1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

McGyver's Black Beast

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door McGyver, 6 nov 2015.

  1. Bij mijn vorige auto heb ik dit door Lars (@dutchguy) en Marco (@Marco Morello) laten doen. Deze keer heb ik laten doen door een bevriende monteur die gek is van Volvo. Hij heeft afgelopen jaar meer zaken aan mijn auto vervangen (remmen, schokdempers, achteraslager, achterveren).
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. Lars heeft het te druk :grin:

    Lekker bezig Roelard. Overigens heeft mijn FX ook een donkere achtergrond. Stuk beter.
     
    langen vindt dit leuk.
  3. Naast een zwarte achtergrond van de tellerunit heb ik nu ook een zwarte achtergrond op de NX.
    Het hele interieur is zwart, dus dat staat mooi. 20180720_212249.jpg 20180720_212302.jpg
     
    rs2000 en Dark Angel vinden dit leuk.
  4. heel netjes Roelard :thumbup:
     
  5. #485 McGyver, 5 aug 2018
    Laatst bewerkt: 5 aug 2018
    Na de vakantie is het tijd voor een nieuwe accu. Afgelopen week hebben de deuren de hele middag open gestaan bij het inpakken van de auto. De volgende ochtend, met de caravan er al achter, krijg ik gelijk bij het op het contact zetten van de auto de melding 'lage accu spanning'. Met nog maak 10V in de accu wil de startmotor niet ronddraaien. :nocheer:
    Na een telefoontje aan de ANWB loopt het torretje 20 minuten later wel!
    Het was dit jaar al de 2 maal dat de auto na een paar korte ritjes en/of lang open staan niet wil starten.
    Na 1300km zit er voorlopig weer genoeg prik in. ;)

    Een andere upgrade zal een grotere oliekoeler worden. De oliekoeler van de RS2 of D5 is een eenvoudige swap.
    Onderweg naar mijn vakantiebestemming heb ik gemerkt dat temperaturen van 35 tot zelfs 42 graden icm met de airco aan en een caravan aan de trekhaak, kunnen zorgen voor hoge motor/koelwater temperaturen. Het maximale wat op het display heeft gestaan is 114°C (rijdend op benzine ipv LPG).
     
  6. Even koppie erbij dus mbt de accu.

    Hoe haal je onder het rijden de gegevens op ? OBD bluetooth en een app ?
     
  7. #487 McGyver, 5 aug 2018
    Laatst bewerkt: 6 aug 2018
    2 posts (#483) naar boven staat een foto van mijn tellerunit. In deze unit zit (Russische) custom software, die een aantal extra functies heeft zoals motor/koelwater temperatuur.
     
    Tigershark en gerardTDCI vinden dit leuk.
  8. Ik zie het inderdaad. Handige jongens die Russen
     
    McGyver vindt dit leuk.
  9. 114° valt nog genoeg mee. Een probleem heb je pas vanaf 140°.
     
  10. Het hoogste wat ik heb gezien met 38gr buiten en de airco vol open, is 101gr van het koelwater.
    Waarbij het normaal rond de 88/90gr zit.
    (Ook vol bepakt en caravan erachter)

    Vind het zelf niet heel bijzonder. Heb geen vermogens verlies vernomen ofzo, de diesel tokkelt vrolijk met 100km/h de berg op [emoji41]
     
  11. Maar ik heb het over olietemperatuur, Freddie, dat is wezenlijk anders.
     
  12. En wij over het koelwater [emoji6]. Wij kunnen de olie temp niet aflezen namelijk. Zit geen sensor voor in.

    De waarde die we kunnen aflezen in onze teller doormiddel van de nieuwe costum firmware is de koelwatertemp (helaas)
    Had mooi geweest als dit de olie temp was maar dit is niet zo.
     
  13. Ik denk dat een diesel ook niet zo heet zal worden als een benzine auto, LPG zal de temperatuur nog verder doen oplopen lijkt me ?

    Wel een leuke feature, bij de Focus moet je al met een dongle zitten klooien waardoor het klepje niet dicht kan. Of je moet het klepje verwijderen.
     
  14. #495 McGyver, 7 aug 2018
    Laatst bewerkt: 8 aug 2018
    Het werd toch iets eerder! De laatste 2 dagen sloeg de auto moeilijk aan. Het voltage stond bij het starten onder de 12V. Daarom heb ik vanmiddag bij een automaterialenzaak een nieuwe accu gekocht. Van te voren had ik al even gekeken wel type ik moest hebben en laat nou precies dat type (E38 van Varta) boven op de stapel staan.
    De accu achter in de auto gezet en daarna boodschappen gedaan. Bij terugkomst bij de auto stond het voltage onder de 11, dus auto sloeg niet aan. Tsja dan zit er niets anders op dan op de parkeerplaats van de supermarkt de accu te vervangen. Gelukkig nog geen 5 minuten werk!
    20180807_223216.jpg
    De accu die eruit komt is volgens mij nog de originele. Deze maand is de auto 10 jaar oud, dus het zat er aan te komen
     
    rs2000 vindt dit leuk.
  15. Lekker boodschappen doen [emoji963]️.

    Heeft jouw Mondeo ook een BMS (Battery Monitoring System) zoals bij de Focus MK3 dat je moet resetten bij het plaatsen van een nieuwe accu?
     
  16. hoop niet dat je teveel diepvries boodschappen had gedaan, waren die ook alvast ontdooit :D
     
  17. Geen idee. Mijn auto is wel iets ouder dan de Mk3. Tot op heden heb ik nog geen problemen ondervonden.

    Ik Frankrijk neem ik altijd een koeltas mee als ik boodschappen ga doen.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  18. Afgelopen woensdag heb ik de auto naar de dealer gebracht voor de jaarlijkse APK. Wat denk je AFKEUR! Vanwege te donkere (verchroomde) lampjes in de zijscherm knippers en een gescheurde reflector in de achterbumper.:|
    Gelukkig geen grote of dure reparaties, die heb ik afgelopen jaar al veel preventief gedaan. Maar nu heeft de dealer de reflector niet op voorraad en ben ik de auto volgende week weer een dag kwijt, vanwege de mogelijke steekproef. :(
     
  19. gescheurde reflector?
    dat valt bij mij wel in de categorie mieren n**ken hoor.
     

Deel Deze Pagina