1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke punten van een Ford Focus (met oplossing indien bekend)

Discussie in 'Handleidingen Overig' gestart door kolere, 25 sep 2011.

  1. #1 kolere, 25 sep 2011
    Laatst bewerkt: 1 okt 2019
    Ik heb de probleem/aandachtspunten onder elkaar gezet die bij mij opkomen per model/motor.

    Indien iemand van mening is dat de informatie niet volledig of foutief is, meld dit dan via een pb aan mij of een reactie in dit topic. Ik zal dit dan zo snel mogelijk aanpassen.

    Opbouw:
    1. Alle Focussen
    1.1 Algemeen
    1.2 Benzine
    1.3 Diesel

    2 Focus I 1998 - 2004
    2.1 Algemeen
    2.1 Benzine
    2.2 Diesel

    3 Focus II 2004 - 2011
    3.1 Algemeen
    3.2 Benzine
    3.3 Diesel

    4 Focus III 2011 - ?
    4.1 Algemeen
    4.2 Benzine
    4.3 Diesel





    1. Alle Focussen

    1.1 Algemeen:
    - Auto bij een testrit goed warm rijden (10-15 min), dan afwisselend vol gas, deellast, rustig optrekken etc. Let vooral op rare geluiden, omhoog schieten van het aantal tpm en niet vloeiend optrekken
    - Controleer de werking van de airco, een kapotte airco kan leiden tot hoge kosten!
    - Distributieriem dient na 10 jaar of 160.000km (benzine) vervangen te worden (dit is eind 2011 aangepast naar 8 jaar/160.000 voor de 1.4, 1.6 en 1.6 ti-vct vanaf 01/2005 tot 10/2010 http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=24168&highlight=aangepaste+intervallen), dit kost tussen de 350 – 400 euro! Voor diesel varianten kijk op http://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do
    - Let op roest tussen kitnaden en het plaatmateriaal! Dit is vooral bij de focus I een probleem. Het is van belang dat de auto elk jaar een roestcontrole heeft gehad bij een Ford dealer en hier een stempel van heeft, de garantie is dan 12 jaar op een aantal twijfel gevallen voor 2000 na. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=23186
    - Controleer of de auto met de handen los van het stuur bij remmen rechtdoor blijft gaan. Als dit bij normaal rijden ook niet het geval is heeft deze test geen zin dan ligt dit waarschijnlijk aan de uitlijning.
    - klapperend geluid onderstel aan de voorkant: zijn vaak de stabilisatortangen.
    Bij hogere km standen kunnen dit ook de rubbers van de grote stabilisatortangen zijn.
    - Aanwijzingen dat de accu niet goed meer is (of dynamo):
    1. Na starten reageren meters instrumentenpaneel na paar seconde pas.
    2. Bibberende meters.
    3. Tijdens rijden eerste minuten storingen met rode storingslampje dat oplicht (focus II)
    4. Tijdens starten gaan de koplampen even aan.

    1.2 Benzine:
    - Niet stabiel stationair lopen en/of niet goed oppakken en vloeiend optrekken oorzaken:
    1. Vervuilde gasklep, hier staat beschreven hoe je de gasklep reinigt.
    2. Vervuilde/versleten stappen motor (vooral slecht stationair lopen)
    3. Slecht werkende gaskleppositiesensor
    4. Kapotte bobine
    5. Slechte/vervuilde bougies of bougiekabels
    6. Door een slechte/vervuilde carterventilatie
    7. Slechte prestaties zijn weleens te wijten aan een versmeerde mafsensor (indien aanwezig). Dit resulteert in inhouden, hoog verbruik etc.
    8. Valse lucht
    9. Specifiek Focus II 2004 - 2011, zie 3.2 hieronder.
    - Algemene aandachtspunten zijn er voor de rest niet, natuurlijk wel bij specifieke motorvarianten dit staat in hoofdstuk 2, 3 en 4.

    1.3 Diesel:
    - Bij de varianten met DPF let er op dat de DPF bij 120.000km dient te worden vervangen. Dit wordt vaak niet gedaan maar na 180.000 km is de filter echt op (verstopt)! De kosten voor het vervangen van de filter liggen rond de 1000 euro! Koop je particulier, dan zal een filterloos exemplaar je veel euro’s kunnen schelen. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=19536
    De laatste generatie mk2 (rond 2010) zijn geleverd met een onderhoudsvrij filter, bij de focus III (2011 - ...) zijn alle roetfilters onderhoudsvrij.
    - Auto moet snel aanslaan, is dit niet het geval dan kunnen de verstuivers niet goed meer zijn (erg duur).
    - Turbo mag niet hard fluiten, bij stationair (focus II) hoor je buiten de auto een harde fluittoon dit is niet erg dit is waarschijnlijk de dynamo (links onderaan het blok) of de stuurbekrachtigingspomp.
    - Mag geen ratelend geluid horen na het starten en tijdens het rijden uit de motor, dit kan een kapot dual mass vliegwiel betekenen (alleen tdci modellen, 1.6tdci heeft een ander type dual mass vliegwiel komt minder voor). http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=15631
    - Controleer de motor op vettige delen. Dit hoeft niet op een probleem te duiden maar kijk waar het vandaan komt.




    2. Focus I 1998 - 2004


    2.1 Algemeen:
    - Roest is bij de Focus een belangrijk aandachtspunt, met name de fase 1 modellen (knipperlicht in de bumper). Er kan roest zitten/komen op de kitnaden van de deuren, de achterklep en de motorkap. Ook kan het onder de handgreep van de kofferbak en onder de spiegels zitten. Wielkasten kunnen bij exemplaren met hoge kilometerstanden ook roest vertonen. Kijk dan ook goed naar de felsnaad van de dorpels. Subframes kunnen doorroesten omdat het lekwater van de airco hierop uitkomt. Zie voor garantie, onder 1.1 "Algemeen"
    - Als het instrumentenpaneel wazig doet (meerdere meters werken niet of niet goed), dan is de printplaat van de unit niet goed meer. Mocht dit geen reden zijn om de auto niet te kopen, dan kan je aan michael0212 op dit forum vragen of hij de printplaat wil reviseren. Of dit zelf doen
    - Km-teller valt uit, veelal is een niet goed werkende versnellingsbak sensor de oorzaak. Overige symptonen zijn minder vermogen, slechter stationair lopen en het volume van de radio wordt minder tijdens het uitvallen van de teller. Vervangen kost rond de 100 euro bij de dealer (sensor zelf kost een paar tientjes).
    - Let op of de centrale portiersvergrendeling werkt. Het komt nogal eens voor dat ,vooral bij koud weer, bijvoorbeeld de bestuurderszijde wel open gaat maar de bijrijders kant niet.
    - Zwetende/Lekkende stuurbekrachtigingspompen komen bij alle type Focus I voor. Dit hoeft doorgaans niet gerepareerd te worden (tenzij de lekkage te groot wordt), een minpunt van het zweten is dat de olie op je multiriem kan gaan lekken en o.a. piepen van de riem kan veroorzaken. Bij piepende multiriemen; riem vervangen is de goedkoopste en snelste manier. Bij hogere km-standen is het wellicht handig om ook de spanner en de looprol te vervangen.

    2.2 Benzine:
    1.4 (75pk) en 1.6 (100pk)
    - model gaat de bobine vaak tussen de 100.000 en 150.000km kapot. Is niet heel duur, maar is een pre als dit al is vervangen.
    - Hoog olieverbruik komt soms voor. Is dit het geval kan je er vanuit gaan dat het blok vervangen moet worden. Controleer de carterventilatie nog wel. Door een kapotte carterventilatie ontstaat er overdruk en wordt de olie via het kleppendeksel eruit geperst.
    - Thermostaathuizen gaan weleens kapot. Het binnenste randje waar de pakking in ligt vergaat door de koelvloeistof. (kosten rond de 25 euro)

    1.8 (115pk) en 2.0 (130pk)
    - Thermostaathuis lekken weleens. Als je geluk hebt dan heb je genoeg aan een nieuwe pakking. Anders wordt het een nieuw Thermostaathuis, deze zijn een stuk duurder dan die van de 1.4/1.6.
    - Slecht stationair lopen wordt vaak veroorzaakt door een slechte carterventilatie.

    2.0 16V ST170 (170pk)
    - Als de IMRC (Intake Manifold Runner Controller) nog niet is vervangen gaat die vrijwel altijd een keer kapot (foutcode: P1518), zie hier.
    - Lambdasonde gaat nog wel is kapot, dit resulteert in een storingslampje.

    2.3 Diesel:
    Tddi:
    - Bij de tddi gaat vrijwel altijd tussen 150.000 en 200.000 km de brandstof pomp kapot, dit is een dure reparatie. Kijk of deze al is vervangen! Zo niet en mocht je na aankoop het probleem krijgen, de oorzaak is vaak niet de mechaniek maar de software! http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=13699

    Tdci:
    - Controleer of de vermogens opbouw vloeiend is.
    - Controleer of bij abrupt gas geven de auto goed reageert.
    - Eerste tdci modellen (voor 2003) hadden veel last van slecht werkende verstuivers, dit zal inmiddels wel vervangen zijn;).

    Welke moet ik nemen?
    Zowel de tddi al tdci zijn goede motoren, hier zijn enige voor en nadelen beschreven.

    3. Focus II 2004 – 2011

    3.1 Algemeen:
    - Voor de cabrio wordt hier het één en ander beschreven
    - Kijk of de achterklep open gaat, is dit niet het geval druk dan twee keer op de achterklepknop op de afstandsbediening. Gaat de klep dan wel open, dan is de slotmotor nog goed, en dient de schakelaar vervangen te worden (40 euro). (http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=20072)
    - Eerste modellen hadden problemen met de klok, deze liep na een paar dagen achter. Er dient dan iets geplaatst te worden (ik weet niet meer wat).
    - Dynamo gaat vaak tussen de 100.000 - 150.000km kapot.
    - Voor een reeks modellen moet de koelfan module worden aangepast of dit nog moet gebeuren is te raadplegen op de Fordetiswebsite.
    - Roest komt niet vaak meer voor, plekken om op te letten zijn:
    -- Bij auto's tussen 2004-2005 kan er bij de kitnaden roest ontstaan.
    -- Wielkasten ter hoogte van de achterbumper. De achterbumper komt tegen het chassis en slijt dan door de lak heen. Ford doet hier over het algemeen niets aan, komt namelijk niet van binnen uit. Laten repareren en iets van de bumper afhalen zodat dit niet aanloopt kan een oplossing bieden.
    - slechte soldeerverbindingen tellerunit. Dit kan de meest vreemde storingen geven. Bij auto's die rijden op benzine veroorzaakt dit vaak foutcodes gerelateerd aan het gaspedaal.


    3.2 Benzine:
    1.4 (80pk) en 1.6 (100pk):
    - Controleer of er geen vocht rond de bougies bevindt. Is dit het geval laat de auto dan staan! Dit geldt voor de 1.4 en de 1.6 motor. Na aankoop dient er een Volvo afdekkap aangeschaft te worden en over de kleppendeksel te worden geplaatst (http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=16032). Doet men dit niet dan is de kans groot dat lekkende ruitensproeierkopjes alsnog lekken op de kleppendeksel en in het ergste geval de vriesdoppen wegrotten! Voor een erg informatief maar dramatisch filmpje "20.03": http://www.vox.de/video/index/videos/farbwelt/am/bl/0/page_id/24272/seite/29/playlist/71/offset/160/
    - Bij auto's die na 05-2005 zijn geproduceerd moet de distributieriem wel worden verwijderd om de waterpomp te vervangen. Het is aan te raden om de waterpomp wanneer er spelling is of andere slijtage deze mee te vervangen wanneer de d-riem wordt vervangen.

