1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De kleinste jumpstarter ter wereld! Nu in de aanbieding

Discussie in 'Sponsoring' gestart door JPsTuningshop, 14 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAC X-Power Mini Jumpstarter/Lader M8000 8000mAH + LED Lamp
    Vooral geschikt voor privé gebruik. Met de MAC M8000 kan je je auto/motorfiets starten als je accu leeg is of je mobiele telefoon opladen als deze leeg is. En dat alles met een formaat van slechts 13x8x3cm groot of zeg maar klein.
    Door het gebruik van de allerlaatste accu lithium/ion technologie is dit mogelijk. Heb je tijdelijk geen stroom tot je beschikking dan kan je met de MAC M8000 toch je mobiel, gameboy of navigatiesysteem opladen. Is je laptop leeg dan heb je de iets zwaardere FKT9 nodig. Maar zowel de kleinste MAC M8000 als de iets grotere FKT9 leveren tot 400 ampère piekstroom om je auto/motorfiets te kunnen starten. De nog zwaardere FKG6 levert een piekstroom van 600 ampère is ook te gebruiken bij temperaturen tot -20 graden Celsius.


    · Kleinste Jump Starter ter wereld. Start tot 20x een auto!

    · De MAC M8000 is vooral geschikt voor privé en eigen gebruik.

    · Ook te gebruiken om je mobiele telefoon, tablet of gameboy op te laden.

    · Voorzien van 2 USB poorten

    · Felle LED lamp

    · Inclusief adapterkabels voor mobiele telefoons

    · Inclusief 230V oplader

    · Inclusief 12V sigarettenaansteker oplader

    · Slechts 135 x 78 x 33mm groot/klein!

    · Verpakt in handige opbergmap

    · Indien de MAC M8000 helemaal leeg is duurt het +/- 3 uur om hem geheel op te laden.

    · Levensduur maximaal ca. 3000 op- en ontladingen.

    · Startstroom > 200Amp

    · Piekstroom 400amp (< 3 sec)

    · Werktemperatuur 0 - 85 graden Celcius

    · USB poort: 5V 2,1/1Amp

    · Oplaadpoort

    · Oplaadmodus: CC/CA 15V 1Amp

    · Toepasbaar op dieselmotoren < 2.0 liter

    · En benzinemotoren < 3.0 liter


    https://santu.com/jps-tuningshop/m8000


    [​IMG]
     
  2. zou deze ook geschikt zijn als backup voorziening oom een waterpomp te laten draaien bij stroomuitval
    pomp draaid standaard op een 24 v voeding van 4 ampère maar kan ook op 12 v draaien opbrengst is dan wat minder maar dat is geen problemen is een pomp in zeeaquarium bij stroomuitval is een noodvoorziening voor het in beweging houden van het water belangrijk

    hoelang zou deze accu dit uithouden dan.
     
  3. Ik ben ook wel benieuwd naar de capaciteit van de accu.
     
  4. staat er in, 8000mAh
     
  5. A en Ah zijn 2 verschillende maten toch?
    Ik heb begrepen dat Ah het aantal Amperes is wat er door een accu geleverd kan worden per uur. En A de capaciteit van de accu.
     

  6. Als de pompmotor bij 24V 4A gebruikt zal deze bij 12V 2A gebruiken. Deze accu levert 8000mAh=8Ah. Dit staat gelijk aan 1uur lang een stroom van 8A leveren of 8uur lang een stoom van 1A. Jouw pomp verbruikt 2A dus na 4uur is de accu leeg. Dit is in theorie. De Ah wordt gemeten bij een zeer lage stroom belasting, dan heb je minder last van interne weerstanden, warmte ontwikkeling etc. waardoor je een gunstiger waarde krijgt. Het pompje zal dus eerder stoppen dan in deze berekening. En je kunt 'm niet permanent aangesloten laten. Ik zou eerder kijken naar een UPS (uninteruptable power supply) om de voeding van de pomp op aan te sluiten. Die schakelt automatisch tussen netspanning en accu en zorgt dat de accu opgeladen blijft.
     
  7. Wat kost de versie die 600A piekstroom levert?
    Hij zou bij mij een 2.2TDCi moeten kunnen starten welke een standaard 80AH accu heeft welke een start cappaciteit van 700A levert.
     
  8. #8 jjonkie, 15 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2016
    edit: Overbodig
     
  9. A en Ah zijn twee eenheden. A staat voor Ampère (eenheid van stroom) en h staat voor uur (eenheid van tijd).

    Dus hoeveel stroom een batterij momentaan levert druk je uit in Ampère en hoeveel energie (A x h) een batterij levert druk je uit in Ampère-uur.

    Wellicht ben je in de wat met Wh. Watt is eenheid voor vermogen. Ook hetzelfde verhaal: vermogen is wat de batterij momentaan levert en als je over energie spreekt dan heb je het over Watt-uur.

    Het verschil tussen Wh en Ah is dat Ah los staat van het voltage. Een batterij heeft geen constant voltage, als de batterij met een constante stroom ontladen wordt zal het vermogen afnemen dat deze levert want spanning (Volt) maal stroom is immers vermogen.

    Wat hier ook nog interessant is, ook al ia het reeds opgemerkt, de Ah waarde die de batterij krijgt is onder bepaalde omstandigheden gemeten en bij andere omstandigheden zal je deze dus niet halen. De batterij zelf heeft namelijk een verlies en deze ia hoger bij lage temperaturen en ook bij hogere stromen (twee keer zo veel stroom onttrekken is meer dan twee keer zo veel verlies in de batterij).
     
  10. [MENTION=1954]focusp[/MENTION] bedankt voor de info in principe zou het dus moeten kunnen zolang de storing niet te lang aanhoudt een ups geeft normaal alleen maar 220 v af en zouden dan veel groter moeten zijn om een uur of meer vol te houden en dus navenant flink meer kosten.

    de volgende vraag is dan of in dit apparaat een onderspannings beveiliging zit om diep ontladen te voorkomen.
     
  11. Die kost 159,- euro. Voor clubleden 129,95

    Deze heeft een max. belasting van 600 Amp. en een capaciteit van 6000 mAh.

    Met deze jumpstarter kun je een 5,7 V8 aanslingeren. Of een 2,7 V6 Diesel. De Mondeo moet dus makkelijk lukken :)

    Meer info of bestellen? Mail me even op jp@jps-tuningshop.com
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina