1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Post hier je rollenbank uitdraai

Discussie in 'Performance' gestart door Leon Focus, 11 nov 2018.

  1. Tuurlijk mag je tunen, ieders eigen keuze. De kans is niet zo heel groot dat er iets stuk gaat maar als het stuk gaat moet je niet Ford de schuld geven.
     
  2. Niet voor de garantie
     
  3. True.
     
  4. Ik vermoed dat de enige reden dat Ford de 125 PK en 140 PK versie van de 1.0 ECOboost in de Focus 3 heeft voorzien van de ruim overbemeten B6 (Getrag 6MTT250) versnellingsbak heel simpel is terug te voeren op het feit dat dit destijds de eenvoudigste/goedkoopste oplossing was. De B6 versnellingsbak werd toen de 1.0 ECOboost werd geïntroduceerd immers al langer in de Focus 3 toegepast op de 1.6 ECOboost en 1.6 TDCI.
     
  5. duurzaamheid al ooit wat van gehoord?
    en dat is deze bak dus echt niet, en zal t denk ik bij een standaard wagen , ook niet uithouden een heel auto leven.
     
  6. Zeker van duurzaamheid gehoord, maar heb je wel eens van ontwerp uitgangspunten gehoord? Een veiligheidsmarge van 2 of zoiets is echt onzin.

    En waar haal je vandaan dat deze bak "dus echt niet" duurzaam is? Lopen er zoveel kapot dan? Hier op het forum voor zover ik weet nog niet gemeld, ook niet van gelezen hebben dat het bij iemand / ergens anders gebeurd is. Waarop baseer je je dat ook bij een standaard wagen ze het niet een heel autoleven uithouden? En als er al een keer eentje kapot gaat zegt dat natuurlijk helemaal niks, statistisch gezien is dat niets. Het wordt pas zorgelijk als ze bij bosjes kapot zouden gaan. Dus kom maar op met info / bewijs van kapot gelopen versnellingsbakken van het nieuwe type.
     
  7. nee de bak is er ook nog niet zo lang:).
    over paar jaar weten we meer:).
     
  8. Beetje voorbarig dus om te zeggen dat ze het niet gaan uithouden? Maar wel handig als je zo'n goede glazen bol hebt, kun je voor me de lotto uitslag voorspellen? :schater:
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  9. glazen bol, ik zeg toch over paar jaar?
     
    berryy5 vindt dit leuk.
  10. waarom een heel nieuwe bak ontwikkelen, als je weet dat je huidige bak gewoon goed is?
    dus een 140pk standaard, gaat t bij de mk4 nooit geven omdat de bak dat niet aankan.
    oke de koppeling kan ik me iets bij voorstellen maar de bak?
     
  11. Kosten besparing? Eenmalig geld uitgeven om een nieuwe bak te ontwikkelen en vele (tien) duizenden keren geld besparen met een goedkope bak. Simpel sommetje is dat.

    Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
     
  12. Er zijn legio redenen te bedenken om een nieuwe versnellingsbak te ontwikkelen.
    Goedkoper te produceren, lager gewicht, minder onderdelen, etc, etc.
    Ford hoeft zoals er al eerder is aangegeven geen rekening te houden met tuning.

    Een modulaire constructie geeft voordelen omdat ze dan als je zowel een 5- als 6-bak wil maken je voor het grootste deel dezelfde onderdelen kunt gebruiken.

    Nu al roepen dat deze bakken niet goed zijn is je reinste kolder. En als blijkt dat een bak kapot gaat terwijl de motor getuned is dan is er nog steeds niets mis met de bak.
     
  13. #93 Bozothenutter, 29 jul 2019
    Laatst bewerkt: 29 jul 2019
    Als niet Fords ook mogen...
    Mij Clio 182 een paar jaar geleden.
    Wiel pk's, want vliegwiel pk is een beetje gokken.....
    [​IMG]
    Er zit een andere inlaat op, waardoor hij wat arm liep in het bovengebied. Daar moest dus ff getuned worden.
    Dit is de inlaat.
    Afstudeerproject van een brit.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. Mooi vlak koppel tot helemaal bovenin het bereik.
    Klopt helemaal dat wiel pk's niet zoveel zeggen, ze gaan uit van een standaard verlies in de aandrijflijn en dat is gokwerk.
     
  15. Waarom andere bak.
    Kan ook zo simpel zijn dat het om de uitstoot gaat. Een andere verhouding kan zorgen dat bij 80kmh ander toerental draait, hierdoor lagere co2 uitstoot.
    Waardoor hij beter door de wlpt test komt.

    Wiel pk naar motorpk is altijd moeilijk dat ze het door elkaar gebruiken.
    Grof gezegt is 15% aandrijvingsverlies.
    Goeie rollerbank kan dit uitreken bij gasloslaten. Of rekenen een vaste waarde standaard.
    Voor fabrikant is motorvermogen makkelijkst te zeggen. In elke wagen heeft hij namelijk hetzelfde vermogen. Ongeacht welke bak je er aan hangt.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  16. Na de stage 2 remap :)
    294PK / 520Nm
    Ford_Focus_ST_2.0T_ecoboost_5-XBF-89.jpg
     
    gerardTDCI en Leon Focus vinden dit leuk.
  17. Diiiiik!
    Maak je je geen zorgen om hoe vroeg het koppel inkomt?
    Of is het gelimiteerd in de laagste versnellingen?
    Koppeling/aandrijfas killer....
     
  18. Ik kom nergens de standaard 140pk tegen om te laten Chunen. Of is dit gewoon de 125 PK die ze standaard op 140 hebben gezet.??
     
  19. Klopt, de 125pk wordt in Duitsland als 140PK geleverd.
     
    Dave Kooymans vindt dit leuk.
  20. #100 joske, 31 okt 2019
    Laatst bewerkt: 31 okt 2019
    Zo..volgende week vrijdag weer een nieuw resultaat te zien :-) Kon het niet laten om hem ook eens te onderwerpen aan een test. Afspraak voor vrijdagochtend bij UT, eerder al prima geholpen met mn Megane.

    Kan me herinneren dat ze daar ter plekke ook wat luchtfilters hadden liggen. Heb al aardig wat draadjes gelezen..maar toch niet 100% helder voor mij..

    Is er een filter 1 op 1 te vervangen waarmee ik wat meer PK / koppel krijg maar waarbij ik dus geen behuizing hoef aan te passen? (Liefst een filter waarbij ik geen reinigings werkzaamheden hoef te doen, of is dat onmogelijk?)

    Zal volgende wee vrijdag het resultaat posten. Is een 1.6 ecoboost met 182pk 'flash'
     
    Leon Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina