1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus MK4 chiptuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door HenkdeVries, 11 apr 2019.

  1. De
    de bedoeling is/was de bijna algemene tuning die je bij alle tuners krijgt , namelijk plusminus 190 pk en 320 a 330 nm .
    Maar na het zelf inlezen krijg ik toch mijn twijfels met name over het koppel i c m de automaat .
    Volgens alle tuners is het geen probleem........uiteraard !
     
  2. Das wel interessant. Volgens dat document zit er een MMT6 handbak aan mijn 2l diesel. Beetje googlen brengt me bij de Focus RS 2016 handleiding waar kennelijk ook die bak aan vast zit. Doet me vermoeden dat deze wel wat kan hebben qua vermogen en koppel.
     
  3. #183 OmeJoyo, 14 okt 2020
    Laatst bewerkt: 14 okt 2020
    Het is niet voor het eerst dat een bak voor Ford is aangepast, of dat deze in de hogere versnellingen het koppel wel aan kan. Ford heeft dit zelf ook gedaan met de Fiesta Black en Red editions.
    Ook als je voor diverse Ford/Gertrag bakken het koppel opzoekt, zijn de laatste cijfers niet altijd heilig het maximale koppel. Vaak wel, maar soms ook niet.

    Daarnaast zal er ruimte op de specificatie zitten, hoeveel dat is, tja dat is een lange discussie waar je niet uit zult komen zonder details.

    Maar ik herken het dubio, ik had ook eerder gelezen dat er een 8f35 onder zou zitten, blijkbaar dus niet, Ofwel ga ik dan toch uiteindelijk voor de Ford 182pk map, of custom maar dan vragen om op 265nm te begrenzen (+10%) dat laatste is gewoon wat in mijn hoofd als veilig getal klinkt en is nergens op gebaseerd. :)

    Edit:
    Volgens dat document is er ook geen verschil in bodemspeling tussen de ST-Line en de andere versies, Terwijl Ford overal aangeeft dat de ST-line 2cm lager is. Document is dus iig niet heilig ondanks dat het van Ford zelf is.
     
  4. Een RS heeft standaard 70 Nm koppel meer dan jouw diesel, dus daar zou idd wat ruimte op zitten.
    Alleen denk ik wel dat de overbrengingen anders zijn. gezien een diesel lagere toeren draait.
     
    Pixeltje vindt dit leuk.
  5. #185 FW-FFSTLine, 14 okt 2020
    Laatst bewerkt: 14 okt 2020
    Staan nog wel wat bijzondere dingen in. Kunnen kloppen hoor, daar heb ik de kennis niet voor, maar ze zijn opmerkelijk:

    1.0 EcoBoost heeft evenveel olie inhoud als de 1.5 EcoBoost
    1.5 EcoBlue heeft minder olie inhoud dan de 1.0 en 1.5 EcoBoost, waar een diesel vaak juist meer heeft.
    1.0 EcoBoost heeft meer koelvloeistof inhoud dan de 1.5 EcoBoost
    1.5 EcoBoost 182pk zou niet met Automaat te leveren zijn in Duitsland, terwijl deze daar juist wel leverbaar is.

    De Vignale zou niet als optie leverbaar zijn met 18" velgen.
    De Titanium is alleen leverbaar met 16" velgen.

    En dat is even snel door het document heen gelezen dus er zullen wel meer opmerkelijkheden in staan.

    OT: Ook ik twijfel nog steeds hoor. Wil er sowieso nog wel even mee wachten. Eerst maar eens even inlezen en info vergaren.
    Bij BR Performance trouwens een grafiek gevonden waarin je kunt aflezen dat het koppel wordt begrensd:
    https://www.br-performance.nl/nl-nl...rd/1123-focus/10139-2018/10143-1-5t-ecoboost/
     

  6. De door hun geteste auto leverde standaard dus al 270nm onderin de toeren!
     
  7. C35D44F5-9FFB-45FD-8888-31CE27883401.jpeg 812835D6-EF8C-4C35-A375-0A820BB42007.jpeg Ik heb br performance gemaild over het feit dat de automaat tot 240 nm koppel aankan en hoe zijn er bij komen dat 320 nm veilig is ....
    Je raadt het al geen reaktie meer , waarbij ze de andere keren bijna meteen terug mailde
     
  8. Ik ben al een tijdje op zoek naar.... iemand die, in mijn 2020 handgeschakelde, 6 versnellingen, 1.5 EcoBoost 3 cilinder 150pk, de software van de 182pk kan installeren. De hardware is namelijk identiek, het is enkel andere software.

    Ik ben absoluut niet op zoek naar tuners omdat ik niets wil overbelasten. Ik ben op zoek naar de originele software.

    Afstand maakt me niet echt uit, is volgens mij een klusje van enkele minuten.

    Ben jij of ken jij iets of iemand die mij hierbij kan helpen, hook me up!

    Als dit niet in dit topic thuishoort, excuus, die leek me het meest gepaste draadje.
     
  9. Soms moet je bedrijven ook even de tijd geven om met een antwoord te komen hè! Wellicht hebben ze wel gewoon een passend antwoord voor je.

    Ik geloof er niet zo in dat een fabrikant als Ford een versnellingsbak, welke maximaal 240nm aan kan, plaatst in een auto die standaard al minimaal 240nm aan koppel produceert. Zoals bekend levert de meerderheid van de auto’s die tegenwoordig van de band rollen al meer vermogen dan door de fabriek opgegeven. De consument wenst namelijk dat de opgegeven waarden altijd, overal en in elke omstandigheid geleverd kunnen worden. Dit kan betekenen dat het blok dus 270nm levert op zeeniveau en 240nm op 2500m hoogte.

    Met andere woorden, ik ben ervan overtuigd dat er een gezonde marge zal zitten in de techniek. Echter is de vraag hoeveel die marge is!
     
  10. Ik ben van de feiten ...
     
  11. Als ze 100% kloppen zou ik dit ook doen. Echter heb ik nog niet het idee dat dit zo is. Feit is namelijk ook dat auto’s vaak af fabriek meer vermogen leveren dan opgegeven. Wat dus betekent dat er 0,0 marge is.

    Het tanken van 98 in plaats van 95 levert namelijk al meer vermogen en koppel. Dus dan overschrijd je de opgegeven waarde van 240nm al. Weg marge die er al niet meer was.

    Nee, sorry, ik ben niet overtuigd van deze feiten ;)
     
  12. Als ik om een onderbouwing vraag aan de tuner en dit al 3 dagen duurt ,waarbij ze normaliter binnen een paar uur reageren ben ik er van overtuigt dat er duidelijk iets niets klopt aan hun verhaal . Anders heb je toch een passend antwoord klaar liggen !
    Dit alles leidt ertoe dat ik de tuners links laat liggen en voor de “veilige” orginele software ga welke bijna zover getest is dat deze op mijn auto kan .
    Succes met de marges
     
  13. Hey Hey, het is geen aanval hè, ik probeer alleen iets uit te leggen en te onderbouwen. Iedereen is vrij in zijn of haar beslissingen, maar een forum is juist een mooi medium om ervaringen en technische details te delen.

    En dat jij binnen een (paar) uur reageert hoeft niet te betekenen dat iedereen dat kan, doet of moet doen! Heb vertrouwen in de medemens en de kennis en kunde van bedrijven.

    Ben trouwens benieuwd naar je bevindingen als je de 182pk software hebt geïnstalleerd. Mijn voorkeur gaat hier op dit moment ook meer naar uit dan software van een tuner!
     
  14. Zie het niet als een aanval hoor .
    Zal me eigen weer melden als ik reaktie heb van de tuner .
    Ik denk dat ik niet meer reageer op dit topic ....
     
  15. Natuurlijk zit er wel wat marge op die bakken maar marge is om incidentele pieken op te vangen niet om er structureel boven te zitten.
     
  16. Ik zou hier graag wat meer van willen weten. Woon vlakbij en heb ook eenzelfde focus als jij. Heb dan zelf de 3cil 1l 8bak automaat van 125pk. Kunnen zij deze ook doen en wat voor winst zou je er uit kunnen halen? En hoe zit het met garantie? Graag hoor ik je ervaringen
     
  17. Tunen en Ford garantie gaan niet samen .
    Laat dat nou voor eens en altijd duidelijk zijn.
     
  18. Ze nemen de motor garantie over! Bij de dealer heb ik nog nooit problemen met garantie gehad. Na mijn tuning. Verder is mijn ervaring met tuning top maar dat is persoonlijk. Ik ben van 150 naar bijna 200 PK gegaan.
    in jouw geval krijg je er 22 pk en 72 nm bij. Dat is niet met mijn auto tever gelijken. Maar alles zal wat rustiger gaan als wat je nu gewend ben.
    Ik zou gewoon even offerte aanvragen bij Mebu of er even langs gaan. Dan kunnen ze alles laten zien.

    https://www.ziptuning.nl/chiptuning/chiptuning-ford-focus-2018-1-0t-ecoboost-3/?vehicle_type=cars

    https://www.ziptuning.nl/garantie/
     
  19. Tuners die garantie overnemen heb ik altijd mijn twijfels over.

    Ford zal zeggen dat het door de software komt, de tuner zal juist zeggen dat het niet door de software komt. Tenslotte hebben ze er al talloze rijden die geen problemen hebben met dezelfde software. Dus daar ligt het niet aan.

    Wat als blijkt dat een zuiger stuk gaat.....of een aandrijfas krom die misschien wat zwakker was.
     
  20. Die garantievoorwaarden van de tuner zou ik heel erg goed doorlezen.
     

Deel Deze Pagina