    1.6 ti-vct (115pk)
    - Bij de ti-vct modellen (115pk) moet goed opgelet worden of er geen rare geluiden bij het starten te horen zijn en dat de motor vloeiend zijn werk doen (ratelen en schokken is geen goed teken). Bij de ti-vct variant kan dit duiden op een defecte nokkenasverstellers. Het vervangen van de nokkenasverstellers kost bij de dealer ongeveer €500,-. Het kapot gaan van de versteller wordt als normale slijtage gezien en zal doorgaans tussen de 150.000 en 200.000 km zich voor doen.

    1.8 (125pk):
    - Zijn een aantal problemen bekend waar de motor opeens uitvalt (modellen na 2008) http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=14437

    1.8 flexifuel (125pk):
    - Nadeel aan deze motor is, dat de olie om de 10.000km moet worden ververst. Dit omdat het motormanagement niet weet met welke brandstof er wordt gestart en daardoor meer brandstof inspuit.

    2.0 (145pk)
    - Geen veel voorkomende problemen
    - Er is een software update beschikbaar, deze lost het moeilijk aanslaan bij koude start op.

    2.5 Focus ST (225pk):
    - Als je een hard fluitend zuigend geluid hoort kan het olie membraan kapot zijn. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=15131&highlight=olie+membraam
    - Als er bij optrekken veel vibraties worden waargenomen kan het zijn dat de aandrijfassen versleten zijn. Hier zijn gemodificeerde aandrijfassen voor, controleer of die al vervangen zijn. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=21371&
    - Voor de rest kijk naar algemene kopjes in deze handleiding! Focus st is voor een groot deel een normale focus;).

    2.5 RS (305pk):
    - In het begin probleem met niet behalen opgegeven aantal PK hier is een software update voor.
    - Achteruitrijcamera komt regelmatig vocht/water in, dit leidt tot storingen.
    - De grill in de onderbumper wil nog wel is roesten, met name bij de bevestigingspunten.
    - Klapperend bestuurders raam als deze op een kier staat.

    3.3 Diesel:
    1.6 tdci (90, 100 en 109pk):
    - Bij deze motor is het op tijd verversen van de olie van groot belang! Let bij aankoop op of uit de onderhoudshistorie blijkt of dit op tijd is gedaan (20.000/1jaar). Dit is van belang omdat de carter van dit blok ruimte biedt voor 3,8 liter olie. Deze hoeveelheid raakt snel vervuild, de olie kan dan zo dik worden dat de olie toevoerleidingen naar de turbo verstopt raken en de turbo kapot draait door te weinig smering. Wat tot gevolg heeft dat het hele blok dient te worden vervangen (alleen turbo en leidingen vervangen resulteert vaak in wederom een kapotte turbo na 3000km). http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=13182
    - Is de turbo al eens vervangen probeer dan te achterhalen wat de reden hiervoor was. Is de reden dat de turbo was vastgelopen, dan is het niet aan te raden de auto te kopen (zeker niet als dit 1000km ervoor is gedaan). Als de reden is dat de turbo was versleten (fluittoon oid), dan is het juist een pluspunt.
    - Mocht de turbo onverhoopt toch kapot gaan of wil je de turbo preventief vervangen dan is dit of dit een mooie handleiding hiervoor.
    - Doe de motorkap open en controleer of het rond de verstuivers droog is. Er mag geen zwarte/vettige substantie rond de verstuiver zitten http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=15805. Is dit wel het geval dan is de kans groot dat:
    • er een lek zit bij de keerring tussen de kleppendeksel en de verstuiver (dan is het olie vaak dunner)
    • of er zit een lek bij het brandplaatje tussen de cilinderkop en de verstuiver (vaak wat harder/dikkere troep).
    - Controleer of de auto goed oppakt, in elke versnelling en dat er geen roetwolk uitkomt. Deze motor hoort vrijwel geen zichtbare roet uit te stoten als die in goede staat is!
    - Een cvt-automaat is korte tijd met deze motor geleverd. Dit is geen gelukkige combinatie gebleken. Uit de praktijk blijkt dat de automaat om de 100.000-150000km gereviseerd moet worden.
    - Auto moet niet inhouden, dit kan het gevolg zijn van een slecht werkende egr klep of een slecht werkende vacuümregelklep.
    - Ga na het uitzetten van de motor de auto uit, je kan dan een elektrisch geluid horen van een klep die open en dicht gaat. Dit is normaal, de egr klep reinigt zich. Wat je niet mag horen is een aanhoudend elektrisch geluid dat 6 sec duurt. Dan zal je binnen 20.000 km een kapotte vacuümregelklep hebben.
    - Luister tijdens het rijden of de turbo niet teveel fluit. Mijn ervaring is dat je de turbo niet hoort tot 80 km/h daarna kan je hem wel horen maar mag niet boven alles uit klinken.
    - Haal de slang van de turbo en controleer de speling op het asje van de turbo. Hier mag vrijwel geen beweging op zitten. Indien er veel olie te zien is duidt dit op een turbo die langzaam aan zijn einde is aan het komen. (http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=25873)
    - Controleer of het niet erg vettig is onder de slang die naar de turbo loopt (modellen voor 2007 geproduceerd). Is dit wel het geval, dan komt dit waarschijnlijk van de stalen (zwarte) intercooler buis, deze scheurt vaak op het bevestigingspunt. Hier is tegenwoordig een gemodificeerde buis voor beschikbaar die niet scheurt (als het goed is).
    - Krukaspoelie is vaak versleten rond de 200.000km, te herkennen aan tikkend geluid en veel roeststof rondom de multiriem. (kosten reparatie circa 220 euro)
    - Na aankoop is het, naar mijn mening (je bent zelf verantwoordelijk!!), verstandig de egr klep gedeeltelijk af te doppen (plaatje met een gat van 6 mm). Mijn eigen ervaring is dat je geen foutcodes krijgt, de auto soepeler in lagere toeren oppakt en in theorie minder kans op zwaar vervuilde olie hebt.
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=11893

