1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Ik had op dag 1 al last van het gekraak van het panoramadak. De plastic kap eraf en ingespoten. Het is nu grotendeels weg. Ik hoop dat het weg blijft want met 1200 km voor de boeg naar italië wordt dat anders een lange zit...

    Vanmorgen voor het eerst echt een stuk met de cruise control gereden op 100. Cilinderuitschakeling meegemaakt, het stuur ging een beetje trillen. Apart gevoel wel.... Maar in de sportstand lijkt het meteen weer weg te zijn.

    Toch gek en slecht eigenlijk dat het met een gloednieuwe auto van een model wat inm. toch al een tijdje op de markt is nog steeds niet verholpen is.

    Verder overigens alleen maar positief! Led verlichting is echt een verademing en de 1.0 knalt lekker door! Nee het is geen snelheidsmonster, maar ik kom zelf vanaf een Polo met 95 pk. Mijn vader met 250pk in de Volvo is echter ook positief verrast. Volgens ons zit hier heel duidelijk meer in dan de opgegeven 125 paarden.
     
  2. Bij sportstand werkt de cilinderuitschakeling niet. Zet hem er eigenlijk altijd gelijk op al merk ik er weinig van met de 1.5.
     
  3. Net als zovelen hier heb ik (helaas) wel wat kinderziektes mee mogen maken in de MK4. Nu loop ik echter tegen een nieuw euvel aan waar ik maar geen verklaring voor gevonden krijg. Normaal een typisch banden dingetje, maar....is dat ook zo? De auto trilt. En nu ik het (op)merk, wordt het steeds hinderlijker :)

    Binnenkort ga ik veel KM's maken en wil ik er zeker van zijn dat er niets mis is...de trilling is aanwezig bij 100-130 km/u, lichtjes dus maar genoeg om ergernis te veroorzaken.
    • De banden zijn al gebalanceerd, bij zowel ford als de euromaster.
    • De cilinderuitschakeling is het niet, ook in de sportstand blijft de trilling aanwezig.
    Cupping zou het niet zijn volgens de euromaster, de banden zijn tevens relatief 'jong' (ik gok ongeveer 5000 km). Nee, de velg zou uit balans zijn volgens hen, wellicht dat al vanuit de fabriek. De auto heb ik sinds oktober vorig jaar. Toen hij op de winterbanden stond heb ik het niet opgemerkt, als ook heb ik er niks van vernomen/gehoord bij de bandenwisseling zelf in het voorjaar. Vreemd?

    Zie hier een foto van slijtage welke ik opgemerkt heb, is dit normaal? Zou dit oorzaak kunnen zijn, en is dit over het goofd gezien door beide partijen?
     
  4. Een set andere wielen testen?
     
  5. Je hebt met de huidige set al een tijdje gereden sinds de wielenwissel? Anders zou ikn zeggen, wissel de wielen op je trillende as tussen links en rechts.
     
  6. Wel een “rare” slijtage zo op het eerste oog. Heb zelf een set Michelin Pilot Primacy dus die hebben een iets anders loopvlak, wel redelijk vergelijkbaar, maar zal eens kijken of ik daar iets soortgelijks kan zien!
     
  7. Laten balanceren op een “diagnostic tire balancer” van het merk hunter.
    Deze balanceren de banden onder belasting en kunnen hoogte slag, karkas schade, velg schades en dergelijke meten en zelfs deels corrigeren.
     
    meeder vindt dit leuk.
  8. Voor de mensen die willen weten wat er anders is aan de Hunter Roadforce hier een filmpje.

     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  9. Mooie techniek maar helaas zal niet iedere "bandenboer" op de hoek zoiets moois hebben.
    Maar zeker een (mogelijke) oplossing voor auto's met problemen!
     
  10. Inderdaad heel interessant, die techniek! Het lijkt/leek me inderdaad toch wel mogelijk om elke vorm van trilling te kunnen achterhalen met preciese meet apparatuur. Als een mens het kan voelen, moet het met meetapparatuur helemáál kunnen :)

    Andere wielen testen gaat me niet lukken, de wielen om (laten) wisselen is wellicht nog een optie.
    Ik moet echter nog goedkeuring krijgen om er nogmaals naar te laten kijken (en zo ja: waar dan..)

