1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Probleem komt van de aandrijflijn in zijn geheel. Beetje in de aandrijfassen Beetje in het differentieel en de versnellingsbak.
     
  2. Heb je het ook met koude motor?
     
  3. Geen problemen met koude motor. Hoe warmer de motor/versnellingsbak hoe meer geluid hoj gaat maken.
     
  4. Dan gaat het waarschijnlijk om het motorsteun(en) verhaal.
    Ik had ook niet verwacht dat Ford hier iets aan zou doen.
    Veel auto's hebben hier last van, niet alleen Ford.

    Ik heb ergens gelezen dat er aftermarket steunen (powerflex) te koop zijn waardoor de motor vaster in zijn steunen hangt.
    Maar dat is dan voor eigen kosten.........

    Zal mij benieuwen hoe dit afloopt. Heb er zelf niet zo veel last van alleen na een lange rit.
     
    paddo vindt dit leuk.
  5. Let op als je de linker en rechter wielen gaat wisselen, dat je dan ook de looprichting van de band omdraait.
    En sommige banden hebben een specifieke looprichting. Iets om even op te letten dus.
     
  6. Ahh dat is goed om te weten. Ik heb de 1.5 idd. Dan toch eens goed op letten of het met gas geven meer of minder het geval is?
     
  7. Daarnaast weer een gek dingetje. Normaal bleef de focus (automaat) stil staan bij het stoplicht wanneer ik de rem goed ingedrukt had.

    nu, is start/stop systeem wél actief, motor slaat dus af, maar de remmen houdt hij niet meer vast! Zodra ik de rem loslaat start de motor en gaat de auto vooruit.
    Ik zie nergens een optie in het systeem? Laatste keer dat ik dit had, was nét na de onderhoudsbeurt. De monteur heeft het toen ‘in het dashboard menu’ terug aangezet, zei hij.
    Vreemd? Want a) ik zie het nergens in terug, en b) vóór de onderhoudsbeurt hier nooit iets in aan hoeven passen...
    Iemand een idee?
     
  8. Bedankt voor alle tips! Het betreft een leaseauto, ik heb het bij hen even voorgelegd wat nu te doen - ik vermoed niet om zelf de wielen om te wisselen iig. Ik moet nu toch eerst nogmaals die motortrilling uitsluiten, maar andere lijkt het toch heel sterk de banden wel te zijn.
     
  9. Misschien even drukken op de Brake Hold knop? (onderste van de 2) dan gaat het lampje weer aan en doet die het.
    IMG_20200801_155801.jpg
     
  10. “Producteigenschap”, dat woord hebben ze bij Ford-NL uitgevonden.
    Rijd zelf met een 182 pk ST-line met de volgende Ford Focus specifieke “producteigenschappen”:
    Rammelende einddemper, trillende portieren B&O, krasgevoelig kunststof, faal worden bekleding voorstoelen (na net 20.000 km), niet werken Start & Stop. Toch wel vervelend als je er bijna € 40k voor hebt betaald. Moet eerlijk bekennen dat het een dapper 3 cilinder blokje is. En ook het strakke sturen maakt elke rit weer tot een feest. Maar desondanks is en blijft waarschijnlijk mijn eerste Ford. Mijn 3,5 jaar jonge zakelijke Volvo met bijna 200.000 km op de teller heeft weliswaar best wel eens een probleempje gehad maar nooit is iets afgedaan als een producteigenschap en altijd keurig netjes opgelost. Heb het idee dat de service-managers bij de Ford dealer ook geen luisterend oor krijgen bij de importeur en/of fabrikant en er zodoende veel zaken worden afgedaan als producteigenschap. Ben benieuwd naar de reactie van Ford NL
     
  11. :oops:
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  12. Het is uitgevonden door PON maar helaas hebben alle importeurs daar stage gelopen. Zelfs Toyota gebruikt het woord geregeld.
    Maar in mijn ervaring doet Ford het stukken beter dan PON.
     
  13. #1893 DvanH, 3 aug 2020
    Laatst bewerkt: 4 aug 2020
    Na het rijden van zo'n 225 km hoorde ik in eens een tikkend geluid bij het opkomen van de koppeling.
    Heb de Ford assistance gebeld en die stuurde de ANWB, die kon helaas niets vinden en vertelde ons dat we gewoon konden blijven rijden, iemand een idee?
     
  14. Goedemorgen DvanH,

    Heb het zelfde probleem na een vakantierit van 760 km. Bij de dealer geweest en die geeft het antwoord producteigenschap. Speling in de aandrijflijn, aandrijfas,versnellingsbak en koppeling. Onze auto heeft 23500 km probleemloos gereden. Tijdens de vakantie is de auto wat warmer geworden als normaal, dat vermoed ik althans. De tik is er daarna in gekomen en gaat niet meer weg. Word eerder erger. Als hij koud is is het er nog niet, maar na een paar km komt het snel weer terug. Volgende week heb ik een afspraak bij een versnellingsbak revisie bedrijf. Hopelijk kunnen ze daar wat vinden. Met de uitkomst daarvan ga ik terug naar de dealer. Auto heeft nog fabrieksgarantie dus ze lossen het maar op. Anders rechtsbijstand maar bellen.
    Onze auto is een 1.5 ecoboost 150 pk.

    Gr. Klaas.
     
  15. Dat het Start Stop niet werkt vind ik zo erg niet. Van trillende portieren B&O heb ik geen last van. Het enige wat bij mij niet goed werkt is de uitklapbare deurbeschermer bij de bestuurdersdeur. De bevestiging komt los. Is al eens gelijmd, maar dat helpt nog geen paar uur.
     
  16. Dank je wel voor je reactie Klaas, ik wacht de bevindingen van jou auto even af ,ik heb op het vakantie adres de dealer al gebeld. Ik hoop dat dit op te lossen is, want onze vorige focus had het namelijk ,deze had zoveel mankementen dat we een neiuwe hebben genomen, dat is de auto waar we nu in rijden. Nogmaals dank je wel.
     
  17. De alu schakelpook, deze dagen in de zon, is ook wel een "heet" onderwerp :schater:
     
    Gitzo en Klaas van Zanten vinden dit leuk.
  18. Ja daar kwam ik laastst ook voor het eerst achter. Burn baby burn.....
     
  19. Dus je hebt zelf een afspraak gemaakt bij dat revisie bedrijf en hoopt dat de Ford het gaat oplossen als er iets wordt gevonden ?!
    Ik ben bang dat ik het antwoord van de Ford al weet......
     
  20. Ongeveer dezelfde pook als die ik in de Fiesta mk8 had....,in de winter is hij weer ijs (te) koud kan ik je alvast verklappen.:lol:
     
    Gitzo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina