Die van mij is 2016 en zou ook moeten kunnen, ga binnenkort er met Lars achter komen of het daadwerkelijk werkt.
Er is voor ieder modeljaar een andere software versie. Meestal met grote verschillen tov de anderen, maar bij de focus 3.2 zijn ze iets minder groot. De stuurapparaten zijn in ieder geval hetzelfde. Dus als je het aandurft mag je langskomen , maar garantie vooraf heb je niet.
Goh, nooit geweten dat daar verschil in zou zitten. Maargoed, waar zit je? en je bedoelt de garantie dat ie de nieuwe software oppakt neem ik aan? niet dat dalijk m'n auto niet meer kan rijden ofzo haha.
Het is al rond de 2 uur rijden en als je dan in de file komt wordt je er niet vrolijk van. Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
in het weekend met mooi weer is het ook niet alles. veel recreatie verkeer die richting Ommen of Hardenberg gaan.
Ben benieuwd of het ook gaat lukken op die van 2016.....ik blijf het even volgen, want die van ons is van april 2016. Geen idee wat de voorwaarden moeten zijn om het te laten lukken op een 2016?? software type? en kan je dat vooraf zelf uitlezen met bv een ELM? Want ik heb hier nog een WiFi ELM327 liggen
Ik ben de eerste week van juli (1 t/m 5) in Dalen, dus misschien kunnen we dan wat afspreken in de avond?
Ik heb dus pas (Jan 2019) mijn eerste Ford Focus, een Ecoboost 1.0, 125PK ST-line. Hiervoor had ik een Golfie 1.4 122PK en die vond ik eerlijk gezegd een stuk feller. De Focus is, zelf in "sport stand" een stuk slomer dan de Golf. Ook zit ik, zeker in zijn 1ste en 2de versnelling, snel aan de begrenzer... en dan stokt/happert de motor vrij abrupt. Dus lekker vlot/sportief schakelen zit er dan niet in. Nou zat ik er aan te denken om de motor via EQ performance te laten pimpen naar een leuke 150+ PK ... Maar is de 125PK gewoon niet de max voor dit motortje?... het blijft natuurlijk maar een 1.0. Is het niet schadelijk als ze hem opkrikken naar een 150+ PK en een kleine 250NM koppel? Of kan hij dat best aan? Nou zag ik in dit topic ook iets over een standaard 140PK upgrade?? Hoe werkt dat dan? Kan ik daar bij mijn garage voor aankloppen? Dat zou dan mijn voorkeur hebben uiteraard, dan hou ik daar de garantie. Ik heb echt 0 ervaring met auto's pimpen.... geef me een computer en ik haal het onderste uit de kan, maar een auto... echt 2 linker handen Dus enige hulp/advies wordt gewaardeerd Thnx
Ik kom van een Passat 1.4TSi 122pk.....alleen die heeft al standaard 210Nm, en de Focus 1.0i 125pk heeft "maar" standaard 170Nm met een boost bij volgas naar 200Nm.....dat verschil merk je nu. Ik had dan nog eens de Passat laten tunen naar 150pk en 270Nm....maar wel bij 1407kg en een DSG7 erachter, en dan vind ik onze Focus met "maar" 125pk/170Nm vlotter dan de Passat, alleen bij het doortrekken mis je wel degelijk het koppel en de pk's.....dus daar gaat sowieso wat aan gebeuren voordat we op vakantie gaan
Er zijn meerdere topics over het chippen van de 1.0. Je kan er dan ong. 145-150 pk en 240 NM uit halen bij de meeste chiptuners. De zes-bak zou het aan moeten kunnen. Ik kan me best voorstellen dat je nieuwe focus nu nog een beetje slomig is, je hebt hem net en alles moet nog inrijden. Ik kan me ook best voorstellen dat dat softwarematig een beetje is teruggeschroefd vanuit Ford, puur uit veiligheid. Dat bijvoorbeeld na 1000 of 1500 km die beveiliging eraf gaat.
Ik zit nu op de 3500KM, dus het slomerige zou er dan wel uit moeten zijn. Maar idd, ik zit dus te denken om die tuning te laten doen... valt qua kosten erg mee (kleine 400 euro) en het is geen motorische aanpassing dus de garage gaat dan ook niet zeuren over garantie enzo (is mij verteld). Zeker als ook het koppel zo omhoog gata, lijkt me dat een groot verschil. Dus als het motortechnisch geen problemen zou opleveren, dan denk ik dat ik mijn wederhelft even lief aan ga kijken en dan ga ik dit maar es inplannen.