1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geen Traffic Sign Recognition besteld, toch gekregen?

Discussie in 'Electronica' gestart door Favoloso, 29 nov 2019.

  1. Ik heb een Ford Focus Wagon ST-Line zonder Technology Pack besteld.
    In het Technology Pack zit o.a. Traffic Sign Recognition, dit zou ik in theorie dus niet moeten hebben.
    Toch geeft mijn auto in het schermpje snelheidsborden weer welke overeenkomen met de borden die langs de weg opduiken.

    Heb ik geluk gehad dat deze optie per ongeluk op mijn auto is gezet of is Traffic Sign Recognition een andere optie en dus wellicht nog uitgebreider?
     
  2. Je navigatie geeft ook de snelheidsborden aan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  3. navigatie scherm geeft snelheidsborden weer die op de kaart staan.
    instrumentenpaneel geeft snelheidsborden en dergelijke weer, die de camera achter de binnenspiegel heeft gezien.
    zo is het bij de mk3 of dat bij de mk4 anders is geen idee
     
  4. Je kan ook in de voorruit kijken of je de camera daarvoor hebt.
     
  5. De snelheid in m’n display past zich ook aan op de matrixborden, het is dus meer dan enkel snelheden conform navigatie
     
  6. Moet er dan niet ergens een menu optie zijn om het in te stellen?
    Dus als de matrix borden op 50 gaan knipperen zie jij ook 50 in je scherm?

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  7. Gewoon je ogen de kost geven en niet vertrouwen op zoiets nutteloos.
     
  8. Als mens zijnde wil je in de drukte nog wel eens een bord over het hoofd zien, wil niet zeggen dat je niet moet opletten, maar een hulpje is toch best prettig?!
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  9. Als iemand hier gelukkig mee is dan vind ik dit prima. Voor mij hoeft het niet zo.
     
  10. Toch kan het handig zijn vind ik. Soms staat er niet aan gegeven hoe hard je ergens mag, 60 of 80. Dan kijk ik even wat er in het display staat en je hebt een indicatie. Geen 100% zekerheid natuurlijk.
     
    PhoenixNLx en gerardTDCI vinden dit leuk.
  11. Het kan zeker handig zijn, maar ik ben het nu te gewend. Ik let niet zo meer op borden.. Als ik nu in een andere auto rij die dit niet heeft kijk ik naar beneden en denk ik oeps deze auto heeft dat niet haha
     
  12. Als ik het goed begrepen heb lees dit systeem borden die langs de weg staan. Als er dus geen borden staan werkt het systeem dus ook niet......m.a.w, er valt niets om te lezen. Of begrijp ik dit nu verkeerd?
     
  13. Zit ook in de navigatie. Als je een oudere versie hebt, zoals ik, kun je borden te zien krijgen waarvan de snelheid ondertussen is aangepast.
     
  14. Bij mij in de navigatie wordt ook de max snelheid aangeduid maar als je een verouderde kaart hebt dan klopt deze in sommige gevallen inderdaad niet meer. Daarom als ik op een onbekende plaats rij dan let ik ook beter op. Straks hoeft dat niet meer omdat alles toch (op de dag) op 100 zal staan....:)
     
  15. De optie die je hebt is standaard. Bij tech pakket is het ook mogelijk dat de auto dan automatisch die snelheid gaat rijden als je dat instelt.
     
  16. Dat is een gevaarlijke optie. Langs de snelwegen staan bijv. veel borden met "90 bij regen" en je wil niet dat je lekker links 130 rijdt en dat de auto vol in de remmen gaat omdat hij een bord 90 ziet. Of een bord 50 dat bedoeld is voor het tankstation naast de snelweg.

    De techniek van het lezen van verkeersborden is nog niet goed genoeg om de auto zelf de snelheid te laten bepalen. Of de infrastructuur is er nog niet naar, hoe je het wil zien.
     
  17. Thanks voor de info.
    De optie die jij hier noemt is toch de adaptive cruisecontrol? De adaptive cc pas zich dan aan op de weergave van Traffic Sign Recognition...
     
  18. Ik vind adaptive cc zonder verkeersbordherkenning ook niks. Misschien rijd ik te 'aggressief' maar ik vind de kortste afstand die het systeem aanhoudt veel te ver weg. Hier duiken in drukke tijden constant auto's tussen waarna mijn auto vervolgens weer afremt en er weer een auto tussen past...
     
  19. Ik vind die afstand juist wél prettig. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat ik een keer in zo'n kop/staart botsing heb gezeten en met 100 km/u op mijn voorligger ben geknald. 12000 Euro schade...
    Dat er dan mensen tussen schieten... ja, het is irritant, maar ik "probeer" me er niet aan te storen.
     
  20. Ik herken dat probleem wel ja. Vooral vanuit de vrachtwagen. Je hebt een bepaalde veiligheidsmarge en daar wil je niemand in hebben zitten. Uiteraard gebeurt dat wel en past de cruise coltrol zich daarop aan. Met het gevolg dat je langzamer gaat rijden. Zeker als het druk is wil dat nog wel eens opstapelen.
    Ik weet niet hoe het bij de Focus zit, maar de mogelijkheid om het adaptieve gedeelte uit te schakelen mis is nog wel eens in de S-max van mijn vader. Dat kan ik in de vrachtwagen wel en dat vind ik een prettige aanvulling.
     

Deel Deze Pagina