12 februari afspraak voor een dubbele uitlaat. Uiteindelijk niet bij NM Parts, maar bij PM Performance in Swifterbant. Daarnaast zitten er nog wat kleinere updates voor de Focus in de pijplijn. Wordt vervolgd!
Dat mag je best vragen Gerard. Ik loop al een tijd met het idee om een dubbele uitlaat te laten monteren. Had afgelopen zomer een afspraak staan bij Nik welke helaas werd geannuleerd. Zag eind vorig jaar dat hij weer was begonnen, maar kreeg hem paar dagen telefonisch niet te pakken. Later op Facebook stond dat hij voorlopig geen werk aan zou nemen i.v.m. persoonlijke omstandigheden. Hierdoor ben ik even verder rond gaan kijken. Kwam uiteindelijk bij PM Performance uit. Zij staan ook erg goed aangeschreven en kon daar vrij snel terecht.
had indd begrepen dat het met Nik zijn gezondheid niet zo goed ging, jammer. PM is een goed alternatief
Één van de opties die ik in de Focus miste maar in mijn oude Fiesta wel had, was Ambient verlichting. Inmiddels een aftermarket setje via Ome Ali besteld (dezelfde als forumlid Ksneyers in zijn MK4) en vandaag ingebouwd.
Das een puist licht zeg! toevallig in de tunnel bij utrecht/de meern op de A2 een blik omlaag geworpen vandaag en de standaard verlichting is echt heeeeel subtiel
Deze heb ik ook! Werkt goed en makkelijk te monteren. Wat de felheid betreft, ik heb hem altijd op 11% staan
Vanmiddag bij PM Performance in Swifterbant geweest voor een nieuwe uitlaat met sierstuk links & rechts met behoud van huidige demper. Vriendelijk geholpen door Peter, hij heeft netjes de uitsparingen in de diffuser gemaakt. Ik ben erg tevreden met het eindresultaat!
Ziet er erg netjes uit, ik ben het met je eens om de originele demper te behouden, goede keus ! Wat was je kwijt als ik vragen mag ?
Bedankt voor de leuke reacties! Het viel mij vanavond op dat er, ondanks het behoud van de standaard demper, er een diepere brom is tijdens het stationair draaien en in de lage toeren. Tijdens het rijden hoor je hier echter niks van, precies zoals ik het wou @19remco91 : je hebt PB! Op de website van PM Performance kan je ook al een goede richtlijn qua prijs vinden.
Aan de einddemper is niks veranderd. Deze zit bij mijn Focus voor de achteras. De originele uitlaatpijp is afgeslepen na mijn originele demper (tussen de demper en achterbumper). Vervolgens is op het resterende stuk uitlaatpijp een Y-stuk gelast. Vanaf dat Y-stuk is er 1 buis/pijp naar links en 1 buis/pijp naar rechts op gelast. Er zit (gelukkig) geen dummy pijp op.
Netjes gedaan! Oogt mooi sportief! @WPI Ik denk niet dat die een ander geluid geeft want is na de demper aangepast