1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Keuze tuningsbedrijf

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Frans Looy, 11 jan 2021.

  1. Ik heb zeer goeie ervaringen bij Br performance en zal deze ook zeker adviseren. Nog aantrekkelijker is dat je focusclub korting krijgt.

    Dit zijn mijn resultaten [​IMG]
    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Leon Focus, hoomer, Gitzo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Bij br zit de dyno er standaard bij


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. Toch wel cool mijn mijn oude liefde zo te zien.
    Ze staat er prachtig bij!
    :thumbup:
     
    Milanvo vindt dit leuk.
  4. #24 Gitzo, 13 jan 2021
    Laatst bewerkt: 14 jan 2021
    Nice, wat een koppel zeg :rock:. @Milanvo kan je iets vertellen over die focusclub korting?
     
  5. Als je lid bent van de Focusclub krijg je 10%korting bij Br performance.

    Ik kan alleen het topic niet meer vinden waarin dit staan weet iemand hier meer over?

    Zou jammer zijn als we dit bedrijf kwijt raken als sponsor....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  6. Thanx, had al een poosje zitten zoeken maar kon niks vinden. 10% is mooi meegenomen [emoji108]. Hoe kom je aan een clubpas? Als lid krijg je die van zelf thuis
    ? Layout wordt nu over gestemd.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  7. Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zo happig is op een rollenbank! Ik heb ook geen ervaring met tunen moet ik gelijk zeggen. Het enige wat je daar aan overhoudt zijn wat theoretische getalletjes op papier. De ervaring van 'meer vermogen', 'een hoger koppel', lager verbruik'...ligt toch echt op de weg en niet op een rollenbank.
    Daarnaast went de nieuwe situatie heel snel en ben je minder snel onder de indruk van de nieuw verkregen vermogens. Mijn vorige Focus had bv 90pk en 0 koppel...genoeg om normaal mee te kunnen rijden met het verkeer. Mijn huidige Focus heeft 185pk en 400Nm koppel. Een wereld van verschil echt waar.....maar ik ben er ook al weer helemaal aan gewend. Natuurlijk is meer vermogen heerlijk met al zijn voordelen.....maar ik heb geen rollenbank uitdraai nodig om een significant verschil te kunnen merken!
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Nee daar heb je ook geen print voor nodig Rob, dat verschil is zo groot. Maar ook de verschillen na een Fase 1 tuning zijn vaak toch groot hoor, heb genoeg mensen gesproken die zeggen; je krijgt er een andere auto voor terug. In mijn geval zou ik qua koppel van 240 naar 340 gaan. Dat ga je echt wel merken hoor!

    Maar begin nu zelf wat te twijfelen, heb nog fabrieksgarantie t/m maart 2023. Ik hoorde net dat ik die kwijt raak als ze erachter komen dat hij getuned is.... :think:.
     
  9. #29 McGyver, 14 jan 2021
    Laatst bewerkt: 14 jan 2021
    Een rollenbanktest vooraf laat de staat van de motor zien. Bekijk de rollenbank filmpjes van autoweek maar eens. Heel vaak wordt de fabrieksopgave niet gehaald. Soms heeft tunen dan geen zin.
    Een rollenbanktest na het laden van de nieuwe waardes/software laat zien of dit het gewenste resultaat geeft. Is de koppelkromme bijvoorbeeld mooi linear, of zitten er dalen in. Daarnaast kan je op een rollenbank het hele toerenberijk testen. Ga dat maar eens op de openbare weg doen. Bij 7000 toeren in de 3e versnelling rijdt mijn auto 150 km/h.
    En het is natuurlijk mooie 'verjaardags praat' om te vertellen hoeveel kw's of pk's er extra onder de motorkap zitten.
     
    Leon Focus, hoomer en Gitzo vinden dit leuk.
  10. Ik heb geen verstand van tuning en/of chippen. Maar zoals ik het zie wil je je wel waard voor je geld. Als het extra percentage pk, koppel en Nm niet gelijk is wat je word voorgeschoteld ben je wel verd*md teleurgesteld.
     
  11. Rollenbank is ook niet helemaal alleen voor de cijfertjes.
    Maar kan ook specifiek voor jouw wensen gebruikt worden,
     
  12. met een rollenbank kan je meer zien dan alleen PK of NM dat ben ik met jullie eens.
    maar daar gaat het niet alleen om, de waardes kunnen op de bank nog zo goed zijn als je op die openbare weg niet lekker rijd dan heb je er nog niks aan.
     
  13. Geeft de tuner geen garantie op de tune, dat je blokkie heel blijft? voor minimaal de looptijd van je fabrieksgarantie? Dacht dat ik dat een keer gelezen had.
     
  14. Maar je kan als tuner toch niet 10 auto's in de week volgas over de openbare weg jagen? Daarbij moet je dit altijd samen met een collega doen want op de openbare weg moet je op de weg letten en niet op de laptop.
    Ik denk dat een bank een must is voor iedere tuner, de software flasher die de gekochte tuning er "slechts" inschiet kan prima af zonder
     
  15. niet helemaal, zoals Dreamsience en Blue fin leveren een kastje die je zelf kan inladen en desgewenst nog kan aanpassen ook.
    geloof dat @VinST zoiets heeft van Cobb Acces (zeg ik dat goed?) en die heeft n.a.v. metingen ook zijn map aan laten passen door hun.
    toch Vincent?
     
  16. je blokkie :lol:.

    "De fabrieksgarantie op een (nieuw) voertuig is een wettelijke verplichting (wet van 01/09/2004 op de bescherming van de consumenten bij de verkoop van consumptiegoederen) voor de constructeur en kan niet zomaar geweigerd worden vanwege tuning. Om deze garantie te kunnen weigeren op basis van tuning, moet de constructeur namelijk steeds een rechtstreeks oorzakelijk verband kunnen aantonen tussen de tuning en de schade.
    Aangezien onze stage 1 herprogrammatie volledig binnen de toegestane fabriekstoleranties blijft, kan deze dus geen aanleiding geven tot het vervallen van de fabrieksgarantie.
    Het systematisch weigeren van elke garantie wanneer tuning wordt vastgesteld, is dan ook niet wettelijk en constructeurs die dit in het verleden toepasten, werden reeds meermaals veroordeeld door de rechtbank. "

    Voor mijn gevoel gaat dit een kat en muis spel worden Martijn.
     
  17. Bijna goed ;) Ik heb een Cobb Accessport net als o.a. @Kludrex en mijn auto is (nog) niet op de bank geweest, maar gelogt op straat en aan de hand daarvan zijn de tunes gefinetuned. Voordeel voor mij van de Cobb Accessport (of enig ander kastje dat over de ODB de ECU flasht) is dat je meer vrijheid hebt, als ik wil kan ik de auto morgen terugzetten naar standaard, of een Cobb tune flashen (zijn gratis) of een andere tune van een andere fabrikant. Je kan ook gebruik maken van een tuner met veel kennis in een ander land, zo zit mijn tuner, Stratified, in Amerika. Ik flash hun tune, ga rijden, loggen, stuur de logs op en zij voorzien mij van een nieuwe revisie, net zolang totdat het goed is.

    Verder zijn er mee voordelen / mogelijkheden, denk aan:
    -Uitgebreide datalogging
    -Map switching (high boost / low boost / Euro 98 / Euro 95 / Antidiefstal), tijdens het rijden te wisselen
    -Pops and bangs ja of nee
    -Launch control
    -Andere (betere) traction control
    -Foutcodes uitlezen
    -etc
    -etc
    Overigens denk ik dat de vermogensbanken enorm overgewaardeerd zijn. De tuner keurt z'n eigen tunes, hoge vermogensgetallen verkopen. Verder is geen dyno gelijk en spelen de weersinvloeden een belangrijke rol. Loggen op straat geeft net zo veel informatie (soms zelfs meer omdat je kan loggen onder verschillende weersomstandigheden en na een X aantal km gereden te hebben met een tune , de auto leert namelijk continu). Nadeel: De ST moet ik zowel in z'n 3 als 4 loggen (dus van 2500 rpm tot net voor de rev limit) en dan ga je ver boven wat in Nederland is toegestaan. Als ik de logs daarentegen bekijk (je kan immers de logs zelfs uitlezen), dan zie je dat de auto heel mooi en veilig loopt. Voor de geintresseerden, een log lezen doe je zo:

    http://stratifiedauto.com/blog/is-your-ecoboost-tune-on-point-heres-what-to-look-for/
     
    Kludrex en gerardTDCI vinden dit leuk.
  18. De link die je stuurt is voor Belgiƫ.
    In Nederland is er geen twee jaar verplichte garantie. De wettelijke garantie in Nederland is 6 maanden maar wij hebben het conformiteitsbeginsel wat de consument beschermt.
    Vanuit de EU is er een richtsnoer voor 2 jaar maar dat is geen verplichting.

    Correct me if I'm wrong, bovenstaand is zoals ik de Nederlandse regelgeving begrijp.
     
  19. Martijn heeft net als ik een 1.0 met de inhoud van nog net geen pak melk dus dan mag je inderdaad spreken van een blokkie :schater:
     
    VinRS vindt dit leuk.
  20. Ik zou niet anders willen dan dat ik de tune er zo er weer af kan halen. Had ik op mn mk2 ST met Dreamscience en nu dus met mn Accessport met Stratified, of een andere tuner die op ditzelfde platform opereert. Je hebt ook zoveel extra functies met de Accessport, waaronder een tune voor RON95 als je eens een keer geen 98 kunt tanken, bvb op vakantie in een land waar je niet zomaar 98 voorhanden hebt. Paar knopjes indrukken op je stuur en je draait op 95. Perfect! Ga je van stage 2 naar stage 3 bvb, voor een minimaal bedrag heb je zo een updatetune via de mail binnen, desgewenst later aangepast met een tune refine aan de hand van je data logs die je naar ze gestuurd hebt. Ik heb het idee dat een groot deel hier totaal niet op de hoogte is van wat de mogelijkheden, en hoe fijn het is om met een Accessport rond te rijden, zijn. Nogmaals, ik zou niet anders willen. Stratified is een Canadees bedrijf overigens, niet Amerikaans :cool:
     
    gerardTDCI, Leon Focus en VinRS vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina