1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

tank leeg halen focus 1.6 ecoboost

Discussie in 'Performance' gestart door ARJAN1, 10 mei 2018.

  1. hallo allemaal ik heb zojuist een focus 1.6 ecoboort gekocht in DE
    maar die heb wat motor problemen
    nou wil ik even de tank leeg maken om dat ik denk dat er water in de benzine zit

    kan iemand mij vertellen welk relais van de benzine pomp zijn
    en een bevestiging dat de witte klip de aan voor is en de groene retoer

    mvg Arjan
     
  2. Wat voor problemen heb je dan met de motor dat dat je vermoeden is?
     
  3. De aanzuig van de brandstofpomp in de tank zit nooit op het laagste punt. De reden hiervoor is om te voorkomen dat vuil en eventueel water wat zich op de lange termijn in de tank kan vormen wordt aangezogen door de brandstofpomp.

    Wanneer er dus daadwerkelijk water wordt aangezogen zit er niet een beetje water in de tank maar een ruime hoeveelheid.


    Doordat de aanzuig van de brandstofpomp niet op het laagste punt in de tank zit heeft het dus geen enkele zin om de tank leeg te pompen met de brandstofpomp. op deze manier krijg je de tank nooit helemaal leeg. De enige goede manier om de brandstoftank helemaal leeg te krijgen is door deze te verwijderen.
     
  4. Precies zoals jw het al zegt.
    Je tankvlotter heeft een bakje eronderaan zitten. Deze zit wel is waar op de bodem. Maar omdat bakje een bepaalde hoogte heeft zal er altijd een bepaalde hoogte aanwezig zijn. En dus blijft er ongeveer 5liter mogelijk achter in de tank.

    Ja je kan hem ver leegzuigen en dan weer benzine in doen maar het zal een paar keer kosten voordat het eruit is.
    Beste is het verwijderen ervan
     
  5. de motor blijft niet lopen als ik er mee gaat rijden
    als die een tijd stilstaat heb tot op heden geen problemen gevonden
    maar is die gaat rollen slaat die af en als je dat een min of 5 weer probeert start die wel gewoon weer dus mijn vermoede is dan toch de branstof die weg valt

    er zit nog een klein beetje in de tank voor 191 km volgens bc
     
  6. zelf denk ik dat de auto onder is gelopen met water.
    Hij heeft geen carrosserie schade dus lijkt me stek dat ze er mee de sloot in gereden zijn
     
  7. Klinkt niet echt als brandstof probleem.
    Want dat zou bij stilstand ook aanwezig moeten zijn.
    Als je de vooras optilt en de wielen met de motor laat draaien. Gebeurt dan hetzelfde.

    Wat doet de motor als je gaat rijden.
    Als je gas geeft hoe reageert de motor erop.
    Wat is de brandstofdruk.
     
  8. Ga ik vandaag even proberen dat optillen.
    Verder als die loopt loop die mooi stationair.

    En waar kan ik de branstofdruk af lezen
    ik heb forscan en een aangepaste obd
     
  9. in forscan kun je dit idd uitlezen.
    heb je de app of laptop
    met de app kun je er makkelijk bij, en dan moet je de PID laden van je pcm module en die bekijken.

    anders maak een filmpje wat de motor doet als je wegrijdt.
    hoe meer info wij hebben hoe meer conclusie we kunnen trekken. nu is het gissen.
    maar vocht of rotzooi in de tank dan zal hij stationaair ook niet lekker lopen en gas geven stilstaand niet goed gaan.

    verder als hij afslaat niet contact uit zetten maar direct met forscan foutcodes uitlezen, mogelijk staat er eentje tussen die bij diagnose handig kan zijn
     
  10. ben weer even aan het hobbyen geweest
    heb met forscan een op namen gemaakt.

    Wat mij wel op valt is dat ik de hele tijd een soort push geluiden bij mijn pomp vandaan komen

    en als die uitvald is dat wel degelijk op de manier van (help ik heb geen brandstof meer)
    heb even met forscan wat uit geprobeerd gebruik het programma niet dagelijks dus kan er nog niet zo heel veel me

    wat mij wel op valt is dat de pomp druk veel al tegen de 80% aan zit als dit tegen het afslaan zit
    verder hoor ik de hele tijd een soort borrelend/pushend gelijd bij de pomp vandaan komen
    wat misschien zou betekenen dat de lucht in de leiding aan pompen is
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Bij welke brandstofpomp hoor je dat geluid? Bij de lage druk brandstofpomp of bij de hoge druk brandstofpomp?


    Gezien de hoeveelheid brandstofdruk gerelateerde foutcodes kan je er wel vanuit gaan dat er daadwerkelijk een defect in het brandstofsysteem zit. Persoonlijk zou ik het complete brandstofsysteem controleren en beginnen met het verwijderen van de brandstoftank om de lage druk brandstofpomp te kunnen controleren en indien nodig te kunnen vervangen. Tevens weet je dan meteen ook zeker dat er geen vuil of water in de brandstoftank meer zit.
     
  12. dankje JW

    ik weet niet van welke pomp dacht altijd dat er maar 1 pomp was
    maar dat ik denk de tijd van de RS2000

    verder komt het geluid uit de tank dus denk dat het inderdaad verstandig is om de tank er is onder vandaan te halen
     
  13. je hebt storing in je pcm opgeslagen staan
    namelijk fuel pressure to low
    op je hogedruk meet je ook maar 2.7bar. wat minimaal 30-40bar moet zijn. bij volgas moet je druk van 140bar kunnen halen.

    dit alles wil dus zeggen of dat je hogedrukpomp geen benzine krijgt aangezogen. verstopte leiding of geknelde leiding
    of dat je hogedrukpomp defect is.
    lagedruk pomp kan ook maar daar kun je eenvoudig meten door te kijken of je er 12volt op krijgt.
    hoe dan ook de tank moet eronder uit daarvoor om er fatsoenlijk bij te kunnen

    ik weet dat ecoboost geen thp is. echter daar gingen ze gewoon kapot. haalde de druk totaal niet meer. en met een nieuwe kwam de motor weer helemaal tot leven.
    geen idee of dat bij de ecoboost ook erg is
    hogedrukpomp zit boven je nokkenas, http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford-Fiesta-ST180-High-Pressure-Fuel-Pump_17373.jsp
     
  14. mag ik jullie even bedanken voor het mee denken

    ik weet wat ik de komende dagen kan gaan doen.
    tank er onder uit halen en de boel is grondig reinigen.
    Ben chauffeur dus door de weeks heb weinig tot geen tijd
    morgen Moederdag dus denk ik dat het ook zeker niet gewaardeerd word ;)

    zo gauw ik meer weet meld ik me weer
     
  15. Code: B0028 - Right Side Airbag Deployment Control
    Code: B0020 - Left Side Airbag Deployment Control
    Code: C0020 - ABS Pump Motor Control
    Code: C111A - Right Stop Lamp
    Code: C111B - Left Stop Lamp
    Code: B12CD - Voltage Quality Module
    Code: U3003 - Battery Voltage
    Code: P2636 - Fuel Pump B Low Flow / Performance
    Code: P008A - Low Pressure Fuel System Pressure - Too Low
    Code: P053F - Cold Start Fuel Pressure Performance Bank 1 - brandstofdruk 2.7bar 260rpm
    Code: P2636 - FP B Low Flow / Performance - brandstofdruk 44bar 774rpm
    Code: P0087 - Fuel Rail/System Pressure - Too Low -brandstofdruk 2.7bar 748rpm load67% gaspedaal 35%
    Code: P0089 - Fuel Pressure Regulator Performance -bradnstofdruk 2.7bar 991rpm load67% gaspedaal 35%

    ff op een rijtje zoals ik het kon uithalen uit de lange lijst van storingen.
    veel storingen zit er in, diverse die ik nog niet heb vermeld zijn communicatie storingen. dit kan mogelijk komen omdat de accu veelste laag is geweest, neem aan dat deze aan de lader heeft gehangen, of dat dit is gekomen door vaak starten.
    beide remlichten lijken defect aan te geven. de airbag lijkt een storing te geven, kan zijn door de lage accuspanning maar wie weet. de storing van de abs pomp is hetzelfde, mogelijk gevolg van de lage accuspanning, gekke is wel dat je 13volt in freeze frame meet.

    dus je komt alleen aan bij de onderste storingen.
    waar je idd jouw probleem direct naar voren komt.
    stationaair lijkt het idd goed te kloppen, geeft je gas dan val direct je brandstofdruk weg.

    lang verhaal om te laten zien dat je klacht in de storingen terug te zien is.


    hier hebben ze over een lagedruk sensor die vaak problemen geeft, als je de stekker los neemt dan zal in sommige gevallen het probleem over zijn, dan weet je dat deze sensor de boosdoener is.

    anders in je vrije tijd beetje info binnen halen als je op google zoekt op "p0087 ford ecoboost" let op er zijn naast de 1.6 nog andere die naar voren komen
     
  16. Heb weer wat tijd gevonde voor de focus.

    Tank er onder uit gehaald
    En is even schoon gemaakt
    Pomp getest en die doet het

    Sensor getest lagedruk leiding en al ik die los haal wil de auto starten met 2500 rpm dus die heeft in ieder geval comenicati

    Dus ben ik bij de hogedrukpomp gaan kijk
    Wat mij op valt is dat die best wel heet word is dat normaal ?
    En kan ik hem ook testen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpeg
      image.jpeg
      Bestandsgrootte:
      158 KB
      Weergaven:
      29
    • image.jpeg
      image.jpeg
      Bestandsgrootte:
      220,3 KB
      Weergaven:
      29
  17. Verwacht dezelfde temperatuur als de motor.
    Als je voldoende vrandstoftoeveor hebt, dan zou ik verwachten dat de hogedrukpomp niet meer goed is.
    Anders de lage of hogedruksensor.
    Je zou even kunnen opzoeken kijken wat het allemaal kost en eventueel alles vervangen als het niet te duur is. De hogedrukpomp zal je naar de 300euro moeten denken. Rest geen idee.
     
  18. Dat de hogedrukpomp warm wordt is niet vreemd. Vloeistoffen of gassen worden warn wanneer ze gecomprimeerd worden.
     
  19. ben er weer even in gedoken met even een bijpas van benzinetank naar motor ben ik er achter komen dat het pompje in de tank niet op tijd het seintje krijg om brandstof te pompen

    nou is de vraag wie of wat stuurt dit aan
     
  20. Dat zal de PCM zijn neem ik aan.
     

Deel Deze Pagina