1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Bedankt voor alles!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door R.Zwiers, 4 apr 2017.

Tags:
  1. Thx mannen.

    Vandaag weer een succes.

    Sensor voor de ABS kwam binnen.
    [​IMG]
    Nou dacht ik laat ik hem eens doormeten en vergelijken met de andere.
    Maar ik begin steeds meer te twijfelen in die multimeter. Tijd voor een nieuwe haha.
    Uit eindelijk meete ik op de oude sensor 535 mOhm en op de nieuwe 545 mOhm. Maar of die waardes nou kloppen..

    Dus dan maar try and error. De bedrading ook direct maar even door gemeten. Die was nog goed.
    [​IMG]
    Ook weer even grappig heb je een tig polige stekker. En wordt er maar één gebruikt.. haha dus... Zouden er vast nog een hele boel opties beschikbaar zijn voor dit type auto.

    Had nog iets proberen te meten toen de sensor weer in het wiel zat en dan t wiel draaien. Maar meet niks. (multimeter??)

    Ik was een beetje bang dat t die ring was..

    Maar ja toch maar gewoon t wiel dr op. Starten. wegrijden en....

    [​IMG]
    Lampje is weg gegaan na een 100 m rijden ! Yes :D ( Deze foto is gemaakt op een eigen weg)

    De laptop er nog even aan gehad met Forscan. De dtc staan er nog wel in maar ik wil nog niet zo maar alles gaan resetten. Ben nog niet helemaal wijs in dat programma.. Je kan dr wel een hele hoop mee, maar wat ontregeld de boel en wat niet.

    Maar hoe dan ook Succes!
     
  2. Vandaag de laatste hand aan het puma inlaat gelegd. Nylon busje laten draaien voor de MAP sensor. Als gegoten, beetje vaseline en zit mooi strak, dus de o-ring sluit goed af. Ik twijfel om de nylon ring nog even met vloeibare pakking in het spruitstuk te plakken. Hij ging dr met behulp van wat wd 40 redelijk strak in. Dus zal dat goed genoeg afsluiten?
    [​IMG][​IMG]

    En dan komt die zo.
    [​IMG]
    Alleen nog een borging verzinnen. Daar kwam het eerste idee met het plaatje van pas.
    [​IMG]
    Niet zo netjes, maarja gammel werkbankje, botte zagen en vijlen. Maar it will do.
    En het eind product.
    [​IMG]
    Ooh en vandaag kwam de oplossing voor het APK kat probleem ook binnen.
    [​IMG]
    200 cell euro 5 norm race kat :D Nu nog even in elkaar lassen. En een gassen test laten doen of die goed is.
     
  3. Vandaag bezig geweest met het puma in laat spruitstuk.

    Eerst maar eens kijken of het uberhaupt past.

    [​IMG]
    Eerst t origineel er af.
    En nu maar eens passen.
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    In eerste instantie leek het niet netjes te passen..
    Aluwel ik het wel veel beter vind staan zon aluminium inlaat :O

    Maar wel even verder gekeken hoe het uit komt met t gasklephuis.

    [​IMG]
    Dat lijkt ook wel te passen. Nog even iets verzinnen om die buis aan het gasklephuis te monteren. Zit te denken om de originele buis een stukje af te zaken en die er tussen te zetten. De aansluiting aan het gasklephuis zeg maar.

    Maar.. Na het er weer af te bouten kwamen we er achter. Dat de ophang punten op de motor precies over een komen met die van het inlaatspruitstuk.
    [​IMG]

    Toen nog eens het spruitstuk gemonteerd op deze 3 bout gaten in het blok. En dat past precies! :D
    Ik denk dat dit dus komt omdat de blokken van de focus mk 2.1 1.6 en de puma 1.7 het zelfde zijn(denk ik?). En dat het verschil hem in de kop zit. Of het is gewoon pure toeval. Het enige wat er nu moet gebeuren is dat er een aluminium spacer moet worden gemaakt die de de ruimte tussen de kop en het inlaat te over bruggen. Wat 4mm is. Samen met de pakkingen moet dat allemaal goed passen. Die ga ik dus even maken. Ben zelf wel erg blij dat die gaten dus precies over een komen met de ophang gaten van het spruitstuk. Zodat die niet alleen op de kop hangt.

    [​IMG]
    Even ter verduidelijking de onderste 3 gaten voor de bouten die je hier kan zien. Die passen dus precies met de 3 op het blok.


    Voor de fuel rail moet ik even 2 beugeltjes maken zodat ik die ook vast kan zetten. Deze zit op het originele spruitstuk in de flens geschroefd. Maar deze gaten zitten niet. Maar daar valt wel een mouw aan te passen.

    Nog even een impressie foto.

    [​IMG]

    Het heeft wel wat toch :D
     
  4. Vandaag bezig geweest met het maken van een beugeltje voor de oil catch can.
    Voor mij was dit toch de beste/mooiste positie.
    [​IMG] [​IMG]
    Hangt die overal vrij van.
    [​IMG] [​IMG]
    Ik hoorde in een filmpje van mighty car mods dat het helpt als je er iets in doet dat helpt de olie te vangen uit de dampen. Vandaar de staalspons. Ik vond dat best logisch klinken. Dus we gaan het zien. Ik kan altijd nog een buisje maken zodat de inlaat op de bodem van de catch can komt, maar eerst maar eens kijken hoe dit werkt.

    [​IMG]
    Beugeltje doorgelast en mooi geslepen. Ook even een lakje verf.
    En het ziet er dan zo uit.
    [​IMG]
    En op zn plekkie.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Op het laatst nog even besloten de deksel 1 gat te draaien. Zodat di niet bij die stekker zit.
    Voor de kleppendeksel ontluchting zit ik nog even in dubio. Ik heb zon klein POD filtertje besteld 12mm. Of ik verbind hem ook aan de inlaat van de catch can samen met de carterontluchting via een t-stuk (die heb ik ook nog).
     
    John_mk2_RS vindt dit leuk.
  5. Waarom heb je gekozen voor een Oil Catch Can als ik vragen mag? Mijn BMW heeft er ook eentje omdat de blokken nogal probleem hebben met olieophoping maar dat had ik bij Ford nog niet eerder gelezen. Er komt niet veel uit bij mij trouwens...

    [​IMG]
     
  6. Ik heb die oil catch can dr tussen gezet om mn inlaat schoner te houden. De kosten zijn het niet en het staat wel tof onder de motorkap. Als ik de originele inlaat van mn auto zie, als ik de inlaat poorten en de kleppen zien in de kop zie ik dat er toch niet al te schone lucht wordt aan gezogen. Daarnaast. Alle beetjes helpen toch? Ik verwacht ook niet dat je dr liters mee opvangt. Dat zou niet best zijn.

    Vandaag het opvul plaatje gemaakt. 4mm dik.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Icm de pakkingen zou de inlaat nu netjes tegen het de kop moeten komen.

    Nu dit plaatje gemaakt ben ik ook nog wel van plan om een inlaat te maken met 4 aparte throttel bodys. Maar alles op zn tijd.
    Eerst maar eens kijken hoe dit werkt.
     
  7. En direct even een extra pakking gemaakt.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Toch handig om een hoop materiaal en gereedschap te hebben van mn brommer sleutel projecten.
     
  8. Vandaag mijn focus ingeruild voor deze dame..
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    Een heuse Ferrari Modena 360 even van wiki.

    Afmetingen
    • Lengte: 4477 mm
    • Breedte: 1922 mm
    • Hoogte: 1214 mm
    • Wielbasis: 2600 mm
    • Spoorbreedte voor: 1669 mm
    • Spoorbreedte achter: 1617 mm
    • Leeg gewicht: 1400 kg
    • Gewichtsverdeling: 43/57% voor/achter
    • Tankgrootte: 95 l
    Motor
    • Cilinders: In 90° opgestelde V8
    • Boring X Slag: 85 X 79 mm
    • inhoud: 3586 cc
    • Maximumvermogen: 294 kW (400 pk) @ 8.500 tr/min
    • Maximum koppel: 372 Nm @ 4.750 tr/min
    Prestaties
    • 0-100 km/u: 4.3 sec.
    • 0-160 km/u: 9.0 sec.
    • Topsnelheid: 295 km/h
    1 woord, fantastisch. Ik had nooit verwacht dat het zon ervaring zou zijn om eens in zon soort auto te mogen rijden.
    Het geweld wat je ervaart als je daar het gas eens in trapt is toch wel echt geweld-ig.

