Ik ben pas lid, leuk om te zien dat hier ook een motorrijders topic is. Dit is mijn motor. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Ik zal wel weer ouderwets zijn, maar ik vind het te modern voor een caferacer. Wel leuk om te knutselen aan motoren!
Haha ja je mag het noemen zoals je wil ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar ik heb een beeld van lang geleden bij caferacers. Dat heeft toentertijd zo’n indruk gemaakt, vandaar dat ik de oudere modellen mooier vind. Neemt niet weg dat ik het leuk vind als iemand zijn eigen draai er aan geeft, ook al is het niet mijn smaak. De gezamenlijke passie, motorrijden, is machtig mooi.
Deze heeft idd wat minder de authentieke caféracer look, mijn voorgaande projecten hadden dat wel meer. Zie hier de Papazaki en de Papazuki.
Gisteren begonnen met de motor onder handen te nemen. Ben begonnen met het verwijderen van het AIS systeem: Dit systeem zit erop on emissie eisen te halen maar heeft totaal geen nut in Nederland en is dus alleen dood gewicht. Daarnaast geeft het verwijderen veel meer ruimte om de bougies etc te vervangen. Voor / na Als alle bijbehorende kit etc droog is kan ik mijn koelvloeistof weer op niveau brengen en beginnen met de olie verversen.
Ik heb me motor rijbewijs alweer een 40 jaar. Oftewel ik ben nog van de tijd, dat je bij het lokale politie bureau een oefen vergunning kon halen. Destijds reed ik op de motor tot er sneeuw of ijs lag.T Tegenwoordig is het echt nog puur voor de fun niet al te lange ritjes. 400cc is voor mij meer dan zwaar genoeg, en daarbij ben ik verzot op hoogtoerig.
8 jaar terug heb ik ze ooit op maat laten maken. En deze voldoen nog steeds erg goed, ik onderhoud deze dan ook goed. https://www.variphone.com/nl/gehoorbescherming/hearing-protection-motorcyclists kosten toen 115 euro, incl onderhoud/schoonmaak set. Alles is vrij duidelijk hoorbaar. Maar het meest irritante, windruis, word geheel weg gefilterd.
Je kan nog zo goed onderhouden maar maar in de loop van jaren verandert de gehoorgang en sluiten ze niet meer goed aan en dat zou je moeten laten meten dan weet je dat ze nog goed beschermen.
Nieuw jaar, nieuwe spullen ...... Het begon eigenlijks al met dat mijn helm thuis van de plank was gevallen, niemand wist natuurlijk hoe dat kon, en het leek erop dat er geen schade was, maar gisteren met rijden bleek dus van wel, het is een HJC IS-max II deze heeft boven op (wie verzint dat nou?) een schuif zitten voor het binnen zonnevizier, knopje dus afgebroken en niet meer te herstellen, dus na pas 4 jaar moet er weer een nieuwe komen, ik heb nu een knal gele fluor helm, maar dat gaat de opvolger worden: Dus moet ik afscheid gaan nemen van mijn fijne helm Maar waarom reed ik met code oranje op de motor? Omdat ik een proefrondje ging rijden op een waardige opvolger van mijn FZ6s en na wat gekletst, een naar mijn mening mooie deal kunnen maken en dus een handtekening eronder gezet, met een beetje geluk staat hij as zaterdag klaar.... Maar wat een wereld van verschil zo'n Yamaha Tracer 900, het lijkt net qua lichtvoetigheid alsof je op een brommer stapt, stuurt als een malle en een bijzondere hoeveelheid grip, een koppel waar je bang van kunt worden, maar toch lekker luxe met handvatverwarming en div. rijd modussen. Dus na bijna 5 jaar wat nieuws in de schuur waar ik hopelijk de komende 10 jaar weer heerlijk op kan gaan touren