1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trillend stuur bij 100 - 120 km/h

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door tinovandam, 8 jun 2014.


  1. Helaas geen RE
     
  2. Inmiddels al weer een weekje rijden met nieuwe onderdelen.
    Nieuwe naven, aandrijfassen en nog iets voor ophang-stuurinrichting.
    Nieuwe voorbanden.
    Resultaat.
    Geluid is weg, trillen in stuur voor 95%weg. Dus dat heeft geholpen.

    Nu alleen nog trillen in de auto(lees stoelen en achterbank) maar daar gaan ze volgende week even naar kijken.
     
  3. Net terug na 2 weken frankrijk. 1700 kilometer zonder trillend stuur. Banden zijn dus opnieuw gebalanceerd (zat een flinke onbalans in op alle wielen) en ze hebben ze opnieuw gericht. Trillingen zijn allemaal weg...



     
  4. Ben benieuwd Maus, ps de mijne is nu terug van de spuiter. De deuk is eruit de lak is weer mooi en ik heb gelijk de rest mee laten pakken.

    Prijzen vielen me mee 250 excl. voor de motorkap en 125 excl voor de achterklep.

    Nu even wachten op wat maus zijn tril / schudprobleem want dat heb ik helaas nog steeds tussen 80 en 100.
     
  5. Hallo allen.

    Sorry voor de late reactie.

    Hoe is de stand nu mbt trillen en bijgeluiden.

    Na een vakantie-rit heen en terug naar Frankrijk zijn nog steeds voor 95% de trillingen weg.
    Bijgeluid is iig helemaal verdwenen.

    Zo'n beetje alles is vervangen aan de voorzijde mbt aandrijving en wiel gerelateerde zaken.
    Banden zijn voor en achter ook vervangen door michelins achter en een of ander b-merk voor.

    Dit alles bij elkaar heeft dus de problemen voor 95% opgelost.

    Ben nog aan het zoeken naar 17" voor de focus, misschien dar er toch nog niet in de velg zit.

    Tot nu toe kan ik er prima en fijn lange ritten mee maken zonder het idee en gevoel te hebben in een centrifuge te zitten ;)
     
  6. Kunnen versleten draagarmrubbers, buiten irritant getril kwaad? Heb ook last van trillen, meeste os stuur. Maar bij de laatste beurt zei de dealer dat de achterste draagarmrubbers versleten waren. Dat kan dus kloppen.. Maar voel er weinig voor om die te vervangen a raison van 500 euries
     
  7. Het levert extra slijtage op aan de overige rubbers en onderdelen van de ophanging.
     
  8. Als je last hebt van trillingen in het stuur dan lijkt het mij toch dat je daar graag vanaf wilt! Dat zou ik zelf wel willen iig. Als je ermee blijft rondrijden is het is inderdaad extra belastend voor de rest van de ophanging en dan is het wachten op het volgende probleem.

    € 500,- voor het vervangen van alléén de achterste rubbers vind ik wel veel. Als je losse rubbers besteld kosten die zo'n € 70,- à € 80,- per stuk. De oude eraf en de nieuwe erop persen is ook binnen een uurtje gedaan. Ik zou zeggen maximaal € 225,- aan kosten.

    Voor € 500,- kun je beide draagarmen compleet laten vervangen!
     
  9. Ik begreep dat die rubbers niet los te koop zijn? Goed, dan valt het wel mee inderdaad.
    Vandaag de achterwielen met de voorwielen omgewisseld en kon zo op het oog geen rare dingen zien, maar weet ook niet of dat zo te zien is...
     
  10. Als je de wielen wisselt heb je geen goed zicht op de achterste rubbers. Je moet ze eigenlijk bekijken in de lengterichting van de auto. Als ie op de brug staat dus....

    Ik adviseer overigens wel om toch te de hele draagarmen te vervangen. Dan heb je namelijk ook direct je voorste rubber en je fuseekogel nieuw! De meerprijs is dan relatief klein.
     
  11. Ik heb het probleem ook maar niet constant.
    Bij zit er ook nog af en toe een brommend geluid bij.
    Ben gisteren terug uit zwitserland komen rijden en heb er goed naar kunnen luisteren en voelen.
    Ik heb het vermoeden dat het mijn wiellager is.
    Als het meezit word die morgen vervangen en dan zullen we wel zien of dit het probleem is geweest.
     