    Dat is wel weer eens voor herhaling vatbaar.
     
  9. Ja dan gaat de Focus wel tegenvallen bij het optrekken :P
    Leuke ervaring!
     
  10. Top, lijkt me ook wel een keer leuk om te doen :thumbup:
     
    Duje vindt dit leuk.
  11. Vandaag, eindelijk, na de verhuizing en de verbouwing van mn eigen huis. De oprit kunnen gebruiken voor het sleutelen.

    Vandaag dan eindelijk de puma inlaat kunnen plaatsen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Nu dus met opvul plaatje en 2 pakkingen.
    [​IMG]
    Past het perfect. Ook de 3 bouten van he pelum op het motorblok passen perfect. Dus zit het spruitstuk super stevig op t blok.
    [​IMG]
    [​IMG]
    close upje van de spacer plaat.

    [​IMG]
    Alles aangesloten. Map sensor even de kabel wat langer gemaakt zodat die netjes past. Vaccuum slang zit mooi lucht dicht op t inlaat. Tank ontluchting ging even anders maar zit ook mooi op zn plekje.
    [​IMG]
    De bus voor de Map sensor toch nog even vast geplakt met vloeibare pakking. Om lekkage te voorkomen.

    Enige is dat ik nu even geen afdichting heb tussen de adapter plaat en het gasklephuis. Eerst maar eens testen en dan kan ik wel een pakking knippen uit mn pakking papier.

    Ooh en nog een schijfrem set over gekocht:D en een zwarte voor grille omdat ik niet zo ben van die chromen rand.

    En in het donker ziet t er al best mooi uit.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Zou morgen in het licht nog eens een foto maken.

    Morgen ook maar eens kijken óf de auto het inlaatspruitstuk accepteert. Ik hoop het.
    Als die dat doet de rest van de ontluchtings slangen maar eens aansluiten. De inlaat buis af maken. En kijken hoe het rijd.

    [​IMG]
    Oohja en mn auto geeft opeens een fout melding over de lambda sonde. Raar want heb er toch 1000 km mee gereden haha.
    Dus als ik morgen tijd heb ook maar even een andere spacer plaatsen met een wat grotere doorlaat. De gene die er nu op zit heeft een te kleine doorlaat. Want de sensor meet constant een lagere waarde dan de minimale waarde. toch raar dat die dan wel 1000 km zonder CEL lampje heeft gereden.

    Maar morgen dus meer :P
     
    fofo3sw, gerardTDCI, JelleL en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. nou nu net de boel allemaal eens aangesloten. En proberen te starten.
    Maar ik krijg een P0106 fout melding:
    Code: P0106 - Manifold Absolute Pressure/BARO Sensor Range/Performance

    Additional Fault Symptom:
    - Signal is Above Maximum Threshold

    Status:
    - DTC Present at Time of Request
    - Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC

    Module: Powertrain Control Module

    Diagnostic Trouble Code details

    Manifold Absolute Pressure/BARO Sensor Range/Performance

    The measured engine load (based on the MAP signal) does not agree with the inferred load (based on engine speed and throttle opening).

    This DTC may be caused by :

    Open or grounded circuit.

    Faulty Sensor

    Dus er is iets met de map sensor.
    Iemand een idee wat ik er aan kan doen?
    De auto wil nu niet netjes stationair lopen. En valt uit.
     
  13. #193 R.Zwiers, 26 aug 2018
    Laatst bewerkt: 26 aug 2018
    Hier nog een filmpje van hoe de motor draait met de puma inlaat...


    Zoals je kan zien vind die het niet helemaal fijn. Iemand enig idee waarom die dit niet doet?
    Ik heb al een paar dingen gehoord.
    - Inlaat is te groot
    - MAP sensor zit op een verkeerde plaats ivm flow/druk verandering.

    [​IMG]
    Hier zat de sensor op het originele spruitstuk.
    [​IMG]
    Hier had ik hem geplaatst. Op het originele spruitstuk zit die wel een beetje in een dode hoek. Bij de puma zit die direct in de flow stroom. Zal dat probleem kunnen zijn?
    [​IMG]
    Ik had het nog even geprobeerd door de zijkanten af te tapen. Maar bleef het zelfde doen.

    Iemand enig idee? Of iemand ervaring met het wisselen naar een groter spruitstuk.
    Ik kreeg ook te horen dat dit waarschijnlijk wel te chippen is. Zeker in combinatie met snellere nokkenassen. Maar ja als die sensor zo geen goede waarde krijgt blijf je het probleem houden.

    Hoe dan ook, nu weer even terug gebouwd naar de saaie standaard inlaat...
    Als nog wel mn oil catch can geinstalleerd.
    [​IMG]
    Nou die slang van mn kleppen deksel trok direct vaccuum haha wat een top kwaliteit slang zeg.
    Dus dat nu eerst even opgelost met een filtertje.
    [​IMG] [​IMG]
    Dikke tuning haha. Blauwe of rode vaccuum slangen worden besteld:D
    Rode zijn misschien wel vet icm die rode veerpoot brug.

    Ooh en nog een foto van de geheel donkere grill
    [​IMG]
    [​IMG]
    Acties / reacties zijn welkom met name mensen die de oplossing weten voor t inlaat :D

    Ooh nog 1 ding dat wel lukte vandaag.
    Mn lamda sensor meet weer goed.
    [​IMG] [​IMG]
    En het verschil
    [​IMG]
    Die van jm tuning heeft een beter doorlaat en is ook een stuk netter gemaakt.
    Nu staat de o2 sensor niet meer in mn DTC's :D
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. Waarom een 1.6 tunen? Een complete 2.0 inbouwen is sneller, goedkoper en makkelijker als een paar nokkenassen vervangen en de inlaat werkend te krijgen
     
  15. Met alleen een 2.0 motor ben je er niet. Praktisch alles is anders t.o.v. elkaar. Het kan allemaal wel, maar kostentechnisch loopt het dan behoorlijk in de papieren. Op zich vind ik het wel tof om te zien wat ie met goeie aanpassingen uit die 1.6 kan halen.
    Als je een scherpe motor hebt, hoef je niet perse een pk beul te hebben. En laten we wel wezen een setje nokkenassen kost de wereld ook niet. Iig voor dat geld koop je geen 2.0 blok.
     
  16. En misschien dom geredeneerd, maar de sensor van de Puma (mocht ie er 1 hebben) gaat niet werken?
     
  17. Ja ja het ombouwen naar een giga blok weet ik, Maar daar gaat dit niet over.
    Ik ben gewoon die 1.6 aan het tunen zoals ik zelf wil en kan. En t kost heus niet zoveel.
    En ik update het hier zoveel mogelijk juist omdat ik weet dat veel mensen het eigenlijk wel interessant vinden.

    @Marco Morello, nou ik weet niet hoe dat werkt want een puma heeft een https://goo.gl/images/rwg49L
    mass air flow meter in het begin van de inlaat buis. nog voor het gasklephuis. Ook heeft de puma een idle air klep. Die heb ik ook, maarja daar heb ik natuurlijk geen kabel voor in mn kabelboom..
     
  18. @Niek-V weet jij niet hoe dat zit?
    jij hebt toch ook genoeg Puma ervaring als ik het goed heb?
     
  19. Puma heeft lmm.

    Weet je zeker dat hij nergens valse lucht pakt?
     
  20. Dat weet ik niet @focusfanrossum , ik ken valse lucht trekken alleen van mn brommers.
    En dan loopt t toeren tal vaak op. Dat vertelde @Tigershark ook.

    Zou ook niet weten waar die valse lucht trekt. Als dat t geval is denk ik dat die alleen kan trekken tussen de adapterplaat en het spruitstuk

    Ik kan natuurlijk proberen om die 2 vlakken even in te smeren met vloeibare pakking om zeker te zijn dat t niet lekt.

    Daarnaast kreeg ik nog een tip om de MAP sensor niet in de luchtstroom te plaatsen. Maar deze dmv een buisje buiten de airflow te krijgen zodat die niet beinvloed wordt door de binnen komende lucht flow. Klinkt logisch ?
     

Deel Deze Pagina