Ik had het met mijn vorige auto ook... Auto trilde hevig maar stuur was redelijk trillingsvrij alleen de auto trilde als een gek. Heb je dit ook?
is het misschien een optie om de wielen onder de auto te laten balanceren? dan ben je ook de onbalans uit je assen kwijt als deze niet te groot is. heb het zelfde gehad met een vectra na het balanceren onder de auto was het over. mvg sander
Senor Sietze, dat is helemaal correct omschreven auto lijkt mee te doen aan een shake the baby contest.
Als het een diesel is dan zou je ook eens naar de verstuivers moeten kijken. Als die niet lekker zijn kunnen je ook trillingen krijgen. In een benzinemotor kunnen ook balansassen zitten maar ik weet daar niet het fijne van. Je schrijft dat het niet afhankelijk is van de snelheid maar van het toerental van de motor (bij 50 in z'n3 en bij 90 in de 4e versnelling). Dan moet het in de motor zitten en niet in de velgen of banden.
Als de auto trilt terwijl het stuur dat (bijna) niet doet komt het meestal van de achteras. Schokbrekers nog in orde?
Volgens mij zijn de schokbrekers prima maar primair is het rond 80km bij gas geven / belasting en ik ben er achter dat in een bocht naar rechts het probleem vele malen minder is dus ik neig naar te denken dat het ligt aan de rechter aandrijfas. Dus als ik een lange bocht naar rechts zie aankomen en ik geef gas en ik ga met 80 er door dan is het bijna helemaal weg. Ps ik ben geen technieker ik probeer puur het idee erachter te begrijpen zodat ik niet in de handen van een ach we gaan gewoon wat vervangen monteur kom ;-)
Aha. Dan zou ik inderdaad de aandrijfassen na laten kijken en dan met name de homokineten (de buigbare koppelingen in de as).
Nou ze hebben hem 2 dagen onderzocht oftewel gevraagd kunnen wij hem hier houden dan kijken we tussendoor hoe die rijd als we even onderdelen moeten halen en lopen we alles na. Kosten nul euro. Vreemde is zegt de monteur alles waar we aan denken wijst niets uit dat iets los zit of versleten is. Ze hebben subframe ophanging schokdempers motorsteunen gechecked maar ze kwamen nergens een duidelijke fout tegen. Enige wat men ontdekte of vermoedde is een binnenste homokineet aan de linkerzijde bij het blokwaar minimale speling op zat. Ik heb ze gevraagd prijzen op te vragen en dan gelijk een grote beurt uit te voeren. Daarna zien we wel. alles nagelopen
Vandaag gaat het allemaal een beetje fout Met geleende velgen plus banden van een focus 3 rondgereden. Kennis van me had winterbanden dus die gevraagd. Wel lullig de eigen velg zat er goed vast op pakt mijn kennis zijn winterband om er tegen aan te tikken slaat hij een deuk in me spatbord Klusje voor de verzekering Maar goed het probleem blijft trillen schudden bij 80 vooral onder belasting Wel zijn we erachter gekomen dat het aan de aandrijfas / homokineet rechts moet liggen hij hoorde hem op de rotonde toen ik iets steviger rondging. Plus hij trilt nauwelijks als ik een grote lange bocht naar rechts maakt en wel als ik naar links ga Zet ik mijn oude velg erop zit er verdorie een spijker in de band precise op de grens loopvlak / wang Volgende week dus regelen dat dat gefikst word.
Geen idee ik kan het niet plaatsen en de garage kan geen duidelijker antwoord geven dan: We denken dat als we dit vervangen dat ...... en ik heb niet een schatkist om de garage eindeloos te financieren. In 20.000 km is het in ieder geval niet erger geworden. Heb wel het idee dat het bij langer gebruik minder word maar zolang ik geen goed idee heb ga ik niet de garage een vrijbrief geven om lekker te klussen. Hij is wel weer netjes gespoten
Dan heb je geluk want het is nogal een breed gebied waar het aan kan liggen banden / velgen / aandrijfas / rubbers ....... Mocht ik het weten dan verving ik het betreffende onderdeel maar ik geef de garage geen vrijbrief