Hahahahahahaha . Ik heb er gewoon voor betaald, die extra garantie. Dus als je het terug rekent dan is het een heeeeeeel duur reservoirtje tot nu toe
Ok.... Even gebeld en kreeg het advies bij te vullen en in de gaten te houden. Aldus. Ik kijk het even aan nog met dit tankje. Trouwens hij is wel droog aan de onderkant. De rest van de slangen ook allemaal.
Kilometers zegt niet zo heel veel, sommige tankjes hadden al veel eerder haarscheurtjes dan anderen. Gewoon even goed kijken of er haarscheurtjes te zien zijn.
Ik was €50 kwijt voor het reservoir, dat zelf minder dan 2 tientjes is. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Als het bij andere dealers gratis wordt vervangen is dit een punt om hier eens over te gaan praten met de dealer. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Over twee weken gaat Sutherland ook nog aanpassingen doen die door een ford recall bepaald zijn. Ik ben benieuwd wat dat inhoud! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Iedere keer als ik de auto was, maak ik ook alles even schoon onder de motorkap. Gisteren gedaan en toen viel me op dat de koelvloeistof ongeveer 1 mm onder het minimaal streepje staat. Een deze dagen weer even bijvullen maar wel in de gaten gaan houden.
Ik heb een 1.0 maar toen ik de auto kocht in de zomer van 2016 had ik wel al de aangepaste slang en kort daarna hebben ze ook uit voorzorg (nadat ik het had gevraagd) reservoir vervangen.
Je kan het reservoir er heel makkelijk even uitklikken om de onderkant te bekijken. Volgens mij begint die van mij na een jaar ook weer haarscheurtjes te vertonen.
als het niveau weer zakt kun je eigenlijk maar 1 ding doen. systeem vullen en laten afpersen. door een druk van 1 bar op koelsysteem te zetten. dan kijken of je ergens een lek kan vinden of systeem de druk vasthoudt. het kan zijn dat er haarscheurtjes in zitten maar dit wil niet direct zeggen dat reservoir lek is. anders is hij nat ik zelf denk dat haarscheurtjes komen door de hogere temperaturen in het koelsysteem of het te snel warme koelvloeistof door het systeem loopt. met gevolg haarscheurtjes in plastic, dit is alleen in reservoir
Nou zo warm wordt hij bij mij niet... 84c onder rijden en max had ik 89c . Dat was met 26c buiten (uitgelezen met obd adapter)
Ik heb 92 als max gezien bij onze 1.5 Ecoboost. Wat mij wel opvalt is dat er best veel verschillen zijn. Je ziet soms ineens de temperatuur naar 92 oplopen om vervolgens weer naar 85 te zakken. Die temperatuurschommelingen zouden best effect kunnen hebben op het plastic.