1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Ecoboost 1.6

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Kees37, 14 jan 2018.

  1. @splintercell
    Als je vin door stuurt kunnen we kijken.
    Eventueel een pm ivm privacy. Ik kan het dan het wel checken voor je
     
  2. Van mij vandaag terug geweest ivm sinds de update geen melding meer van laag brandstof niveau. Conclusie dealer, zal met een software update verholpen moeten worden, kan nu niks aan gedaan worden. Airbag lamp kunnen ze wederom niet vinden.. echt waardeloos. Ga volgend jaar voor onderhoud naar een andere dealer.
     
  3. @splintercell
    Terugroepactie is nog niet afgemeld. Bij mij was dit direct gedaan. Sommige duurde 4weken.
    Verder zoals iedereen kan he stuurbekrachtiging geupdate worden.
    Voor parkeerhulp is een update beschikbaar.

    Zowel ipc als bcm zijn up to date.
    Echter de pcm is update voor beachikbaar. Zie dat hij van ZA naar Zc geupdate is.
    Dit is gecheckt op 6-6-2018 om 07:12
    Hierna is wel de ipc om 08:15 en om 09:03 bcm gesynchroniseert met de server.

    Of ze moeten hierna via ids geupdate hebben wat niet in deze lijst geupdate wordt. Anders zou die software gedaan moeten worden.

    Echter zie ik wel dat laatste update van 2017 is, geen idee of deze dus daadwerkelijk de update is voor de terugroepactie, ga er uit van niet. Dat deze softwarw er nog niet is
     
  4. De ZA versie is een allereerste generatie 182pk software.
    De ZC is een reguliere update hiervoor en is uitgebracht in 2011

    Er bestaat echter (nog) geen versie geschikt voor de terugroepactie!!!
    Dus de auto kan dus nooit officieel afgemeld worden!
     
  5. @dutchguy
    toch gek dat sommige dealers het wel voor elkaar krijgen.
    bij mij staat orgineel ASA op volgens mij was had jij toen de AUB erop geladen.
    nu heeft de dealer het netjes uitgelezen en staat in etis ook dat ik AUB erop heb. dit zit er nog steeds in.
    actie is door hun op 4april afgemeld en verdwenen in etis. echter zie ik dat op 26april 2018 nieuwe update beschikbaar is gekomen.
    Geen idee of dit voor de ASA of de AUB is, volgens forscan is EXA de laatste update die ik zou moeten hebben.

    tevens zou voor splintercell zo kunnen zijn dat na ZC nog een update is geweest, ivm etis over 9-2017 laatste versie beschikbaar is gekomen. of klopt dit gedeelte niet
     
  6. Nee voor ZC is gewoon nog geen nieuwe software voor de terugroepactie.
    Sowieso is versie ZC vrij zeldzaam en kom je weinig in het wild tegen.

    @trucker0werner Jij hebt dus niet de juiste software op dit moment.
     
  7. Nee ik weet het idd ook dat er niet de juiste op zit. Komende week maar ff moeilijk doen voor de laatste keer. Ik weet het helaas beter als de monteurs en baliemedewerkers daar. Je moet testen met de laptop of de se sor goed werkt. Dit is geheid overgeslagen ivm ze dan wel achterkwamen dat gebruikte software niet gied is voor terugroepactie.
     
  8. verzoekje aan de kenners....

    Is de software voor de C-max (27-04-2011) al beschikbaar? Ik hoor maar niets van de dealer.
     
  9. Mag ik het kenteken van je auto. Dan kan ik deze controleren in etis voor je. Er is niets bekent namelijk dat er.nog software problemen zijn.
     
  10. @R.Obbink
    Op basis van kenteken op je profielfoto.
    Heb je voor zowel pcm als bcm een update.
    Pcm is nog steeds AHE en bcm is AL
    Bcm is nieuwe update van 2018 11mei
    Pcm is van 9juni vorig jaar.

    Gekke is wel terugroepactie is al verdwenen.
    Geen idee of ford hem weg heeft gehaalt ivm software nog niet klaar is. Of dat dealer hem afgemeld heeft
     
  11. Ja dat vond ik ook vreemd

    Ga morgen van Bunningen mailen... beetje vreemd, ze zouden me mailen voor de software. Thanks Michael en Truckowner!

    groet

    Rene
     
  12. vanavond reactie gehad van de vestigings manager.... er wordt flink excuses aangeboden, en aftersales zou al contact met mij hebben gehad *NOT*.

    mail terug gestuurd dat dat dus niet klopt en dat ik komende week een nette oplossing verwacht....(ik ga no way nog een keer een leen auto betalen)….

    we wachten af wat de 'vrienden' van van Bunningen te Gouda gaan doen.

    wordt vervolgd!

    groet

    René
     
  13. Een extra bakje gratis koffie tijdens het wachten ?!

    Altijd weer vervelend als het weer eens niet gaat zoals het zou moeten
     
  14. wachten? dat programmeren schijnt nogal een aardige tijd in beslag te nemen als ik de experts op ons forum mag geloven..... :nocheer:
     
  15. Als je gaat zul je geen koffie krijgen
     
  16. Voorlopig heb ik vandaag NIETS gehoord van de dealer.....kortom, betrouwbare toko ook....:weird:
     
  17. Je weet het, ze beloven van alles maar beland onderop de stapel. Op een geven moment gooien ze stapel weg ivm verouderd is of te lang er ligt.

    Helaas moet je er boven op zitten.
    Diverse bedrijven moeten weten dat klanten steeds slimmer worden en meer ervan af weten. Met gevolg dat wij hun vertellen hie het moet.

    In hey algemeen is software kwartiertje werk erop laden. Echter alle beveiligingen kan het moeilijker maken
     
  18. Geef ze even de kans om te reageren, deze acties moeten tussen de geplande werkzaamheden door, vergt wat planning. Gelijk maar dat eisen....
     
    meeder vindt dit leuk.
  19. Mee eens. Ze moeten ruimte maken in de planning voor de update.
    Onze Ford dealer had onlangs problemen met de internet verbinding waardoor ze geen software updates durfden te doen.
     

Deel Deze Pagina