1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. weer een nieuwe melding
    20190420_125106.jpg

    Nadat de auto stilstond (uit en deuren dicht) deed alles het weer.
    Software is bijgewerkt met de laatste versies (Sync 3.3 en kaarten F7)
     
    swbouman vindt dit leuk.
  2. Ik moet zeggen dat ik de clima matig vindt werken. Zit er steeds aan te draaien en ben dit niet gewend vanuit onder ander Passat, V50 en V70. Instellen op 21 graden en altijd goed.

    Verder vind ik de 3 standen voor ventilatie ook wat onzin. Heb ik nooit gehad en ook nooit gemist. De andere systemen regelden zich altijd perfect, nu moet je ook hier weer bedienen.
    Volgens mij is het bedoeld om de maximale blaassnelheid te beperken, maar dit is niet het geval. Zodra je hem op een lagere stand zet gaat hij ook langzamer draaien bij gelijk ingestelde temperatuur.

    Kortom, hele fijne auto maar klimaatbeheersing matig.
     
  3. Dit probleem had ik ook. De dealer heeft nieuwe software geïnstalleerd en de sensoren van de climate control opnieuw ingelezen. Bij mij was hierop het probleem verholpen.
     
  4. Dat had ik op me Fiesta MK8 ook en mis ik wel op de Focus MK3.2
     
  5. Hier ook niet te spreken over climate. Alleen op handmatig zetten en dan op max AC en recirculatie heeft het gewenste resultaat.

    Op automatisch stand 3 op 16 graden of zelf Lo geeft bij mij absoluut niet het resultaat wat ik van Clima gewend ben. (Ben gewend wanneer op Lo dat het ook echt ijskoud wordt in de auto)

    Heb het serieus gewoon nog warm.
     
  6. Dan zou dat toch echt met een update te maken moeten hebben denk ik. Ik heb automatisch altijd op stand 2 staan en 20 graden. Nooit last dat het te warm is. Vaak vind ik het nog te koud worden zelfs
     
  7. #587 Michel Oldenzeel, 22 apr 2019
    Laatst bewerkt: 22 apr 2019
    Die snap ik niet? Automatisch op stand 2? Je zet hem op een stand of automatisch, toch? Overigens gisteren pas voor het eerst de AC geprobeerd. Stond op 20 graden en heb de roosters de andere kant op moeten zetten omdat mijn hand te koud werd. Lijkt het prima te doen dus ;-)

    Edit, even snel boekje gelezen. Nu snap ik het, auto kan je ook op 3 standen zetten. Vreemd, das nieuw voor me :-). Maar koud wordt ie in ieder geval.
     
  8. Ik zet hem altijd op 2 idd.

    En koud word die zeker!
     
  9. Ik heb echter nog geen enkele update laten doen. Niet voor motormanagement en niet voor de airco. Blijkbaar zit er toch verschil in. Volgens Etis is de mijn in augustus gebouwd, 1 van de eerste lijkt me.
     
    rborst vindt dit leuk.
  10. Temperatuur naar beneden aanpassen bij een automatische airco om sneller te koelen lijkt mij niet de juiste handelswijze en zou ook geen verschil mogen maken tav de snelheid van afkoelen.

    De automatische airco hoort gewoon aan de slag te gaan om de auto af te koelen/op te warmen naar de temperatuur die jij ingesteld hebt omdat je die het prettigst vindt. Al naar gelang de modus (laag/middel/hoog) die je mbv het knopje 'Auto' hebt ingesteld gaat dit vlotter dan wel langzamer. Alleen handmatig de ventilator nog hoger zetten zou evt verschil kunnen maken als het afkoelen je te langzaam gaat. Als je de airco kouder zet dan je normaal prettig vindt moet 'ie gewoon langer werken om een temperatuur te bereiken die jij eigenlijk niet prettig vindt. Zonde van de energie imho.
     
  11. Zo was het niet op mijn vorige Focus mk3 Titanium. Waneer je de temperatuur hoger of lager zette dan zorgde climate control er voor dat de temperatuur zo snel mogelijk werdt behaald. Hierdoor kon het voorkomen dat de ventilatoren soms als een gek gingen blazen en naarmate de temperatuur werdt behaald de ventilatoren weer langzamer gingen draaien.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. En toch is dat hoe veel thermostaat gestuurde koeling of verwarming werkt. Bijvoorbeeld een cv installatie thuis. Zet je de gewenste temperatuur 1 graad hoger dan de huidige temperatuur, dan stookt de ketel rustig en wordt de opwarming geleidelijk gedaan. Zet je de temperatuur 5 graden hoger dan gaat de ketel maximaal stoken en is dezelfde verhoging van 1 graad veel eerder bereikt. Dit kost meer energie en is vaak oncomfortabeler omdat je het verschil in temperatuur veel duidelijker ervaart.

    Als de auto simpelweg niet koel wordt, dus de ingestelde temperatuur niet bereikt, is er wat mis. Dan gewoon naar de garage gaan.

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  13. #593 strui901, 24 apr 2019
    Laatst bewerkt: 24 apr 2019
    Ik ga de dealer vragen om de software aan te passen.

    Toevallig las ik een stuk op Autoweek (column van Bas van Putten) waarin hij ook klaagt over de werking van de moderne clima's. Wat hij beschrijft ervaar ik precies. Zit geen gang in het systeem om de temperatuur zo snel mogelijk op de gewenste waarde te krijgen. Zet hem nu bij de start een tijdje op maxAC en daarna op 19,5 graden voor een goed klimaat waarbij de auto stand op 3 staat. Heel bijzonder. Deed ik dit in mijn Volvo's dan vroor mijn p#k er af
     
    lfah2000 vindt dit leuk.
  14. Dit zal alles met eco instellingen te maken hebben. De CO2 uitstoot moet beperkt worden en dan krijg je dit soort dingen.
    Of zou het ook met de laatste generatie koudemiddelen te maken kunnen hebben? Ik weet niet hoe effectief de nieuwe middelen zijn ten opzichte van de oudere middelen.
     
  15. @rborst, @GekkeHenkie : Dank, zo had ik het nog niet bekeken. Zelf heb ik nooit de behoefte de airco veel kouder te zetten als het warm is, gebruik dan wel vaak de recirculatie zoals eerder gemeld. Dan wordt het snel genoeg koel naar mijn smaak. Maar ik zal niet meer mensen de les gaan lezen als ze wel die airco een x-aantal graden omlaag doen ;)

    Bij mij doet de airco het vooralsnog naar behoren met het warmere weer van de laatste dagen, en ondanks het panoramadak. Toch denk ik dat 'ie bij mij ook wel een calibratie oid zou kunnen gebruiken, maar dat valt mij eerder op bij kouder weer. Om het een beetje behaaglijk te krijgen moet 'ie op 22 graden waar in mijn vorige auto 21 volstond, en dan nog ervoer ik regelmatig kille luchtstromen en begon ik me af te vragen of de deuren wel goed afsloten. Maar dat lijkt allemaal prima in orde.
     
    strui901 vindt dit leuk.
  16. Ik merkte dat mijn smartphone echt bloedheet word aan de achterkant waar die op de wireless charger ligt. Ook laad ie heel langzaam op. Mensen hier die het zelfde ervaren?
     
  17. Ik heb een nieuw probleem.
    Tijdens de opstart van het sync 3 krijg ik de volgende melding:
    upload_2019-4-29_20-52-46.jpeg

    Ik heb de standaard verbinding met thuis al eens afgesloten en opnieuw geconnect maar de melding blijft.

    Wat verder opvalt is dat ik de live traffic niet actief krijg:
    upload_2019-4-29_20-54-18.jpeg

    In de app krijg ik de volgende foutmelding:
    upload_2019-4-29_20-55-51.png

    Ik zit dus in een cirkeltje. Is er weer een probleem met mijn modem?
    Wie heeft een oplossing? Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd is een complete reset........
     

  18. Probeer een stukje te rijden met je telefoon als hotspot aan. Ik heb deze melding ook een keer gehad nadat ik dat gedaan had was de melding weg
     
  19. Dat scherm had ik van de week ook. Een stuk gereden geconnect op de hotspot van mijn mobiel maar dat hielp niet. Wi-Fi uitgezet en geen melding meer :-).
     

Deel Deze Pagina