    1.8 tdci (115pk):
    - Kent niet veelvoorkomende problemen, al kan er natuurlijk nog steeds van alles kapot. Kijk hierboven naar algemene zaken.

    2.0 tdci (140pk):
    - Niet echt te testen, maar bij dit model kan het voorkomen dat het gaspedaal even niet werkt. Dit resulteert in het stilvallen van de auto.
    - Wanneer de auto is uitgerust met een Powershiftautomaat is het zeer belangrijk dat de olie en filter om de 60.000km is ververst. De koppelingen in draaien en het hydraulische schakel gedeelte worden gesmeerd door deze olie, als de olie niet ververst slippen de solenoïdes dicht door het gruis waardoor de koppelingsplaten afslijten.

    4. Focus 3 2011 - ?

    4.1 Algemeen:
    - Deuren willen soms niet ontgrendelen bij een aantal auto's, tot op heden voor zover bekend geen oplossing voor. Update: Inmiddels is dit probleem opgelost door middel van een een BCMii update, deze update is beschikbaar bij de dealer. Dit geld ook voor Cmax 2011-.
    - Chroomstrips op de deuren sluiten niet altijd mooi aan.
    - Let op of de kleur van de kunststof delen hetzelfde is als de metalen delen.
    - Rubber van de voordeuren bovenaan loop soms tegen het rubber van de achterdeur.
    - Active Park Assist weigert, hier zijn twee oorzaken bekend:
    1. één of meerdere sensoren te vies of werken niet (vaak zijn het toch kapotte sensoren) (http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=25337&page=2)
    2. vocht in de stekkerverbinding van de afstandsensoren (http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=25628&highlight=vocht+stekker)
    - Wanneer de auto is uitgerust met een Powershiftautomaat is het zeer belangrijk dat de olie en filter om de 60.000km is ververst. De koppelingen in draaien en het hydraulische schakel gedeelte worden gesmeerd door deze olie, als de olie niet ververst slippen de solenoïdes dicht door het gruis waardoor de koppelingsplaten afslijten.
    - Bij vroege exemplaren zijn er wel eens problemen met het stuurhuis of de stuurbekrachtiging. De auto spoort dan niet goed en is dus niet erg baanvast, verdermoet het stuur door een weerstand heen geduwd worden bij stuurcorrecties. Oorzaak is dus het stuurhuis of de aansturing van de stuurbekrachtiging.
    http://www.focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820310271
    - Wanneer een elektrisch wegklapbare trekhaak aanwezig is en deze niet meer wil uitklappen, kan het zijn dat de trekhaakmodule die bij het zekeringencompartiment in de kofferbak zit defect is. Zie dit topic
    - Lekkage ter hoogte van de achterbak, veroorzaakt extreem veel vocht in de auto.


    4.2 Benzine
    1.0 ecoboost (100pk en 125pk) 2011 - ?
    - Let erop dat wanneer je later een trekhaak plaatst (niet affabriek) dat Ford voorschrijft dat je een elektrisch aangedreven pomp moet laten plaatsen, deze pomp kan de turbo nog koelen nadat de motor is uit gezet. Bij modellen die na 5 mei 2014 zijn geproduceerd is deze waterpomp al standaard aanwezig.
    - Bij 240.000km dient de distributieriem vervangen te worden. Deze riem bevindt zich in het blok, daarom zal de vervanging relatief veel geld kosten.
    - O-ring achter het distributiedeksel kan gaan lekken.
    - Motorsteun kunnen na 6 jaar versleten zijn, wat resulteert in trillingen bij stationair draaien en bonken bij lastwisseling.
    - De dunne plastic retour slangen naar het koelvloeistofreservoir worden poreus en gaan lekken. indien dit niet tijdig opgemerkt wordt kan dit ernstige motorschade tot gevolg hebben. De leidingen zijn inmiddels gemodificeerd.

    De temperatuursensor zit bij deze motoren in de koelvloeistof, als dit weglekt meet de sensor dus lucht en zal de meter niet uitslaan terwijl de motor ondertussen een warmloper krijgt. In dit topic is dit tot in detail beschreven.

    Oude leiding:
    [​IMG]
    Gemodificeerde leiding:
    [​IMG]



    1.5 ecoboost (150pk en 182pk) 2015 - ?
    - Geen aanmerkingen

    1.6 ti-vct (85, 105 en 125pk) 2011-2015
    - Geen aanmerkingen

    1.6 ecoboost (150 en 182pk)2011 - 2015
    - De nylon afdichtingen van de injectoren gaan soms kapot, dit geldt vooral wanneer ze een keer zijn gedemonteerd. Zoals in het betreffende topic te lezen, zijn de symptomen dat er harde klappen te horen zijn wanneer er gereden wordt.
    - Bij de wat jongere modellen kan thermostaathuis gaan lekken.
    - Net als bij de 1.0 kunnen de dunne plastic retour slangen naar het koelvloeistofreservoir poreus worden en gaan lekken. indien dit niet tijdig opgemerkt wordt kan dit ernstige motorschade tot gevolg hebben. De leidingen zijn inmiddels gemodificeerd. In dit topic is dit tot in detail beschreven. Sinds begin 2018 is er een terugroepactie voor dit probleem voor de 1.6.

    De temperatuursensor zit bij deze motoren in de koelvloeistof, als dit weglekt meet de sensor dus lucht en zal de meter niet uitslaan terwijl de motor ondertussen een warmloper krijgt.

    Oude leiding:
    [​IMG]
    Gemodificeerde leiding:
    [​IMG]


    2.0 ecoboost (250 pk) 2012 - 2014 - ?
    - Geldt voor elke auto, maar bij deze auto nog belangrijker: de auto dient met respect warm gereden te worden.

    4.3 Diesel

    1.5 tdci (95pk en 120pk) 2015 - ?
    - Geen aanmerkingen
    1.6 tdci (95pk en 115pk) 2011 - 2015:
    - Als je de keuze hebt altijd de 115pk variant kiezen, deze heeft minder milieutechnische aanpassingen waardoor de motor ook minder gevoelig is voor storingen.
    - Blok is geheel aangepast, 16 naar 8 kleppen, andere verstuivers, etc. Dit blok kan dus niet vergeleken worden met de oude 1.6 tdci, tot op heden zijn er nog geen veelvoorkomende problemen bekend.
    - Bij constante snelheid, om de zoveel tijd een schokje alsof de auto inhoudt. Tot op heden geen oplossing voor.
    - Het is een aantal keer voorgekomen (zijn niet veel gevallen bekend) dat men problemen heeft met de koppeling, dit leidt vaak tot een pedaal wat niet meer uit zichzelf omhoog komt. Dit kan liggen aan de koppelingscilinder, drukgroep of de leidingen (is bekend bij Ford weet niet of het probleem al verholpen is).
    - Let op! Het vervangingsinterval van de distributieriem is verlaagd van 200.000km/10jaar naar 140.000km/10jaar.

    2.0 tdci (140 en 163pk)2011 - 2015:
    - Tot op heden geen specifieke problemen bekend

    2.0 tdci (150pk) 2015 - ?
    - Geen aanmerkingen
     
  2. de tdci heeft geen last dat die pomp stukgaat, geldt du alleen voor de tddi;)

    verder een net lijstje! :thumbs:
     
  3. Is aangepast.
     
  4. Bedankt voor het lijstje, dan weet ik dat ik een afdekkap moet aanschaffen. Weet iemand misschien waar en voor hoeveel?
     
  5. De link naar het topic waar de bestelnummers en prijs worden genoemd, staat er al bij toch?:P
     
  6. oepsss.....:oops::oops: Sorry!
     
  7. heerlijk overzichtelijk in ieder geval voor mij als mogelijk toekomstig focus rijder
     
  8. Binnenkort maar eens mijn bobientje maar eens vervangen dan, haha!
    Focus 1 benzine, een 1.4 model met 126.000 op de teller :P
     
  9. Een aanvulling voor de RS2, achteruitrijcamera komt regelmatig vocht/water in, roest bij de onderste bumpergril en pompnagels, klapperend bestuurders raam als deze op een kier staat.
     
  10. @Sbro.nl

    Ik heb het toegevoegd, bedankt voor je toevoeging! Wat bedoel je precies met het tweede punt "roest bij de onderste bumpergril en pompnagels". Is de onderbumper niet van kunststof dan? Of roesten de pompnagels die de gril op zijn plaats houden?
     
  11. Toch nog ff een correctie het gaat om de Focus RSII van 2009

    ff wat plaatjes

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Schande zeg voor zo'n dure relatief nieuwe auto! Het gaat dus echt om de grill/gaas.
     
  13. Ja klopt, en komt best vaak voor, ook op het duitse forum, de pompnagels waar de onderplaat mee vast zitten roesten dus ook, kun je ook op de foto zien, deze plaat beschermt de intercooler vanaf onderen.

    Ik ben nog met de dealer in onderhandeling om dit onder garantie te laten vervangen, helaas tot op heden niks meer van ze gehoord.
     
  14. Mijn kilometerteller valt regelmatig terug naar 0, Bobine is al eens vervangen....ik heb een ford focus uit 2002... bedankt voor de aandachtspunten, ik weet nu waar het aan ligt.
     
  15. Ben vanmiddag bij Ford Schakel (Krimpen a/d IJssel) geweest - oriënteren naar een FoFo 2.0 Rally van 2006 (2e generatie) :D:D en die vertelde me dat op de 2.0 16v een distributieketting zit (of riem) die een levenslange gebruiksduur heeft... Klopt dit??
     
  16. De 2.0 16v Duratec HE (107 kW/145 pk) en de 1.8 16v Duratec HE (92 kW/125 pk) hebben beide een onderhoudsvrije distributieketting.

    De enige riem die zij hebben is de multiriem. De multiriem moet elke 10 jaar/200.000 km (afhankelijk wat als eerste komt) vervangen worden.
     
  17. Ow top!! Bedankt, scheelt weer een puntje navragen.... ;)
     
  18. #18 McGyver, 25 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2012
    Voor de 2.0 Duratec is een update voor de startmotor, zodat de motor sneller/beter aanslaat
    En er is een modificatie voor de koelvin.
     
  19. Ow, zal et is navragen... :)
     
  20. Specifieker: Deze update was voor het 'koude start' probleem.
     

Deel Deze Pagina