  12. En was dat de oplossing? Mijn broer denkt dat het bij mij een kwestie van balanceren is, dus zodra velgen gecoat worden meteen laten balanceren en hopen dat het trillen ophoudt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  13. Bij mij 4 nieuwe banden, uitlijnen en balanceren en ik was er vanaf. Het uitlijnen was niet nodig er was vrijwel geen afwijking (toch al 200.000km niet gedaan). Het brommen is verdwenen na het vernieuwen van de wiellagers links- en rechtsachter
     
  14. Goed om te vernemen dat je er relatief makkelijk vanaf bent gekomen vergeleken sommige anderen. Hoop zelf dat bij mij balanceren ook de oplossing is :D

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  15. Nou, nog maar eens even een berichtje om iedereen scherp te houden ;).

    Mijn Zwager en schoonzus hebben 8 maanden!! geleden een :focus2: 2.2 gekocht met net 100.000 km op de teller bij de Ford dealer in Wageningen (Broekhuis). :cheer:

    Helaas bleek al snel dat er een vervelende trilling in de auto en in het stuur zat. Goh.....wat een bekend verhaal......

    Om het verhaal niet te lang te maken....De auto is 7 (ZEVEN !!!) keer :nocheer: terug geweest naar Broekhuis Wageningen omdat het probleem aanwezig bleef. Mijn zwager kende natuurlijk het verhaal van mijn auto en heeft de garage meerdere malen gevraagd om goed naar de draagarmen te kijken. Nee meneer, de draagarmen zijn prima!!! Aldus Broekhuis...

    Uiteindelijk was de conclusie dat het niet beter zou worden dan hoe het nu was en dat het een eigenschap van de auto was! :neu_ugly:

    Ik heb uiteindelijk de auto meegenomen naar de garage waar ik altijd kom, CarExpert Gaasbeek in Heteren voor een "second opinion". Conclusie...achterste rubbers van de draagarmen versleten!! Na overleg met de rechtsbijstandverzekering de draagarmen laten vervangen bij Gaasbeek. En de rekening mag naar Broekhuis!

    resultaat, :thumbs:PROBLEEM OPGELOST! :thumbs:

    Zo zie je maar, niet iedere officiele Ford dealer heeft verstand van Fords, en ben je soms beter af bij een universele garagist die wel goed nadenkt en met je meedenkt! Mede met dank aan [MENTION=17231]Eric-rally[/MENTION] die bij Gaasbeek werkt! Top werk Eric!

    En bedankt :uzi: BROEKHUIS Wageningen........
    Ik heb zo'n vermoeden dat deze Focus daar niet meer terug komt voor onderhoud :schater:
     
  16. Tja, is een blijft een Opel punt daarzo. Je zou volgende keer ook naar Abc op de van Uvenweg kunnen gaan.
    Top service daar met een ex Ford monteur die wel verstand van zaken heeft

    Castrol Racing Team.
     
  17. #117 Eric-rally, 20 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2016
    [MENTION=14739]tinovandam[/MENTION]

    Graag gedaan!!!!,

    Ondanks dat het bekend is dat de rubbers een kwaal is, was het ook nog is duidelijk te zien. Denk dat ze geen zin hadden om de rubbers te vervangen voor garantie of er lopen daar echt pannenkoeken rond.

    Jullie Fords en de Micra ;-) zijn bij ons in goede handen.
     
    swbouman vindt dit leuk.
  18. Duidelijk te zien als in ........ ?
     
  19. Als je vanaf de achterkant op de achterste rubbers kijkt zie je gewoon dat het rubber tussen de metalen buitenmantel en binnenbus uitgedroogd en daardoor gescheurd of zelf verpulverd is.
     
  20. Inderdaad bekend hoor van broekhuis.

    In Doorn een Ford focus 2.2 gekocht met hetzelfde euvel. 6x! Nieuwe banden want ze waren vierkant.
    Daarna waren het de bobbels op de snelweg.
    Vervolgens wilde de dealer geen 5000 euro in de auto investeren en konden wij het uitzoeken.

    Broekhuis heeft teveel ongemotiveerd personeel lopen en het management heeft de klant niet in het vizier.

    Gelukkig zijn er andere dealers en garages met personeel dat gekwalificeerd en klantgericht is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina