1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke punten van een Ford Focus (met oplossing indien bekend)

Discussie in 'Handleidingen Overig' gestart door kolere, 25 sep 2011.

  1. Wat een nuttige post waarvoor dank.
    Ik ben op auto gebied niet zo handig dus een heleboel zaken kan ik zelf niet controleren dus daar moet ik maar een beetje geluk bij hebben.
     
  2. Jullie input is weer in de eerste post verwerkt.
     
  3. even tav de focus II diesel 2.0 tdci en het gaspedaalprobleem.
    is inderdaad een probleem dat we helaas kennen.
    de 1e aangeboden oplossing: nieuw gaspedaal. achtergrond: in 80% vd gevallen zat hier het probleem.
    toch kwam het weer terug.
    bij de 80.000km beurt die ook moest plaatsvinden werd het dpf gevuld met een of ander additief: probleem zou opgelost zijn. nee dus, het trad weer op.
    auto weer weggebracht: diagnose: defecte turboklep. deze wordt vandaag vervangen. als alles meezit zijn we er nu van af. zo niet dan zoeken we verder en zullen we ons wel melden....

    groet,
     
  4. #45 juanchi, 27 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2013
    Dank voor je lijstje, is 6 jaar na dato nog steeds hulpzaam, ben nl aan het kijken naar een andere.
    Nog even een aanvulling op je opmerking over de Focus 1 benzine:

    Belangrijk hierbij is, afgezien van die 100 euro, dat samen met de snelheidsmeter ook het aantal gereden kilometers stopt met tellen. Ik heb een 1.6l 16V uit 1999 en mijn km teller werkt al 6 jaar 90 procent van de tijd niet. Dit houdt dus automatisch in dat de afgelopen 6 jaar 90% van het aantal gereden kms dus ook niet op de teller zijn bijgeschreven!
     
  5. Als de kilometerteller niet goed werkt (90% van de tijd?), loopt ook de motor minder. Als een eigenaar hier 6 jaar mee doorrijdt, terwijl reparatie niet heel veel kost, ben ik banger voor de algehele staat van onderhoud dan de echte kilometerstand.
     
  6. Geen klachten hier maar bedankt voor je zorgen
     
  7. Haha hier nog 1.
     
  8. Focus III ST 2.0 EcoBoost;

    Ratelend geluid aan de distributiezijde, bij een motor op bedrijfstemperatuur (olie). Geluid komt van de distributieketting en is waarneembaar bij stationair toerental wanneer de oliedruk minimaal is. Geen oplossing vanuit Ford.
     
  9. Is mij dat een goede motor :|
    gelukkig enkel stationair

    Kan eventueel helpen:

    Bij de VW Golf GTI 5 hebben bijna alle wagens een ratelend geluid bij stationair draaiend.

    Dit is altijd bij KOUDE motor.

    Mogelijk ook bij warme (?) want ik heb het ook al zelf gehoord bij GTI 5.
    En écht koud was die motor niet...

    Een kennis van mij is Technieker bij VW & Audi.
    Hij had er een technische verklaring voor dat dit bij kouddraaien was.

    En zij dat het in principe geen kwaad kon.

    Het probleem was niet gelinkt aan de distributieketting

    los hiervan:

    Bij vw polo 1.2 turbo & enkele 2.0 GTI 5 modellen was er een probleem met de distributiekettingen.
    ==>Speling op kettingschakels
    Productiefout erkend door VW

    Dit stond echter los van het geluid dat hoorbaar was bij de VW GTI 5.

    Bij de Polo 1.2 turbo was het geluid wél gelinkt aan het probleem van de ketting
     
  10. Hallo,allemaal

    Ik zit met het volgende probleem,ik hoop dat iemand mij kan helpen,

    Ik heb een Ford Focus 1.8 TDCI van 2003 heeft 277.000 km gelopen,nooit geen problemen mee gehad,heeft altijd perfect gelopen, ik woon nu in Spanje,en een paar dagen geleden valt hij stil en niet meer aan de praat te krijgen,naar de garage laten brengen en daar hadden ze de distributieriem vervangen,maar zonder resultaat start nog steeds niet,mijn vraag is kan het een electronisch probleem zijn,
    want de garage komt er ook niet meer aan uit.

    Alvast bedankt voor de moeite

    M.v.g.
    Peter
     
  11. Ford focus 1.0 ecoboost:

    Waterslang van reservoir naar turbo en zijkant blok(boven de bak), zijn hard plastic slangen die wel is willen breken. Laatste weken al 3 binnen gehad waarbij 1 zover is Door gereden dat het blok aan puin was.

    Is inmiddels een gemodificeerde slang via Ford te krijgen.
     
  12. Focus 3:

    Defecte hoofdkoppelings cilinder, waardoor het pedaal onderin blijft staan of halverwege blijft hangen.
     
  13. Is dit na een bepaalde kilometerstand of niet? Anders kijk ik komend weekend alvast even onder de motorkap.
     
  14. Nee is niet met een bepaalde km stand, het is een hard plastic slangetje die erg snel breekt. We hebben er 2 binnen gehad die stonden nog onder de 50.000. Nieuw rubber slangetje is geloof ik 16 Euro in de btw.
     
  15. Bij de 1.6 tdci (focus III) had ik al iets over de koppeling opgenomen, geldt dit voor elke motorisering? Lijkt me erg sterk.
     
  16. Nee, geldt alleen voor de 1.6 tdci. Dit kan overigens ook aan de leiding liggen. Daarnaast komt ook gebroken drukgroep wel eens voor.
     
  17. Bedankt is aangevuld, de oorzaak is neem ik aan toch nu wel gevonden of komt het bij de huidige modellen nog steeds voor?
     
  18. Ja er is een gewijzigd type.
     

Deel Deze Pagina