Ik kreeg reactie van Mebu dat het nog niet mogelijk is om van mijn mk4 focus (bouwjaar 2020) de ECU te benaderen. het gaat om de 2 liter diesel 150pk. Is dat specifiek een punt voor de diesel of zijn er meer mensen die die reactie herkennen?
Ik denk dat dit bij meerdere tuners zo is en dat ze de ECU nog niet hebben kunnen “kraken” Bij BR-Performance is dit ook het geval: https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/23-ford/1123-focus/10139-2018/
Waar heb je dit laten doen? Weet je naar welke versie. Heb zelf ook een Mk4 1.5 diesel met automaat van de vroegere lichtingen. Heb wel oren naar extra power.
Rica lijkt wel een oplossing te hebben voor de 2.0 diesel 2018 > https://rica.nl/producten/chiptuning/?make=11&model=727&variant=4913
Daar lijkt het wel op inderdaad. Wel weer bijzonder dat ze niets aanbieden voor de ST en ST diesel (zelfde blok)
Bedankt voor de info. Ik doelde eigenlijk op de standaard Ford software updates die Dutchyguy had uit laten voeren. Gewoon bij de dealer dus.
Voor mensen die nog met vragen zaten over de automatische versnellingsbak. Bij deze een link vol met uitleg. Welke in het Engels is. https://www.transmissiondigest.com/ford-motor-company-and-the-hat-trick/
Dankjewel! Erg leuk artikel om te lezen. Wist niet dat de 8F voor een deel ook samen met GM was ontwikkeld. De 6F35 uit de Focus 3.2 en C-Max 2.2 is ook uit een samenwerking met GM ontstaan.
Yep, vandaar ook dezelfde problemen met de automaat als GM zijn eigen ontwikkeling in de VS. Ook de nieuwe 8F serie heeft “shudder” issues en ook die bak loopt niet heel lekker.
Leuk en interessant, bestaat er ook zoiets voor de handbakken? Ik ben wel benieuwd wat de handbak kan hebben die aan mijn mk4 2.0 diesel vast zit.
Interessant stuk om te lezen, echter komt de 1.5 EcoBoost niet in het overzicht naar voren! Hierin zijn 2 smaken mogelijk, de 8F24 of de 8F35 Er vanuitgaande dat ze de 1.0 Ecoboost dus aan de 8F24 hebben gehangen, zou het dus mogelijk zijn dat de 1.5 EcoBoost de 8F35 heeft gekregen? Volgens Wikipedia in ieder geval wel: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ford_transmissions
Je kan het in Etis waarschijnlijk wel zien welke bak er in zit. De 1.5 Ecoboost kan inderdaad beide bakken hebben in theorie.
Dat kan volgens mij niet meer zonder registratie en je hebt nogal wat dwingende en bindende voorwaarden nu voor een registratie helaas Ik zou ook graag zeker weten welke bak er nu bij mij onder zit.
Heb ondertussen in een officieel ford document terug gevonden dat de 1.5ecoboost gekoppeld is aan de 8f24 en niet aan de 8f35 zoals gehoopt. Dit schrikt dus toch een beetje af om te gaan kijken voor chiptuning. Dit zal dan ook de reden zijn wrm de 150pk en 182pk variant evenveel koppel hebben namelijk de aangegeven 240nm die de bak zou aankunnen.
Zou je dit document kunnen uploaden ? Dit omdat ik midden in een tuning traject zit en dan een stok hebt om mee te slaan .
Bij deze de link. Tis wel even bladeren maar hier staan de versnellingsbakken per motor bij. https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/de/Produkte/PKW/Focus/Focus%202018/Ford_Focus_2018_Technische%20Daten.pdf Wat zijn de plannen met de wagen dan qua tuning ?