1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Openluchtfilter ST250

Discussie in 'Performance' gestart door Don ST, 12 sep 2018.

  1. hoi, na mijn voorstelronde dan ook hier maar even de volgende vraag:

    Ik zoek voor mijn Focus ST250 wagon een open luchtfilter. Ik zie diverse staan op internet. Zie ook een “kit” van K&N staan.

    Wat raden jullie aan en wat als ik alleen het filter zou veranderen i.p.v. een coldair intake ?

    Ik wil dit ivm dat hij wat meer aanzuigt qua geluid en sissen van de turbo en voor eventuele chiptuning later

    Gr Don
     
  2. #2 Bouwjaar78, 12 sep 2018
    Laatst bewerkt: 12 sep 2018
    Hallo Don
    Ik heb de k en n set sinds juni erin gedaan en ben er erg goed over te spreken geluid is echt veel beter dan standaard en je hoort de turbo veel beter auto pakt ook beter op het gas
    Maar omdat ik de auto nu heb laten tunen ga ik nu een injen coldair intake erop plaatsen die geeft nog meer geluid
    Als je evt interesse heb in de k en n set ik heb hem nog helemaal compleet inclusief doos ik heb alleen nooit het kleine dopje gehad wat je evt nog in het filter kan plaatsen maar dat ga je toch niet gebruiken ik verkoop hem voor 120€ Vanaf aanstaande zaterdag beschikbaar ik zet hem straks met foto’s op het forum.
    Mvg Patrick.
     
  3. Hoi Patrick.

    Is dat alleen het filter of ook die K&N box er omheen?

    Gr Don

     
  4. #4 Bouwjaar78, 12 sep 2018
    Laatst bewerkt: 12 sep 2018
    Hallo Don
    Het is geen box van k en n maar er zit alleen een deksel bij van k en n zo word de set ook verkocht er is nog geen 4000 km mee gereden met de filter
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Je kan ook een k&n filter in de luchtbox leggen, en dan zonder deksel van de box rijden. Wel iets meer warme lucht maar wel het geluid. Ik heb later de k&n typhoon genomen. Erg blij mee
     
  6. In een ander topic werd dit juist afgeraden toen ik het vroeg.
     
  7. Nooit met deksel eraf rijden, vervangingsfilter zit dan niet goed vast (deze wordt geklemd door het deksel). Door bewegingen van de motor kan deze los schieten
     
  8. Daar zijn oplossingen voor, het gaat mij er om dat ik op een simpele manier wat meer lucht er in krijg. Filter kan je vastzetten. Deksel kan je verwerken door openingen er in te maken. Wil alleen eerst testen of het nut heeft voordat ik ergens met een dremel op los ga.
     
  9. hm bij mij bleef hij prima zitten, rs deksel kan je ook nemen, maar dat dempte behoorlijk geluid nog steeds
     
  10. En merk je verschil?

    Past de deksel van de RS gewoon op de onderkant van een 1.0 125pk?
     
  11. #12 marco170, 15 sep 2018
    Laatst bewerkt: 15 sep 2018
  12. Het deksel van het RS luchtfilterhuis past prima op de luchtfilterhuizen van alle Focus 3 motortypes. Met wat aanpassingen is zelfs het complete RS luchtfilterhuis in combinatie met de extra RS luchtaanzuigslang te plaatsen.


    Zelf rij ik al geruime tijd met een RS luchtfilterhuis in combinatie met een K&N E9289 filter op mijn 1.0 ECOboost. Naast dat het RS filterhuis aan de bovenzijde open is rij ik ook zonder de verwijderbare dop in het filter. Hierbij is het aanzuiggeluid mooi aanwezig maar zeker niet overdreven (de turbo dempt het aanzuiggeluid aanzienlijk). Wat mij betreft is deze combinatie een aanrader.
     
  13. 31A73112-E189-4A39-ADDD-6F7ACBEAA8BE.jpeg


    Mijn filtertje : )
     
  14. Vandaag zonder deksel rond gereden. Vele malen beter. Dus ga de deksel maar eens bewerken en een gatenkaas van maken. Of kijken of ik ergens een goedkope deksel van een RS kan vinden.
     
  15. 9DC51A2A-6B87-4A2E-8909-3726CCABD3A2.jpeg Mijn filtertje
     
  16. Welk filter heb je dan?
     
  17. Bij de 1.0 heeft t totaal geen effect vind ik, bijna geen extra geluid en niks in de performance, bij de dikkere motoren weer wel
     
  18. Ja gewoon eraf laten en filter vastzetten
     
  19. Pipercross
     

Deel Deze Pagina