1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Leuk om te horen. Ik verwacht wel dat je 2-3 keer moet bijstellen, bij mij was het ook niet meteen bij de eerste keer goed. Maar in ieder geval een stuk beter dan de originele afstelling.
     
  2. Nu een 3 weken de mk4 in bezit, maar het voorraam links wil niet sluiten. Inklembeveiliging denk ik. Hij sluit tot de laatste cm en dan bedenkt 'ie zich en opent bijna helemaal. Ook de schakelaar werkt niet meer om hem vanzelf te openen/sluiten (2e klik)

    Heb de dealer niet om de hoek, dus iemand een idee ?
    Heb natuurlijk de reset in het boekje al geprobeerd maar 3sec boven houden, zo ver komt het raam nog niet eens.
     
  3. Dit had ik eerst ook. Heb je ook geprobeerd om de inklembeveiliging uit te schakelen? Dit staat volgens mij ook in het boekje. Toen ik dit had gedaan werkte het raam zoals verwacht.
     
    J-P vindt dit leuk.
  4. Ja....mmm vreemd ? maar werkt nu wel weer ja, thanx ! Durf alleen de inklembeveiliging niet meer in te schakelen, maar ja. werkt dus wel weer ! Even paniek voor 30minuten :)
     
  5. Hallo, Vandaag de melding gekregen tijdens het rijden: navigatie werkt niet goed. Auto uitgezet, daarna weer aan maar krijg weer de melding. Iemand eerder deze melding gehad, en tips? Of is het een update issue? Of is het de hitte en doet ie t wellicht morgenvroeg weer :)
     
  6. Hiervoor is mijn auto vd week naar de garage geweest. GIng ook niet meer dicht, en viel dan weer bijne helemaal open. In etappes dichtdoen, en als ie er bijna is, even wachten en dan kort tikje geven op de knop, dat hielp. Zoals gezegd, wel bij deaeler geweest en ze hadden het in 5 minuten opgelost. Er was iets niet goed aangedraaid aan de binnenkant. Geen nieuwe onderdelen of iets dergelijks nodig. Dus als je in de gelegenheid bent, even gaan.
     
  7. Ik lees nu je reactie van mei, maar ik heb dit probleem precies zelfde gehad. Inmiddels de re ruit erin. Een klein pitje, en paar dagen later in ene een hele scheur. Kon niet eens op tijd nr garage gaan om pitje te repareren
     
  8. Misschien wat meer afstand houden om steenslag te voorkomen ;)

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  9. haha, als het daar aan lag stak in min hand in eigen boezem. met adaptive cruise control kom ik nie te dichtbij he ;). gewoon oech, of steentje vanuit laadbak vrachtwagen
     
  10. chips happens. Lastig dat de ruit zo snel scheurt maar dat gaat gewoon zo. Lease maatschappijen willen sterretjes vaak ook niet meer repareren. Het scheurt ondanks de reparatie toch wel uit. Geen idee waarom. Ik neem aan dat je verzekering het dekt dus alleen ongemak qua tijd. Als ik 10 jaar terug denk zag ik ook veel meer auto's met scheuren in de ruit nog rijden. Mensen zijn veeleisender geworden misschien? Alles moet perfect zijn.

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  11. Hey die olie levensduur? Is dat nou echt belangrijk? Ik vind het allemaal een beetje kul... 24k gereden, op 30k krijgt de auto zijn 1e beurt en nu is de olie levensduur 5% en begint de auto te zeuren met meldingen. Nieuwe manier om je zo vaak mogelijk naar de garage te krijgen?
     
  12. Welke motor heb je? Ik heb de 1.0 125PK 22k gelopen en zie bijgevoegde foto voor de levensduur van de olie.

    Het zou dus zomaar echt kunnen zijn dat je olie vervangen moet worden?

    EAB88312-F142-48C3-AC0E-ECD41D122C12.png
     
  13. De 1.5 aut 150pk. In het verleden heb ik dit echter nog nooit meegemaakt. In mijn vorige auto's is het altijd zo geweest dat op de onderhoudsinterval het moment is dat de olie vervangen wordt. Bij de mk4 is dit dus anders en loopt dit dus uit de pas. Waarop baseert de auto dat de olie vervangen dient te worden?

    Mijn vraag is eigenlijk: Is het nou echt zo belangrijk? Hoewel ik van techniek hou heb ik ook beetje een broertje dood van die sensoren die paniek veroorzaken om niks (lees; mijn verbranding is niet 100% optimaal en daarom laat ik de gebruiker merken dat als je nu niet stopt je het hele motorblok naar de piep helpt)
     
    Harold1 vindt dit leuk.
  14. Het heeft te maken met het gebruik van de auto. De benzinemotoren hebben nu ook een roetfilter als ik het goed heb en die regeneren ook net als bij diesels. Tijdens de regeneratie cyclus komt er benzine bij de olie door rijker lopen van de motor (dit is wat ik begrepen heb, ik kan het verkeerd hebben en dan hoor ik het graag)
     
  15. Ahh dat verklaard in ieder geval waarom af en toe het moment vebruik ineens omhoog schiet terwijl de auto stationair loopt. Dank!
     
  16. Goede kwaliteit olie is erg belangrijk voor moderne motoren. De toleranties zijn erg klein. Als je bijna tegen je beurt aanzit, kun je bij de beurt aangeven dat je de olie bij xx km al hebt laten verversen. Mogelijk doen ze dat dan niet tijdens de beurt kort erna? Olie verversen is volgens mij het duurste aan de kleine beurt. Misschien kun je overleggen met je dealer wat zij adviseren. Een beurt te vroeg uitvoeren is nooit slecht, het kost je alleen wat meer aan onderhoud.

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  17. Maar heeft hij een sensor die de kwaliteit meet ? dan zelf tussendoor ff olie verversen met de goede olie.
    Ik doe dat met de ST ook elke 6000 km, gewoon warme olie eruit zuigen met zo'n lidl pompje.
    Als het door berekening van gebruiks omstandigheden komt, zal je naar de dealer moeten.

    Maar 30k km tussen de beurten met de zelfde olie, waar maak je je druk om. ik zit op 20k tussen de beurten maar ververs zoals ik zei elke 6k.
     
  18. Interessant onderwerp. Heb zelf ook de 1.5 automaat. Heb er nu 1500km mee gereden en hij staat op 94%.
    laten we eens zeggen 1% per 250km, 4% per 1000
    24k zou dan 100 - 24x4 = 4% zijn, dus dat komt ongeveer overeen.

    Miky 22k en op 27% is geheel afwijkend, maar is ook een andere motor.

    Dit vraag ik me nu ook af. Ga ik een opzoeken/navragen.
     
  19. Lease auto, dus een beurt te vroeg uitvoeren gaat echt niet gebeuren ;) en olie zelf vervangen of bijvullen? Het mag niet eens meer!

    Toleranties zijn erg klein, dat is prima maar waar hebben we het nu echt over? Goede vraag; heeft de auto een sensor en hoe wordt dit bepaald? En waarom is dit niet afgestemd op een onderhoudsinterval? Is je rijgedrag echt van invloed?

    Waarom ik zo huiverig ben komt o.a. door een ervaring met een Citroen C4 die volledig in panic mode ging. Instructieboekje gaf aan dat ik niet verder mocht rijden en direct moest stoppen. Afgesleept naar de garage & guess what: niks aan de hand, de auto had gewoon een suboptimale verbranding.
     
  20. Als het een lease bak is , gewoon naar de dealer, laat het die maar oplossen.
    En als er extra kosten zijn die niet in de lease berekening zijn meegenomen dan gaat lease maatschappij gewoon aankloppen bij Ford.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina