1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Waar ik op moment last van heb is als ik de temperatuur op koud zet zonder de airco aan te zetten, dan blaast hij nog redelijk warme lucht.
    Moet even de airco aanzetten Na paar seconden weer uit, daarna blaast ie pas koude lucht.
    Zijn andere die dit ook hebben?
     
  2. Volgens mij alleen heel even in het begin.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  3. 98 pagina's met alleen maar problemen, ben ik blij met mijn Kuga :baeh:
     
    Gitzo en meeder vinden dit leuk.
  4. Ik vraag mij af of de Focus 3 na de introductie ook zoveel problemen had of zou het komen dat we nu sneller dingen op internet vermelden of dat er simpelweg zoveel techniek in de auto's zit dat dit soort problemen bijna niet te voorkomen zijn.
     
    pd3jcw vindt dit leuk.
  5. #1945 pd3jcw, 13 sep 2020
    Laatst bewerkt: 13 sep 2020
    Bij 'brand' in DE00 moet dan 'Ford' ingesteld worden, dan heb je bij het opstarten en afsluiten het Ford logo met een Lincoln thema!

    EDIT; @meeder Dat is zeker een probleem, alleen de slechte dingen worden veelvuldig gepost, de Focus 3 was ook niet geheel probleem vrij hoor maar techniek die gewoon niet werkt zou niet mogen voorkomen zoveel.
     
  6. Ik ga weer terug naar mijn kadet [emoji15][emoji85]

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    montagne en pd3jcw vinden dit leuk.
  7. was die geheel probleem vrij dan ?

    Maar mijn twee posts hadden er eentje moeten zijn, omdat ik wou reageren op het instellen van een thema, maar daar ging iets mis.... het staat er nu een beetje rottig.... (en om die nu te gaan verwijderen / aanpassen wordt het niet duidelijker op)
     
  8. Die van mij is nu 2 jaar en ik heb hem een jaar en nog geen probleem gehad. Dus ik ben er nog steeds blij mee. Dat mag ook wel eens gezegd worden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Redwagon en paddo vinden dit leuk.
  9. In mijn beleving was de focus 3 wat degelijker. Wellicht doordat dit model al een lange tijd ongewijzigd was, zonder al te grote vernieuwingen. Mijn huidige focus 2020 heeft meer opties en veel zaken zijn gewijzigd, zeker een vooruitgang maar blijkbaar gaat dit ook gepaard met de nodige problemen. Bij mij beperkt zich dit echter alleen tot wat meer (wind) geluid in de auto, verder zeer tevreden.
     
  10. Ik heb ook weinig problemen met de Focus. Sowieso hebben de meeste volumemodellen wel genoeg dingetjes om na een paar jaar een stuk of 100 forumpagina's te vullen, zou niet moeten natuurlijk maar voor mij absoluut geen reden om te denken dat het een rampenauto is of iets dergelijks.

    Maar als ik dan toch dingetjes moet noemen: Net terug van 2 weken vakantie. Wat opvalt: altijd als je de auto uitschakelt met draaiende ventilator (dus vanwege regenereren of warmte), dan is bij de herstart de accuspanning laag en zijn daardoor de waarschuwingspiepjes zacht en blikkering; Bekend fenomeen, herleidbaar en alles, maar toch iets wat ik bij andere auto's nooit had.

    Verder valt mij op dat bij flinke regen het regenwater regelmatig over het linkervoorportierraam stroomt. Laatst bij mij dermate veel dat de buitenspiegel niet meer gebruikt kon worden. Heeft iemand anders hier die ervaring?
     
  11. Is het van zelf opgelost of heb jij iets aan gedaan/laten doen?
     
  12. Heb er nog niks mee gedaan. Maar het klopt wel, als de auto warm is, je zet hem uit. En dan bv boodschappen doen en dam weer starten blaast ie warme lucht. Vreemd, na een paar minuutjes over. Hij zal wel warme lucht uit de motorruimte meepakken ofzo...

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  13. Ik heb nooit zoveel geduld gehad, ik ga kijken lf het ook na paar minuten koude lucht gaat blazen.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  14. Oplossing: Zorg dat je met twee personen bent. Persoon 1 drukt op de motorkap, persoon 2 trekt aan de hendel. Klep gaat dan omhoog. Er zitten twee ronde stelschroeven / opvangpunten in de motorruimte aan de voorzijde boven de gril waarmee je de boel kan stellen.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  15. Kijkt iemand wel eens naar de zgn 'elandproef' testen? Laatst deze 2 bekeken: een gewone Focus en die van een Focus ST.

    De 'gewone' Focus werkt deze test beter af dan de Focus ST, die laatste stelde zelfs wat teleur vond ik ondanks een plattere band (beide Michelin Pilot Sport 4). Kan mi alleen maar worden veroorzaakt door de (veel) zwaardere 2.3 motor (uiteraard afgezien van temperatuurverschillen van het asfalt op de betreffende testdag (november vs augustus)) .

    Anyway wel leuk om te zien, wat opvalt is toch met welk gemak - ook de andere - Fords (Puma bijvoorbeeld) in vergelijking met andere 'sportieve' auto's zoals bv Seat deze tests doorstaan.



     
  16. Het zou idd door de zwaardere motor kunnen komen: je ziet duidelijk onderstuur bij de ST.
    Overigens ben ik persoonlijk van mening dat een te platte band averechts werkt voor de handling omdat de band minder flexibel is en alles door de vering/demping moet worden gedaan. Je ziet niet voor niks bij banden van dragracers, F1 auto's wangen hebben die met 3 cijfers moeten worden beschreven :)
     
  17. Jij rijd toch een 1.5 ecoboost ? ;-)
     
  18. yep, maar dan met 4 cilinders :) maar deze staat nu ook bij de garage met een probleem in de versnellingsbak....
    'karma is a bitch' zeg maar!
     
  19. @pd3jcw jij hebt toch ook een automaat? Wat is het probleem dat je er mee hebt?
     
  20. nee, ik heb een handbak. Het koppelings-pedaal wil wel eens onderin blijven liggen, maar de versnelling blijft er dan wel 'in zitten' ... dan krijg je toch aparte situaties !
     

Deel Deze Pagina