    Toch voel ik mij (als klant) vaak ook ongemakkelijk om 'weer' over een trilling te beginnen. Waar zeur ik nu over....en nu met twee partijen die elk andere zaken aangeven maakt het niet makkelijk(er).
     
  11. Heb je een 1.0 of een 1.5.Bij de 1.5 wordt namelijk in de sportstand niet de cilinderafschakeling uitgezet.

    Maar daarnaast ziet de slijtage er idd wel erg gek uit, maar meerdere kromme velgen is ook niet uit te sluiten, tenzij je ze zoals verteld goed laat meten met een intelligent bandenapparaat.
     
  12. Zojuist tussen de 240+ pagina's van motor-talk.de forum wezen spitten, over m'n aanhoudende accu klachten. Kom ik ineens een post tegen over het lampje van t dashboard kastje wat blijft branden en warempel : bij mij blijft deze ook branden! Nu tijdelijk even opgelost door er iets tussen te stoppen, maar met een beetje geluk is dit de boosdoener van mijn accu problemen!

    Linkje eventueel naar dit uitgebreide topic: https://www.motor-talk.de/forum/sta...terie-auch-nach-laengerer-fahrt-t6612404.html

    Greetz Emiel
     
    Heusinkveldb vindt dit leuk.
  13. Is dit niet hetzelfde als het lampje van de koelkast dat altijd lijkt te branden? ;)

    Maar zonder gekheid, als dit daadwerkelijk het probleem is (en oplost) is het wel heel knullig..
     
  14. :schater:

    Gelukkig kan je door de kieren het licht zien branden, iig geen rubbertjes voor Rob Geus om over te zeuren :butt:

    Tja, hoop ergens dat dit t is, hoewel ik denk dat na 45 min de boel in rust stand gaat, zoals de USB accessoires enzo.

    Maar we gaan t mee maken, alle beetjes helpen zal ik dan maar zeggen.

    Greetz Emiel
     
  15. Wanneer zou die dan branden? Bij het instappen al of tijdens het rijden?
     
  16. #1876 FW-FFSTLine, 29 jul 2020
    Laatst bewerkt: 29 jul 2020
    :shock::roll: Dat meen je toch niet.... Zou echt heel knullig zijn!
    Ik ga die van mij sowieso zsm vervangen voor een LED exemplaar, scheelt alweer iets in het verbruik!

    Edit: Maar als het dashboardkast lampje blijft branden, dan betekent dat waarschijnlijk dat ook op de rest van het 12v circuit stroom blijft staan, en dus ook je sigarettenaansterk(s) en de USB aansluitingen!

    Heeft er iemand een Go-Pro die hij in het dashboard kastje kan leggen? Dan kan er gekeken worden hoelang het blijft branden!
     
  17. Goedemorgen,

    Gisteren is onze auto naar de garage teruggeweest naar aanleiding van het rammelend geluid bij het schakelen. Stern, naamsverandering van Ardea, in Naaldwijk, heeft de auto onderzocht. Het probleem is erkend maar valt binnen de tolerantie van wat is toegestaan. Conclusie, ze vinden het erg vervelend maar doen er niets aan. Producteigenschap . Ik ga nu een mail sturen naar Ford. In de tussentijd ga ik naar een onafhankelijk versnellingsbak revisie bedrijf voor een second opinion. Heb bij Stern aangegeven, het geluid gaat eruit of de auto gaat eruit hier blijf ik geen jaar meer mee doorrijden. Lees dat er op het Duitse en Belgische forum ook de zelfde problemen gemeld zijn. Ford doet vooralsnog niets. Word vervolgd.

    P.S. het zijn wel vriendelijke mensen bij Stern in Naaldwijk.
     
  18. Mmmm wel balen hoor. Ja binnen de tolerantie.... die is voor iedereen anders :cool:.
    Succes met je vervolgstappen.:thumbup:
     
  19. Hebben ze wel aangegeven waar het geluid vandaan komt?
     
  20. Die tolerantiegrens is waarschijnlijk bepaald in hun eigen voordeel en een rammel in je versnellingsbak als producteigenschap heb ik nog nooit van gehoord!
    Bijzonder slecht van Ford Nederland!
     
    Klaas van Zanten vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina