1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Samenwerking: EQ Performance

Discussie in 'Sponsoring' gestart door petjekel, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zo jammer dat ik een ti-vct 125pk blok heb haha. Had graag wat meer power gehad met trekkracht haha
     
  2. @hoomer
    zo heb ik dat gevoel ook. certificaat of bewijs dat hij geoptimaliseerd is tuurlijk leuker om over te dragen naar de volgende klant.
    Echter de aangegeven waardes zijn niet gemeten waardes. Hadden ze beter weg kunnen halen. Alleen met rollenbank kun je dat neerzetten met vermogen curve.
    Dat maakt tuurlijk niks uit voor remco. Met of zonder certificaat hij voelt dat er meer vermogen is. Dat is alles wat na zo'n dag telt.
     
    hoomer vindt dit leuk.
  3. Gaaf Remco, mooi dat het verschil goed merkbaar is, daar doe je het voor, veel rijplezier ermee :thumbup:.
     
  4. #44 Remco!, 19 jan 2021
    Laatst bewerkt: 19 jan 2021
    Is dat zo?

    Zou het niet zo zijn dat je als potentiële koper van een occasion liever geen auto koopt die getuned is?
    Verhalen die rondgaan over zwaardere belasting op mechanische onderdelen? en een auto die getuned is zal vast van iemand geweest zijn die ruig heeft gereden en niet mild met de auto is omgesprongen?
    Ik vermoed dat dit eerder gedacht zal worden dan 'dat de vorige eigenaar een liefhebber is die extra goed voor de auto heeft gezorgd'.

    Zelf zou ik namelijk geen auto kopen die gechiptuned is vanwege bovenstaande. Liever standaard aanschaffen en dan eventueel zelf laten tunen.
     
    gerardTDCI en bws723 vinden dit leuk.
  5. [​IMG]

    [​IMG]


    dat hebben we dus ook niet gedaan ;)

    [​IMG]
     
    petjekel vindt dit leuk.
  6. Ja, dat is heel mooi zo :thumbup:. Ik snap dat sommigen dit op deze manier willen.
    Mijn afweging hierin: kosten ten opzichte van meerwaarde van exacte cijfers.
    Bedenk dat ik 'maar' € 279 heb betaald. Ik ga er voorzichtig vanuit dat jij aanzienlijk meer hebt moeten afrekenen…?
     
    hoomer vindt dit leuk.

  7. €130 meer maar ik wilde hoe dan ook die uitdraai ;)
     
  8. Kon het niet laten en volgende week een afspraak gemaakt voor de Kuga. Van 150pk/240 Nm naar 190 pk/340 Nm. Ben benieuwd..
     
  9. @eReSke
    inc vermogenrun/uitdraai?
    Is denk een 4cil toch?
    ben wel benieuwd wat de waardes op papier gaan worden
     
    hoomer vindt dit leuk.
  10. Inderdaad een 1.5 4cil. Ben nog na aan het denken over een run. Stiekem ben ik daar wel benieuwd naar, maar moet even kijken of dat qua tijdsplanning gaat lukken. Weet ook niet wat voor bank ze hebben, ga ik morgen nog even navragen.
     
  11. Gisteravond nog gemaild over een vermogensmeting en om 23.30 nog antwoord terug gekregen. Moet zeggen dat zij tot nu toe zeer snel reageren.
    Zij maken geen gebruik van een vermogensbank maar van een road-dyno. Zal even een nieuw topic openen met de onderbouwing waarom EQperformance hiervoor heeft gekozen en uiteraard ook graag jullie commentaar hierop.
     
    hoomer vindt dit leuk.
  12. Ben een tijdje geleden geweest voor mijn Focus.
    Ben naar 275 pk en 435 Nm gegaan, dit zonder rollenbank, dus weet het nooit zeker maar geloof er wel in.
    Wat ik zeker merk is dat de gasrespons en trekkracht stukken beter zijn geworden, ben er zeer tevreden over.
     
  13. Ik heb mij ook aangemeld voor mijn focus. Volgende week vrijdag ben ik aan de beurt. Ik ben benieuwd, en zal mijn ervaringen delen hier :)
     
  14. Vandaag met de Kuga bij ze langsgeweest. Duidelijke informatie en uitleg gekregen, maar inderdaad wel een wat zakelijke benadering. Na goed anderhalf uur klaar incl meting.
    Voor: 161 pk bij 6331 rpm en 239 Nm bij 4714 rpm
    Na: 197 pk bij 5227 rpm en 333 Nm bij 3774 rpm

    Al met al +36 pk en +94 Nm dus dik tevreden. Moet wel zeggen dat het verschil met name vanaf een kleine 3000 rpm pas echt goed merkbaar is.
     
    Thieske, gerardTDCI en Iodokus vinden dit leuk.
  15. Ik heb ook interesse om mijn Ford Focus 1.0 3cil 125pk 8versn automaat te laten chippen. Heb mijn kenteken ook achtergelaten. Maar is er ook een voor- en na meting? Dat is wel de enige manier om erachter te komen wat je echt hebt en had.
     
  16. Sorry ik dacht dat via de de link je kenteken doorgeven genoeg was maar moet ik eerst nog hier posten als ik al een paar jaar meedoe met dit forum?
     
  17. Weet iemand wat tuners überhaupt doen met een automaat tijdens het tunen? Want met alleen een map in de ECU laden ben je er niet volgens mij. Gezien veel tuners een map laden, rollerbank test doen en klaar.
     
  18. Ik heb bij BR-Performance gevraagd hoe dat zit bij mijn auto.
    Ze zeiden dat ze het koppel begrenzen op 320 Nm ipv 340Nm.
    Aantal pk’s blijft gelijk: 190pk ipv de standaard 180pk.

    Dus daar word wel rekening mee gehouden.
    Bij BR-Performance in ieder geval.
     
  19. die opmerking van petjekel was voor Paul bedoelt.
    of heet jij ook Paul?? want je loopt al wel een paar jaar mee maar ook jij hebt je nog nooit voorgesteld toch ;)
     
  20. Volgens mij wel destijds, heb ook al twee hele tutorials geplaatst over het inbouwen van een versterker + subwoofer in een MK2 en een MK4 dus ik doe mee met de grote jongens hier :P
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina