1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom willen we steeds minder naar de dealer!?

Discussie in 'Algemeen' gestart door michaelrally, 8 jan 2021.

  1. FA is gewoon anwb.. voor mij dus geen meerwaarde om daarvoor naar de dealer te gaan.. :) Simpel onderhoud doe ik overigens gewoon zelf (Oliebeurt, remvloeistof e.d) gekkere dingen zoals koppeling, distributie e.d word door henry @focusfanrossum gedaan. perfecte dealer ;)
     
  2. Het gaat gewoon om de complete deal. Als ze goedkoop internet, mobiele telefonie en Netflix zouden aanbieden was ik helemaal verkocht haha.
     
    hoomer en Iodokus vinden dit leuk.
  3. FA doet in het buitenland in principe hetzelfde voor je als in Nederland.

    Wat is inbegrepen?
    Als de reparatie niet op dezelfde dag uitgevoerd kan worden, kun je kiezen uit:
    • Een vervangende auto voor maximum twee werkdagen.
    • Het voortzetten van je reis met openbaar vervoer tegen een redelijke vergoeding.
    • Maximaal drie nachten in een hotel terwijl de reparatie wordt uitgevoerd, tot maximaal 100 euro (excl. btw, incl. ontbijt) per persoon, per nacht (alleen van toepassing als je op meer dan 80 km afstand van je woning pech hebt).
    • Repatriëring van je voertuig als je in het buitenland pech hebt en de reparatie langer dan vijf werkdagen duurt.
    En de details: https://www.ford.nl/content/dam/gux...nance/03-2020_Ford_Assistance_voorwaarden.pdf

    Bij de ANWB betaal je voor deze verzekering €13.65 / maand (voorwaarden niet helemaal 1 op 1 vergelijkbaar). Dus een dikke €160 / jaar. Als FA een zo goed als vergelijkbaar pakket biedt dan denk ik dat onderhoudsbeurt bij de dealer snel terug verdiend is.

    Ik ben al jaren geleden weg gegaan bij de ANWB. Ze verhoogden toen de prijs en verlaagden de dekking aanzienlijk. Dat was toen voor mij de reden om abonnement op te zeggen.
     
  4. ik weet niet of FA gratis is :shrug:
    bij mijn dealer vroegen ze er altijd om , wilt u FA of niet, zo niet dan kreeg ik korting :confused:

    ANWB verzekering is duurder, dat is een feit maar ook uitgebreider.
    als de ANWB komt namens FA en hij kan je niet gelijk op weg helpen dan wordt de auto naar de dealer gebracht.
    daar wordt die volgens regulier tarief gerepareerd.
    ANWB zal altijd proberen je op weg te helpen en het onderdeel te regelen wat je nodig hebt, je betaald het onderdeel en geen arbeidsloon.
     
  5. Bij de ANWB krijgen wij indien nodig vervangend vervoer om de reis voort te zetten bij FA dus maximaal 2 dagen.
    Je krijgt bij de ANWB dan ook een vervangende auto die je caravan mag trekken.
     
  6. Oftewel, het zit inbegrepen bij het uitvoeren van de beurt. Wil je die mobiliteitsgarantie niet, dan worden de kosten van het pasje in mindering gebracht (gokje).
    Dit hebben wij ook bij Suzuki. Maar bijna niemand doet dat. Onderhoud op maat is dan zonder pas, maar dan moet je ook echt minder dan 5000km per jaar rijden. Dan kost de beurt (enkel oliewissel+filter) ong. de helft.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. Ford Assistance is gratis tot de eerste onderhoudsbeurt of maximaal 12 maanden. Mocht u langer gebruik willen maken van Ford Assistance is het van belang dat het periodieke onderhoud van uw auto wordt gedaan bij een Ford dealer. Ford Assistance wordt dan bij elke onderhoudsbeurt kosteloos verlengd.
     
  8. Als ik het goed begrijp heeft mijn zus (die nog een Focus rijdt):
    FA is onderhoud door de dealer etc.;
    Onderhoud zonder FA, dan krijg je Motorcraft onderdelen (en is goedkoper dus), maar dien jezelf ANWB af te sluiten.
    Onderaan de streep is dat dan weer duurder zelfs ;)

    Wellicht schrijf ik niet alles foutloos op, maar het idee is er.

    Ook mijn zus gaat naar de Ford dealer; ook al is de auto bijna 16 jaar oud.
    Het geeft haar een goed gevoel en daar gaat t om.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  9. waarom is FA gratis en als ik het niet wil, krijg ik korting :confused:
    het is dus niet gratis, want ik kan het alleen verlengen als ik een beurt uit laat voeren door de dealer.

    FA is géén onderhoud aan de auto, het is een verzekering die je weer op weg helpt nadat je met pech komt te staan.
    volgens mij maakt het ook niet uit welke onderdelen er gebruikt worden, beetje raar ook of niet?
    doe maar goedkope onderdelen want die heeft toch geen FA dus hoeven we ook niet te helpen :D

    niks mis mee om een auto van 16 jaar oud naar de dealer te brengen, en zeker als het een goed gevoel geeft.



    het laatste wat ik hier over wil zeggen is het volgende,
    elke dealer of verzekeringsmaatschappij heeft wel een hulp of pechdienst en iedereen heeft weer andere voorwaarden.
    wat mij opvalt is dat iedere keer als dit ter sprake komt, alles wordt vergeleken met de ANWB (en hoe duur die wel niet is) wat een totaal andere aanbieder is.
    je het is verwarrend dat de ANWB op komt draven als je FA hebt ingeschakeld maar dat bewijst alleen maar dat zelfs Ford gebruikt maakt van de expertise van de ANWB.
     
  10. FA is ook geen onderhoudsbeurt, dat bedoelde ik ook niet helemaal Gerard.
    Als je je onderhoud laat uitvoeren (op tijd etc.) en de originele onderdelen gebruikt, dan krijg je FA erbij ;)
    Dat bedoelde ik :)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. Ik ben al 35 jaar lid van de ANWB en voel me er goed bij. Hetzelfde geld voor mijn overige verzekeringen en electra etc...etc waarbij ik al jaren aangesloten ben. Mijn motto, voel je je er goed bij en krijg je de service die wordt beloofd dan vind ik het prima.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. Het maakt ook niet uit of je bij de ANWB zit of een andere pechverhelping. Als ze zelf de mensen er niet voor hebben dan huren ze in. Ook de ANWB werkt met externe firma's die voor hen pech verhelpen, en zo zal de ANWB ook wel eens ingeschakeld worden door andere verzekeringsmaatschappijen.

    Oh jah, en voor degenen die zo een dienst duur vinden, kom maar eens een keer meer een kapotte distributieriem in Zuid-Frankrijk te staan. Je zult blij zijn dat je die paar euro's toch aan een pechverhelping hebt besteedt!
     
    gerardTDCI en M.Blaak vinden dit leuk.
  13. helemaal mee eens Douwe, alle waar naar zijn geld.
     
  14. Gratis bestaat niet.
     
    meeder en gerardTDCI vinden dit leuk.
  15. Alleen de zon gaat voor niets op.
     
  16. Even je winterwielen onder de auto zetten, met als gevolg toeters en bellen omdat de juiste wielen er niet onder zitten....toch maar weer naar de ford dealer om ze in te leren....dat is dan 22 euro. Ik zeg heeeeee. ja zegt hij en dat moet weer als je andere velgen eronder moeten......niet normaal
     
  17. Beetje rare reactie dit. Dus jij vindt dat dat gratis moet? Dat vind ik niet normaal.
    De dealer verleent jou een dienst en dat moet gewoon betaald worden.

    Bij mijn MK3 kon ik gewoon wisselen zonder dat ik terug moest naar de dealer. Alleen de eerste keer dat ze eronder gezet werden zijn ze in geleerd, daarna niet meer
     
    JW vindt dit leuk.
  18. Om heel eerlijk te zijn vind ik die €22,- nog heel schappelijk.

    Heb je de auto bij de betreffende dealer gekocht ?
    Heb je de winterwielen bij de betreffende dealer gekocht ?

    Zo nee zie ik persoonlijk geen enkele reden waarom de betreffende Ford dealer dit gratis zou moeten doen.
     
    Andre en Kees37 vinden dit leuk.
  19. Maar hoezo inleren bij de dealer als je winterwielen eronder zet? In het boekje staat beschreven hoe je dat zelf kunt doen:

    Wielen en banden vervangen
    Ga als volgt te werk als u wielen met band op uw auto vervangt, bijvoorbeeld als u andere wielen en winterbanden plaatst, en de wielen voorzien zijn van sensoren voor het controlesysteem lage bandenspanning:

    1. Pomp de banden op tot de juiste bandenspanning. Zie Bandenspanning.
    1. Parkeer uw auto minstens 20 minuten.
    1. Reset het controlesysteem lage bandenspanning. Zie Controlesysteem bandenspanning resetten.
    Het systeem herkent de nieuwe sensoren de volgende keer wanneer u ongeveer 15 minuten rijdt tegen een rijsnelheid van 40 km/h of hoger.

    Mijn Focus is van 2011 dus heeft nog het systeem dat via het ABS systeem werkt maar de Fiesta van m'n vrouw heeft wel het TPMS systeem. Meerdere keren probleemloos van zomer- naar winterbanden gewisseld en omgekeerd, nooit iets hoeven inleren, zelfs niet toe de TPMS sensoren in de velgen werden gezet toen ik de winterbanden aanschafte.

    Het lijkt erop dat je je die €22 had kunnen besparen. Wat overigens zoals de anderen al schreven een hele nette prijs is om het te laten doen.
     
  20. Mijn auto gisteren opgehaald bij Wensink Arnhem .na vele garage bezoeken omdat mijn ruitenwissers op de gekste momenten gingen Wissen terwijl de hendel op 0 staat en je kan ze niet meer uitzetten en vele euro's lichter toch maar naar Wensink gebracht . ruitenwisser motoren schoon gemaakt Bcmi gecontroleerd kabels gecontroleerd kwamen ze erachter dat mijn battery monitor sensor op de accu het niet meer deed die gaf een fout via het linbus naar de motoren van de ruitenwissers.ook werkte de start stop niet meer .software meteen geüpdatet en alles werkt weer perfect .omdat toch bij de Ford de Ford specialisten zitten .ik betaal liever iets meer nu dan dat ik keer op keer maar terug moet
     
    Rob M en Patman vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina