1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Waar doel je op met fase 2? Zelf heb ik deze problemen niet gehad tijdens een proefrit met een 1.0 125pk.
     
  2. @Jackie D had het over een fase 2 aanschaf mocht hij nog voor een nieuwe Ford kiezen. Of dit dan opgelost is weet nog niemand.

    Ik kan me ook zomaar voorstellen dat het verschil ook minder te voelen kan zijn als je 98 tankt in plaats 95.
    Dit doordat de motorloop dan ook rustiger is.
    Is wel gebaseerd op een gevoel hoor, ik kan dit (nog) niet onderbouwen met feiten!
     
  3. Je weet inderdaad niet of de problemen op worden gelost bij een fase 2.
    Ik ga daar echter wel vanuit, bij de MK3 zijn er ook aanpassingen geweest dus denk dat het bij de MK4 niet anders is.

    Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat de fase 2 van de MK4 voorzien wordt van (mild)hybrid techniek en dan is ook dát weer nieuw. We gaan het zien:cool:
     
  4. Tja ik heb ook wel een paar kleine minpuntjes zoals het kraken van het panorama dak bijvoorbeeld. Maar ik heb ook een van de eerste MK4'S. Waarschijnlijk zullen er al wel een aantal puntjes verbetert zijn voor de auto's die nu van de band rollen.
     
  5. Mijn auto is pas 2 weken geleden geleverd met panorama dak, en kraakt helaas ook. Inspuiten met Dry Lube helpt wel iets overigens.
     
  6. In de sport stand draait de motor steeds met een hoger toerental. Daarom is die modus minder zuinig.
     
  7. Maar dan kan je zelf toch opschakelen? Tenzij automaat natuurlijk, dan is het behoorlijk omslachtig. Maar ben benieuwd op het werkelijke verschil. Misschien valt dit zo erg mee dat het, om ergenissen weg te nemen, fijner is in sportstand te rijden.

    Greetz Emiel
     
  8. Oh ja, uhh. Ik heb dus een automaat. :P
    Het is duidelijk merkbaar dat 'ie in sport modus veel meer brandstof verbruikt. Ik gebruik derhalve de sport stand alleen wanneer ik ergens even snel langs wil of af en toe voor de fun. Al hoef ik zelf de brandstof niet af te tikken (zakelijke lease).
     
  9. Onderstaande gevonden op een ander forum, komt redelijk overeen met mijn eigen ervaring. Verschil in verbruik tussen standen is merkbaar.

    Sport - Massively increased throttle response, auto stop-start doesn't work

    Normal - As expected

    Eco - Same as normal but with reduced throttle response
     
  10. De Focus is ingeruild op een Mazda 3 van 2019, tjonge wat is zo'n Mazda 3 een enorme sprong vooruit wat betreft kwaliteitsbeleving. Vooral het interieur! Ik krijg een leaseauto van de zaak en heb een Focus wagon, de vrouw wilde heel graag een Focus hatchback. Ook de inruilprijzen van een Focus zijn om te janken!! Overal waar ik kwam, tjah.... het is tegenwoordig allemaal SUV meneer. Zelfs de Ford dealers waren niet onder de indruk van mijn inruil optie. Heb je een auto van 2018!
     
  11. verkooppraat, alles wat je inruilt in niet goed of rendabel tenzij je het wilt kopen, dan is het een gewilde auto en het aanbod gering.
     
  12. Haha precies dit.
    Mijn alfa ook. Ja alfa, moeilijk verkopen bla bla. Met 2 weken was die verkocht..

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. Blijft ook inhuilen, niet inruilen :schater:

    Greetz Emiel
     
  14. Klopt als een bus! Ik heb nu dus een Mazda 3 gekocht , ik hoor ze het nu al zeggen. Slecht verkocht in Nederland, geen markt voor , blablablabla. Haha!
    De Focus staat binnenkort te koop! Dus als iemand nog een mooie Focus zoekt met 1.5 liter 150pk ST line zonder ook maar 1 krasje, ook niet op de instapdorpels of kofferbak. Ik ben zeer netjes op auto's. De reden dat ik de Focus heb verkocht is dat ik een lease auto krijg en daarom dus een kleinere Mazda 3 heb teruggekocht voor de vrouw.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. Van de week langs de dealer geweest om de eerste oliewissel te laten doen en ineens mijn opmerkingen laten herstellen.
    - krakende deuren bij harde bassen( B&O) -> deuren zijn losgemaakt en zijn extra geïsoleerd zodat de buitenplaat minder kans heeft om te bewegen, vandaar dus het gekraak.
    Achteraan was er gewoon de kleine speaker die losgekomen was.

    - gerammel links onderaan dashboard dacht ik. -> de bekleding in de voetruimte links stond niet goed vast en dit is nu gebeurd.

    - Armsteun kraakte in uitgestrekte kant. -> armsteun is vervangen

    -achteruitrijcamera licht fel op ‘s nachts tot verblinding bij het achteruitrijden toe. -> daar hadden ze nog geen oplossing voor. De technieker die de focus hersteld heeft, heeft dezelfde wagen en heeft ook dit probleem dus weet er weining raad mee. Hopelijk komt Ford hier nog met een oplossing voor.

    Voor de rest super service bij de dealer en wat blijf ik dit toch een zalige wagen vinden, is geleden sinds mijn eerste vw polo 7j geleden dat ik nog zo gehecht ben geweest aan een auto.:hearts:
     
    musiman vindt dit leuk.
  16. @FreeWilly En die leasebak... toch wél een Focus, toch? ;)
    @Ksneyers Zodra mijn auto de eerste beurt krijgt (zit nu over de 12.000 km), dan ga ik ook even laten nakijken of het rammelen van de deuren bij (extreem) bas gebruik kan worden verholpen. Bij welke dealer heb je dit laten doen? Dan kan ik dat meenemen naar mijn dealer.
     
  17. Meer mensen die met dit koude weer last hebben van de ramen in de deur.(hoofdzakelijk bestuurderskant voor) Open gaat nog wel, maar dicht is het net op die halverwege de kracht niet heeft om door te duwen.....?
     
  18. @J-P Daar heeft mijn MK4 geen last van. (vooralsnog ;) )
     
  19. Ik ben woonachtig in Belgie dus weet niet als je er dan veel aan hebt. :D
    Daar boden ze mij ook een service van de dealer aan om tussen 2500 en 3000km een oliewissel uit te voeren. Het hoeft niet maar zij raden het toch aan en aangezien ik mijn focus toch elk jaar of 15.000km een onderhoud wil laten doen deed ik dit ook liever. Vroeger had je inloopolie. Ik ben nog altijd voorstander om na de eerste paar duizend km de olie te laten verversen :lol:
     
  20. Er bestaat inmiddels een TSB over het krakende panoramadak (sinds gisteren en alleen nog maar in het engels)
    De oplossing is een paar stukjes teflon te plaatsen op 4 plekken tussen de rails en indien noodzakelijk een stukje vilt op de aanslag midden-vooraan.
     

Deel Deze Pagina