     
  13. Ja helemaal nu na de brexit is t niet leuk. Maar goed. Stukje bij beetje.

    Om dat frontje waar die verwarming knoppen los te krijgen moet eigenlijk alles los wat je los moet halen voor een radio wissel.
    Dat frame om de schakelpook hoeft niet los maar vond ik makkelijker. Dat frame zit alleen vast met druk clips. Kan je gewoon recht omhoog los trekken.
    Met die lampjes bij mij zaten er al led lampjes in. Maar iemand had niet over de polariteit van die led lampjes na gedacht. Want ze deden t bij mij niet allemaal. Nu echter wel.
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  14. Afgelopen week weer thuis gekomen. De fiesta alweer een kleine update gegeven.

    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    Een Strut brace gemaakt door Gorny-sports in Polen. Goede fitment en staal zwart gepoedercoat.

    Nu wachten op de rest van de onderdelen.
     
    Henry-ST en gerardTDCI vinden dit leuk.
  15. Mooie wagen hoor!

    Top al die veranderingen, maar sticker nog verwijderen van veerpootbrug?
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  16. Misschien wel. Ik heb een hoop plannen voor de Fiesta voor de nabije toekomst. Dan moet die er toch weer af. Dan zou die d'r wel af kunnen
     
  17. Vandaag bezig geweest met installeren van olie druk meter.
    Hoop gedoe bij de preface lift, hele dashboard moest los.
    [​IMG]
    Voor een depo meter gegaan.
    [​IMG]
    Er zat gelukkig nog een ongebruikte doorvoer in 't brandschot, dus daar kon het snoer van de sensor door heen.
    [​IMG]
    Klokje zit mooi op z'n plek. Alleen nog even aansluiten, maar dat komt morgen of donderdag.
    [​IMG]
     
    uwbuurman, gerardTDCI en Henry-ST vinden dit leuk.
  18. Na wat gedoe met de sensor verloop om te installeren, toch maar voor een sandwich plaat gegaan.
    [​IMG]
    Eigenlijk toch wel heel blij mee, is denk ik wel de meest stevige oplossing.
    [​IMG]
    En hij werkt. Toch wel vet, en erg tevreden over het DEPO klokje.
    [​IMG]
    Misschien komen er nog wel meer meters. Vind t wel wat hebben.

    Daarnaast m'n miltek evo1 even schoon gemaakt en in de speciale lak gezet. Daarna komt er een wrap omheen, om hem vervolgens weer in de hars te zetten.
    [​IMG]
    Het verf werk van de garage is bijna klaar. Dan kan het echte feest begin.
     
    gerardTDCI en Henry-ST vinden dit leuk.
  19. Gisteren manifold gewrapt.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Nat zodat die goed strak er om kan.
    Wat extra ijzerdraad er om heen om de boel op z'n plek te houden.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Vandaag in de hars gezet.
    [​IMG]
    Laten drogen en dan is die klaar voor montage.
     
  20. Weer wat verder gegaan. Vandaag compressie test gedaan van de fiesta. [​IMG]
    [​IMG]
    Gemiddelde van 13.8 bar. 13.5 tot 14.1bar.(foto is op t verkeerde moment genomen)
    Volgens mij is dat best goed.

    Daarna begonnen met de kraan in elkaar zetten.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Behoorlijk stevig. Morgen de motorblok steun in elkaar zetten.

    Dan kunnen we beginnen.
     
    Henry-ST vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina