1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gloednieuwe Ford Focus brandt uit in showroom.

Discussie in 'Media' gestart door JelleL, 1 mei 2019.

  1. Ja hoor daarom verspil ik aan zulke mensen mijn tijd niet meer. Geen probleem hoor.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  2. Pffff
     
    henk 68 vindt dit leuk.
  3. ik kan stulys bezorgdheid goed begruipen. ik zal dan ook idd even slikken.
    helaas is het hededaagse maatschappij gemaakt als testcentrum. product wordt uitgebracht en aan de hand van de klachten wordt het verbeterd. niet meer intern testen en dan verbeteren.
    dus ja de kans is groot dat je in het begin kinderziektes vindt. voor sommige mensen rede om nooit een nieuwe type te kopen. die wachten een jaar tot 2 voor ze er een kopen.

    zolang er niks bekend is wat er mis was en of het uniek geval 1 op de 10miljoen betreft. zal er ook geen terugroepactie komen voor checkup/reparatie.
    hou er rekening mee dat ford zelfs 5 a 7jaar na verkoop van de auto nog steeds een terugroepactie kan uitbrengen.
    dat is bij me vorige focus en met deze focus gebeurt. in beide gevallen kreeg ik een terugroepactie terwijl hij 7 jaar oud al was.

    om heel hard te zijn, er zit twee jaar garantie op alle klachten worden in die periode dan ook opgelost.
    als er idd spontaan in brand vliegt dan zal ford moeten bewijzen dat het niet door hun komt.
    jaqaur komt met eerste hybride, in de test weekend 1 persoon waar storing op de auto is gekomen.
    die gene heeft na een maand dat hij de auto had met brandende auto langs de snelweg gestaan. gevolg, kreeg een complete nieuwe auto via de garantie, ze konden niet aantonen dat het door hem komt. zelf ken ik zijn rijstijl, gaspedaal heeft daar maar 1 punten 0 en 100%gas. ongeacht warm of koud is. direct volgas de snelweg op.
    of er op die type een terugroepactie op is gekomen kan ik natuurlijk niet zeggen. al acht ik het zeer groot dat het aan zijn rijstijl ligt.
    of https://www.ad.nl/auto/tesla-onderzoekt-ontploffende-auto-china~a13236bc/

    hoe dan ook je schrikt er zeker van. de grote vraag wat de oorzaak ervan is, is dan ook de vraag.
    zat er 12volt support op de auto en zat de klem juist te vonken in de auto zelf of werd de bedrading daarvan warm. Dit is zeker goed mogelijk ivm velen dealers de verlichting aanlaten van de auto om zo mensen te trekken, en dus 12volt support erop zetten.
    wil dus niet zeggen dat ford de boosdoener was maar kan ook intern foutje zijn.
    op fabriek moeten ze het in 3 to 5minuten doen en we blijven helaas nog steeds allemaal mensen, mensen zijn geen robots dus fouten worden er helaas gemaakt
     
  4. Mannen stop toch met dat gespeculeer, er is geen oorzaak bekent.
    Dus elkaar lekker gek maken met allerlei domme opmerkingen, ga zo door zou ik zeggen. Pffffff
    Als voorbeeld bovenstaande post!
     
  5. Als iemand na dit incident voor zichzelf beslist om de auto voorlopig niet binnen te zetten is dat zijn keuze. Om hier nou een hele discussie over te voeren gaat nergens over. Laat een ieder in zijn waarde.
     
    henk 68 vindt dit leuk.
  6. Ach was er laatst niet ook een BMW die nieuw in de showroom begon te branden in breda ? Begrijp dat die auto een week in een kontainer met water gestaan heeft voor de brandweer vond dat ie geblust was
     
  7. In de showroom staan de auto's inderdaad vaak aan een stekker voor het 12v systeem. Het lijkt me waarschijnlijker dat daarmee wat mis is dan met de auto zelf.
    Overigens hebben ze inderdaad best geluk gehad daar!
     
  8. In het artikel staat toch duidelijk dat het voertuig niet aan het net was aangesloten. In het interview met de conciƫrge bleek zelfs dat de wagen op slot was met contact uitgeschakeld.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  9. En jij gelooft altijd meteen wat er in de krant staat?
     
    focusguy vindt dit leuk.
  10. Nee wel wat de eigenaar zelf op de nationale TV zegt....

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  11. En die geloof je ook gelijk op zijn blauwe ogen
    Als ik jou was dan zal ik je Focus gelijk terugbrengen want hij is niet te vertrouwen.
    Hou toch eens op man met zo negatief denken en gelijk van het slechtste uit gaan
     
    henk 68 vindt dit leuk.
  12. Hey Kees,, ik had jouw na je eerste opmerking toch wel slimmer ingeschat. Alles behalve dat blijkt nu:baeh:
    Sorry hoor moest hier echt even op reageren.
     
  13. Pfffff Spuit 11 geeft ook water
     
  14. @Kees37
    wel handig bij brand, zo'n spuit 11. sorry kon het niet laten hahaha.

    ken zo nog wel paar meer verhalen, en onder aan de streep was de boosdoener nog steeds hetzelfde. mens had een fout gemaakt.
    is dit bericht geweldig nieuws voor ford, natuurlijk niet. elk klant die tussen focus mk4 en nieuwe mazda zit te twijfelen wil dan juist eerder voor de mazda gaan.

    meeste electronica is gemaakt door valeo of bosch in het algemeen. Voor de rest is kabelboom niks meer dan plug-en-play. ken geen enkel merk dat alles in huis maakt. bugati, tesla, ferrari, lamborghini, etc. al die dure auto's zit gewoon iets in wat bij een ford ka ook op zit. een knopje of knipperlicht hendel om zo ff iets te noemen.
    wat ik hier mee wil zeggen dat ford nu erop wordt aangekeken maar een externe leverancier kan ook iets geleverd hebben dat defect is geraakt en dit als gevolg is gekomen.
    niet elke terugroepactie komt van ford zelf, maar soms van een externe leverancier die productfout gevonden heeft en opgelost wil hebben. kosten zijn dan ook voor leverancier en niet voor ford

    me mening die ik altijd heb over een engineer blijft altijd hetzelfde.
    engineer is een persoon die uitleg van monteur krijgt hoe hij zijn werk moet doen.
    oftewel op papier ziet het er zo leuk en goed uit. maar in praktijk worden ze uitgelachen door de monteur.
    natuurlijk heeft ford de auto mogelijk teruggeroepen naar fabriek en gaan ze onderzoeken hoe en wat de brand heeft veroorzaakt.
    als blijkt dat er iets niet goed is gegaan komt er idd grote terugroepactie erop.
     
  15. Eerlijk gezegd heeft mijn NIEUWE Vignale jammer genoeg zoveel elektronische problemen met NUL Ford opvolging dat ik dit met plezier zou doen :) zelfs als het advies komt van onbeschofte kereltjes zoals jij.
    Ik dacht met mijn wedervaren mensen te helpen en in mijn ellende wat steun te vinden door er een gezonde discussie over te hebben op een BELEEFDE en respectvolle manier. Het is namelijk voor niemand leuk dat een nieuwe wagen van 35k al een week stilstaat en je zelf nog geen reactie krijgt noch van Ford noch van de dealer. Dit is zeker informatie doe niet thuishoort met Focus bezitters zelfs niet als er autos uitbranden.....
    Maar wees gerust als jij de reflectie bent van Focusclub.nl ben ik hier inderdaad terecht of onterecht niet op mijn plaats en zal ik vandaag nog mijn account opheffen.

    En zoals ze in Belgiƫ zeggen.. jij mag deftig mijn Kloten kussen!

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  16. hahahahahahahah
     
  17. Doei doei!!!! :baeh::baeh:
     
    henk 68 vindt dit leuk.
  18. @stulys, zoals ik jouw in de voorstelronde zei "welkom op dit gezellige forum" blijft gewoon staan. Dat er hier en daar wat rotte appels tussen zitten wilt verder niets zeggen.
     
  19. Heb je het over jezelf @jason101
     
  20. Gaat lekker zo Kees37

    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina