1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke punten van een Ford Focus (met oplossing indien bekend)

Discussie in 'Handleidingen Overig' gestart door kolere, 25 sep 2011.

  1. De OBD stekker moet altijd links van het stuur zitten dat is een afspraak in de autowereld.
     
  2. Dat is niet helemaal. Bijvoorbeeld Renault heeft m in de midden tunnel zitten ;-)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  3. Opel corsa netzo in t midden in t opbergvakje

    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     
  4. Zijn er nog op en aanmerkingen te benoemen met betrekking tot de 1.5tdci 120pk die in de focus 3.2 ligt?

    Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe auto, en was eerst aan het kijken voor een 3.1 met de 1.6tdci 115pk (in verband met de vouwwagen heb ik niks aan de 105pk versies helaas).
    Alleen vind ik de fase 2 zowel qua neus en dashboard mooier.



    Verstuurd vanaf mijn Redmi 4 met Tapatalk
     
  5. De linken in het topic verwijzen niet meer naar de goede site. Waarschijnlijk na het updaten van het forum gebeurd?
     
  6. 4.2 Er zijn meerdere gevallen bekend bij voertuigen met automatische verlichting dat de kentekenplaatverlichting een productiefout heeft. Bij verlichting schakelaar op A (automatisch) gaat de kentekenplaatverlichting uit bij het starten van het voertuig en niet terug aan. Wanneer de lichtschakelaar vervolgens naar uit gedraaid wordt en weer naar aan, gaat de kentekenplaatverlichting wel weer branden. Oplossing hiervoor is het vervangen van de kentekenplaatverlichting unit, deze is 1 geheel met de kofferbak ontgrendeling hendel (of hoe heet dit).
     
  7. Ik wil nog een klacht/reactie toevoegen.
    Ik heb een 1.6 diesel 2013 80000 op de teller. 2 maanden in bezit en nu weer terug bij de garage.

    Eerst egr klep kapot
    Maand later baklagers van de versnellingsbak. Bekende klacht bij revisie bedrijven. 1.6 diesel, 6 bak, dan weten ze al genoeg.
     
  8. Is er ergens nog een foto of iig meer info over de afdekking bij 1.6 motor uit 2010. Zou gaan om volvokapje.
    Kan verder weinig erover vinden.
     
  9. #150 montagne, 22 aug 2020
    Laatst bewerkt: 22 aug 2020
    Begreep van @kolere dat het een lease versie is. Omdat je veel van deze tussen de occasions ziet ben ik wel benieuwd of er door de diverse gewijzigde onderdelen ook andere specifieke problemen opduiken.

    Na doorlezen van dit hele topic zou ik #114 en #116 in de lijst zetten voor dit motor type

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  10. De 105pk heeft ook een watergekoelde intercooler in plaats van een lucht-lucht intercooler.
     
  11. ECOnetic Lease Trend en ECOnetic Lease Titanium waren destijds uitrustingsniveaus welke hoofdzakelijk voor de leasemarkt waren bedoeld.

    De 105 PK ECOnetic versie van de 1.6 TDCI voelt door de langere versnellingsbak verhoudingen veel minder vlot aan (zeg maar gerust lui) als de "normale" 1.6 TDCI. Daarnaast komen problemen met de regeneratie van het roetfilter bovengemiddeld vaak voor doordat de brandstof injector in het roetfilter verstopt raakt of defect gaat. Hier zijn voldoende voorbeelden van te vinden. De 115 PK versie van de 1.6 TDCI heeft dit probleem niet.

    Een ander probleem dat bij de 1.6 TDCI in de Focus 3 bovengemiddeld vaak voorkomt is schade aan de versnellingsbak lagers. Naar mijn mening wordt dit veroorzaakt door het laag in de toeren rijden met een hoog koppel (nieuwe rijden). De versnellingsbak lagers worden voornamelijk gesmeerd d.m.v. spatsmering. Bij een (te) laag toerental is de smering onvoldoende waardoor de lagers bovengemiddeld hard slijten. Opvallend is dat dit probleem vrijwel alleen voorkomt bij de 1.6 TDCI terwijl andere motortypes welke voorzien zijn van dezelfde B6 versnellingsbak hier niet tot nauwelijks last van lijken te hebben.
     
    montagne vindt dit leuk.
  12. Die defecte lagers heb ik ook gehad. Daarna ook steeds wat verder doorgetrokken in versnellingen. De verhoudingen van de Econetic zijn wel wat beroerd gekozen, vooral tussen 2 en 3 zit een behoorlijk gat waardoor je eigenlijk tot 3000tpm door moet trekken om niet in een te groot gat te vallen waarbij je laag in de toeren uit komt.
     
    montagne vindt dit leuk.
  13. Ik hoor het al skippen die 105 pk

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  14. #155 JW, 22 aug 2020
    Laatst bewerkt: 22 aug 2020
    Persoonlijk zou ik inderdaad de voorkeur geven aan de 115 PK versie van de 1.6 TDCI. Echter wordt de keuze dan wel meteen een stuk kleiner.

    Overigens is ook een 1.0 ECOboost het overwegen waard. Een moderne direct ingespoten benzinemotor is dermate zuinig dat je wel heel veel kilometers per jaar moet rijden voordat diesel goedkoper wordt.

    Tevens vermoed ik dat je op de langere termijn beter af bent met een auto met moderne benzinemotor. Zeker als de huidige trend zich doorzet is de kans groot dat een auto met dieselmotor over enkele jaren aan de straatstenen niet meer is kwijt te raken. Op dit moment verdwijnen al veel occasions met dieselmotor naar het buitenland omdat er hier in Nederland een steeds kleinere markt voor is.
     
  15. Dat houdt me ook wel bezig ja. De 1.0 mag maar 1200 trekken. Nu gaan we niet veel met de caravan op pad maar beetje trekkracht is wel lekker.

    Wat me verder interesseert is de kosten. Na de mrb verhoging was mijn 1.8, op jaarbasis, ongeveer net zo duur als een benzine versie.
    Met redelijk wat km's per jaar hou je met een diesel meer over van je vergoeding van de baas.

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  16. Als je wat wil trekken moet je de 105pk Econetic sowieso laten staan, die mag maar 300kg trekken.
     
  17. Was ik sowieso van plan vanwege de issues.

    300 kg is wel heel erg weinig

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  18. Ik heb ook een 1.6 TDCI 105 pk gekocht. Zoals ik hier begrijp beter niet had kunnen doen.
    Gelukkig zit ik nog 2 maanden in de garantie. Ik las in de lijst ook staan, problemen met stuurbekrachtiging/stuurhuis. Dit heb ik dus helaas ook ik vond het lastig om uit te leggen maar het lijkt inderdaad of je hem ergens door heen moet drukken het is ook een soort van speling.

    De dealer heeft het elke keer over dat het de banden zijn daarna weer de uitlijning. Zo komt het dat ik elke keer weer vanuit Nijmegen op en neer naar Friesland kan omdat het weer niet opgelost is.

    Heeft iemand hier ook last van en weet hij wat de oplossing is?



    Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 7 met Tapatalk
     
  19. De motor is zeker niet slecht hoor, je moet alleen bij de versnellingsbak opletten dat je niet met te lage toerentallen rond gaat rijden.
    De schakelindicator moet je compleet negeren en zorgen dat je na het schakelen niet onder 1500tpm terug valt, beter nog iets hoger. Ik gebruikte de 6e versnelling nooit onder 90 km/h.
     
    jeroenbreuer en Gianshamo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina