1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom willen we steeds minder naar de dealer!?

Discussie in 'Algemeen' gestart door michaelrally, 8 jan 2021.

  1. Dit doe ik uiteraard niet als er klanten staan te wachten of de monteurs/baliemedewerkers het druk hebben. Dat spreekt voor zich...
     
  2. Wat ik nog wil toevoegen, ik had het alleen over storingen etc.
    Normaal onderhoud is bij de dealer geen probleem denk ik.
    Het risico is echter wel dat als het oplossen van storingen bij een :st: /:rs: specialist goed bevalt, het onderhoud daar ook gedaan wordt.
     
  3. En dat komt nog wel eens voor. Ooit gevraagd of ik bij de reparatie aanwezig mocht zijn maar dat werd mij direct ontraden.
     
  4. Volkomen mee eens. Als ik ook maar even het idee zou hebben dat ik belazerd zou worden gaat het verhaal heel anders worden. Ik ben, al zeg ik het zelf, redelijk goed in het toepassen van beide zijde van de sociale medaille ;)


    Het zal ook niet op iedereen van toepassing zijn, ik ga daar misschien wat verder in dan een ander. Het voordeel is wel dat iedereen mij kent en ik de mensen bij de dealer, naam en toenaam. De contacten zijn zelfs zo dat ik niet alleen met vragen bij de dealer komt maar dat de dealer ook wel eens met vragen bij mij komt :schater:

    Gaat iemand wel eens langs de dealer als ze een nieuw model in de showroom hebben staan? Dat is een mooi intresse/socialize momentje namelijk. Het maakt niet hoe, wat en wanneer, maar een goede band opbouwen met de mensen die bij de dealer werken kan heel erg ik je voordeel uitpakken.
    Doe ermee wat je wilt zal ik maar zeggen :thumbup:
     
    michaelrally, Rykers en gerardTDCI vinden dit leuk.
  5. #85 Iodokus, 11 jan 2021
    Laatst bewerkt: 11 jan 2021
    Dat ligt aan de dealer. Het is niet gezegd dat een RS niet onderhouden kan worden door iedere Ford dealer, maar van vanuit het Ford standpunt vindt dat bijvoorkeur plaats bij een Fordstore. Bij mij is dat het geval. Er is dan ook regelmatig een RS in de werkplaats te vinden en dat is niet alleen die van mij.

    klopt op een aantal punten na, met name in de aandrijflijn. Toch zijn er bij mijn dealer maar 2 personen die zich over de performance modellen ontfermen (ST, RS, Mustang). Mijn RS heeft dan ook een vaste monteur toegewezen gekregen, gelukkig iemand waar ik het goed mee kan vinden ;)

    Dan wordt de mededeling van Sjors gebruik, "NU EVEN NIET!!!" :schater:
     
    michaelrally vindt dit leuk.
  6. Bij firma-auto's beslist vaak de lease-maatschappij of vervanging mag of niet. Vaak geven ze geen toestemming
     
  7. Ik vind dealers echt helemaal niks, en ik werk nog wel in de branche :) Maar ik merk dat er bij de dealers niet veel liefhebbers werken, en ook niet van die echt ouderwetse monteurs. Onderhoud doen we zelf, maar soms moet ik specifieke onderdelen hebben en ga ik naar een Ford servicevestiging in de buurt. Dat is echt zo'n oude dorpsgarage, helemaal top. Mijn vader komt er ook met zijn auto. Ik merk dat ik daar iets meer dan gewoon een nummertje, dus mocht er iets specifieks moeten gebeuren dan weet ik waar ie heen gaat. Stiekem zou het zelfs van invloed kunnen zijn op het merk van de volgende auto...
    Die grote glazen paleizen vindt de importeur leuk, maar ik vraag me echt af of de (particuliere) klanten er blij van worden. Ik heb direct het idee dat ik er teveel betaal. Waar ik kom zit het geld in elk geval niet in de aankleding van het pand! :D
     
  8. Ouderwetse monteurs zijn tegenwoordig heel dun gezaaid en alles moet snel snel snel om zo de kosten uit te sparen.
    Een vriend van mij kent een Ford specialist die inmiddels 70+ is en daar zijn inmiddels 23 jaar oude Mondeo in onderhoud heeft.
     
  9. Zo doe ik het ook Douwe. Ik doe het onderhoud samen met een vriend van de familie, een monteur van inmiddels 71.
    Maar leeftijd doet er opzich niet toe, het gaat om passie. Als je die filmpjes ziet van Carrec Technocenter, daar straalt de passie van af. En dat vind ik belangrijk, iemand die met veel plezier zijn werk doet. Die levert dan ook het beste werk is dan mijn aanname.
     
  10. Als ik zou willen dan kan ik misschien zelf wel wat kleine dingen doen maar het is niet mijn hobby dus kom ik altijd bij de dealer. Ook heb ik altijd auto's gehad die nog voordat de garantie om was ingeruild werden dus naar een andere garage dan de dealer is dan ook niet verstandig. Die ik nu heb heeft vandaag de 30000 km beurt gehad. Hij is in mei uit de garantie en vraag me af wat ik de volgende keer ga doen hoewel ie dan ongeveer 4 jaar oud is en indien de portemonnee het toelaat ik hem wel zou willen vervangen dan.
    Ook krijg je na het onderhoud bij de dealer een verlenging van de Ford assistance ik weet niet of dat voor iemand hier ook nog een reden is om bij de dealer te blijven komen?
     
  11. +1 Is voor mij ook zeker een reden om bij de dealer te blijven.
     
  12. De laatste jaren rijd ik auto’s met verlengde garantie dus ben verplicht om onderhoud bij de dealer te doen. Dat doe ik bij de dealer hier in het dorp hoewel de laatste drie auto’s daar niet gekocht zijn. De dealer denkt altijd met mij mee als er wat aan de hand is met de auto. Of te wel het contact is plezierig.
    Oliewissel zou ik ook altijd door de dealer laten met de EcoBoost motoren. Zij doen daar dan de juiste gespecificeerde olie in. Ik denk dat menig Vakgarage en universele garage hier geen weet van hebben en dus ook niet de juiste olie erin doen, met alle gevolgen van dien. Met de huidige MK4 hoef ik maar 1x in de 2 jaar naar de garage, dus ja dan zou het niet eens in mijn gedachten opkomen om naar een universele garage te gaan.
     
  13. als je het geld wat je uitspaart (als je al wat uitspaart ;)) verdeeld over 2 jaar dan is het verschil nog te verwaarlozen.
    goede keus Kees, de dealer heeft er tenslotte verstand van en om nou zelf weer ergens anders de olie aan te schaffen :think:
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  14. Ondanks dat mijn MK4 maar eens in de 2 jaar onderhoud hoeft te hebben ben ik wel van plan om volgend jaar gewoon de olie wil laten wisselen. Geeft mij wel een beter gevoel, zeker omdat er door COVID-19 weinig met de auto wordt gereden. Uiteraard ga ik hiervoor gewoon naar de dealer.
     
  15. Ook krijg je na het onderhoud bij de dealer een verlenging van de Ford assistance ik weet niet of dat voor iemand hier ook nog een reden is om bij de dealer te blijven komen?[/QUOTE]

    Wat doet FA beter dan de ANWB waar ik inmiddels al 35 jaar lid van ben?
     


  16. Wat doet FA beter dan de ANWB waar ik inmiddels al 35 jaar lid van ben?[/QUOTE]


    Ik denk niets maar daar ben ik met die assistance al zo'n 20 jaar geen lid meer van.
     
  17. Ik denk niet veel, maar wanneer je onderhoud doet bij de dealer kun je je ANWB abonnement opzeggen omdat je anders dubbelop betaald. En dan ben je zeker duurder uit
     
  18. Als je FA belt, komt ook de anwb :mrgreen: ik heb beide, maar de anwb is voor de motort.
     
  19. FA en ANWB zijn inderdaad hetzelfde, maar ik hoef in ieder geval geen aparte verzekering af te sluiten. Krijg het gewoon bij de beurt. Geen beurt, geen verzekering. Lekker makkelijk.
     
    Patman vindt dit leuk.
  20. Wij hebben de ANWB vooral voor de vakanties. FA doet volgens mij niet veel als je met auto + caravan in de problemen komt in het buitenland. De auto zal wel naar Nederland gebracht worden maar of ze ook je caravan meenemen weet ik niet. (eigenlijk nooit goed uitgezocht wat de voorwaarden van FA zijn)
     

Deel Deze Pagina