1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Primeur! Dit is de nieuwe Ford Focus

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 2 apr 2018.

  1. Het is een wat anoniemer ontwerp dan de Focus 3. Ik ben er ook nog niet heel kapot van.
    Niet lelijk maar ook niet dat ik hem erg mooi vind. Precies hetzelfde als met de Koreaanse auto's die dan vaak meer value Ford money bieden. Zelfs de Japanse merken hebben excentriekere ontwerpen dan veel Europeanen nu.
    Wat zou een reden zijn om een Focus 4 te kopen/leasen ten opzichte van een Kia Ceed bijvoorbeeld of volgend jaar de nieuwe Toyota Corolla?
     
  2. Ik vind de MK4 niet anoniemer dan de MK 3. Vooral na de facelift is de MK3 redelijk anoniem geworden naar mijn mening. Denk dat dit een bewuste keus was van Ford omdat heel veel mensen de MK3, en dan vooral de grille, niet mooi vonden. De Japanse merken zijn excentrieker, echter zie je die nu zoveel rijden?
     
  3. En ik vind de nieuwe focus juist top, ik vind dat excentrieke zoals toyota echt lelijk. Maargoed dat iedereen zijn eigen smaak heeft.
     
  4. Ik zeg ook niet dat excentriek gelijk staat aan mooier. Maar een MK3, zeker met de Titanium grille valt toch veel meel op.
    De mk4 zal voor mij zeker een optie zijn als ik een nieuwe auto uit mag gaan zoeken van de baas maar dan moet het totaalplaatje wel goed zijn. Ford zet zichzelf voor mij al op achterstand door de slechtere vormgeving van de kofferbak bij de wagon (dubbele bodem neemt effectieve ruimte weg).
    Primair wil ik een ruime, goed rijdende en vooral comfortabele auto om 60.000km per jaar mee te rijden. De MK3 is daar erg goed in geslaagd ondanks dat deze al een relatief kleine kofferbak heeft ten opzichte van de concurrentie.
     
  5. Ik ben het wel met @jason101 eens. Gezien de reacties op veel Ford forums wordt de Focus 4 niet heel goed ontvangen.

    Toen de Focus 2 en later de Focus 3 werden geïntroduceerd was het design weliswaar totaal anders als van hun voorgangers waar veel mensen (waaronder ik zelf) erg aan moesten wennen. De Focus 2 en Focus 3 waren echter wel enorm onderscheidend t.o.v. de concurrentie. Dit is bij de Focus 4 absoluut niet meer het geval. Zet een Focus 4 naast een Kia Ceed, haal de logo's van beide auto's af en ik schat zo in dat de meeste mensen niet kunnen vertellen wat het merk is van beide auto's. Vooral in de UK waar Ford van oudsher een groot marktaandeel had heeft Ford de laatste jaren een behoorlijk deel van dit marktaandeel in moeten leveren. Vooral de koreaanse merken hebben hier van geprofiteerd.


    Persoonlijk spreekt de Focus 4 mij totaal niet aan. Zowel het design van het interieur als het exterieur kunnen mij tot op heden niet bekoren. Daarnaast vind ik dat de technische veranderingen aan de 1.0 ECOboost om deze (nog) schoner en zuiniger te maken (cilinderuitschakeling, roetfilter, distributieketting i.p.v. wetbelt, andere cilinderkop, andere turbo, etc.) ertoe hebben geleid dat de motor minder mooi loopt en lawaaieriger is als voorheen. Persoonlijk vind ik dit een achteruitgang. Daarnaast vind ik het toepassen van een torsie as op de Hatchback modellen met 1.0 ECOboost en 1.5 TDCI motoren geen verbetering. Waarom heeft de Wagon ook bij deze motortypes standaard de (duurdere) multilink wielophanging terwijl de Hatchback met dezelfde motor het moet doen met de torsie as. Dit is naar mijn mening puur een centenkwestie. De Torsie as is simpelweg een paar tientjes goedkoper te produceren als de multilink wielophanging.

    Tevens vind ik de Focus 4 enorm duur geworden. Wanneer ik de Focus 4 configureer met dezelfde opties als mijn huidige Focus 3 is deze bijna €10.000,- duurder als mijn Focus 3 in 2013 nieuw heeft gekost.
     
  6. Betreft de grill vind ik die van de mk3.1 mooier dan die zogenaamde "aston martin"
    grill van de mk3.2.

    Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
     
  7. #747 Davendre, 21 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2018
    ...
     
  8. Je moet dan ook nog het verschil in Co2 uitstoot meenemen. De MK4 is gestest met WLTP.
     
  9. Mk4 is één van de eerste auto's geweest in dit segment die volgens de WLTP is getest. Daarom zijn de energielabels en de prijs wat scheef geweest ten opzichte van veel andere auto's.
     
  10. Op de website van Ford is bij de configurator eindelijk de 1.5 toegevoegd. In de 150 pk variant bij de st line helaas alleen (nog) maar als automaat ipv 6-bak :frusty: (tenzij je een titanium wil dan ie er wel als 6 bak :? ). De 182 pk is er wel als 6-bak.
     
  11. Vreemde keuzes dus. Misschien de WLTP goedkeuring nog niet rond voor alle combinaties?
    Je zou toch wel verwachten dat je zowel de automaat als de handbak kan kiezen.
     
  12. En als je de 182 pk variant kiest kan je ook geen keuze maken voor het design pack met de Spoiler en de 18" velgeb
     
  13. Is wel leverbaar hoor, staat namelijk wel in de prijslijst (itt combinatie 150 pk st line en handbak) alleen is de configurator echt half werk, geen enkel ander merkt heeft dit m.i. zo slecht voor elkaar, jammer.
     
  14. dit zou een reden kunnen zijn;
     
    meeder vindt dit leuk.
  15. Zo zie je maar dat smaken verschillen...,vindt juist dat de 3.1 een "beugel bekkie "heeft ,vindt de voorkant van de 3.2 juist weer wat strakker en mooier.:D
     
    StephenV vindt dit leuk.
  16. Al iemand met de 1.5 (3 cylinder) gereden?
    Vorig bericht is ten onder gegaan door de wel of niet mooi discussie.
    (is persoonlijk en kom je nooit uit)
     
  17. Ik vind de neus van de 3.1 ook mooier. De 3.2 vind ik ‘braver’.
     
  18. Dat is juist het leukste op een forum dat iedereen lekker vrijuit zijn mening kan geven en het zijn inderdaad allemaal persoonlijke meningen maar wat is daar mis mee???
     
  19. Helaas nog niet, ben ook wel benieuwd naar de ervaringen hiermee!
     

Deel Deze Pagina